کد خبر 1531403
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
لندن: حمایت از اوکراین، دشوار و دردناک است

وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای گفته است که حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، دشوار و دردناک است.

به گزارش مشرق، «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با وبگاه «The House» با اشاره به این‌که انگلیس نقش بسیار فعالی در اوکراین دارد و بازیگر مهمی در تحولات این کشور محسوب می‌شود، اعتراف کرد که تداوم حمایت از کی‌یف «دردناک و دشوار خواهد بود».

وی اعتراف کرد که جنگ اوکراین، «به تمامی کشورهای سراسر جهان فشار آورده است اما با این‌حال گفت: «اگر به حمایت خود از اوکراین پایبند نباشیم، اگر این سیگنال را ارسال کنیم که مهاجمان می‌توانند موفق شوند، آن‌وقت تمامی مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم: آن فشارهای تورمی بر غذا وسوخت، فشار سیاسی ناشی درگیری این‌چنینی (در اوکراین)، فقط بدتر می‌شود».

وی با اشاره به این موارد ادامه داد: «که به همین دلیل است که موضع دولت بریتانیا قاطعانه است. ما این نکته را به تمامی شرکای بین‌المللی خود تأکید می‌کنیمم که (حمایت از اوکراین) سخت و دردناک است اما اگر دچار تزلزل شویم، سخت‌تر و دردناک‌تر خواهد بود».

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، آمریکا و انگلیس با وضع تحریم علیه روسیه و ارسال انواع تسلیحات سبک و سنگین، نقش پررنگی در دامن زدن به جنگ اوکراین داشته‌اند.

در همین راستا، دفتر رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه (۲۸ سپتامبر، ششم مهر) اعلام کرد «گرانت شاپس» وزیر دفاع جدید انگلیس در سفری سرزده به اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» دیدار کرد.

کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و آموزشی کشورهای غربی به اوکراین در حالی است که وزارت خارجه روسیه هشدار داده این کشورها با آتش بازی می‌کنند. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه (۲۷ سپتامبر، پنجم مهر) گفت حمله جمعه ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) اوکراین به «سواستوپول» در هماهنگی نزدیک با متخصصان آمریکایی و بریتانیایی انجام شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تأکید کرده پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیرات منفی به همراه خواهد داشت.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم تأکید کرده ایالات متحده و کشورهای دیگر عضو ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین و آموزش نظامیان این کشور در قلمروهای بریتانیا، آلمان و ایتالیا و کشورهای دیگر مستقیماً در جنگ اوکراین مشارکت دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    این چاهی هست که با دست خودت کندی تو چاه افتادی ننه من غریبم بازی در میاری
  • هوشنگ IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    باید همون اول قبل از اینکه این چاه رو بکنی فکر اینجا رو می کردی الان فایده نداره هر روز عمیق تر می شه
  • هوشنگ IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    سوزنت کجا گیر کرده ؟ شک دارم راست می گی
  • عمیر IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    اوکراین در حال دفاع از شماهاست زنده باد اوکراین و ارتشیان اوکراینی باید به کمک هاتون برای اینکه اسمی از اوکراین بمونه ادامه بدین !!
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    6 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان سگهای کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      روسگدا پاپای توده ای ات بود که بعد جاسوس سیا شد و مرد
    • ایرانی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      ارباب غربی تو در گل اوکراین دست وپا میزنه و کاری از پیش نبرده
    • مسعود IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      اربابت بایدن نجس و نتانیاهو و محمد بن سلمان وانگلیس خبیث از حامیان زلسنکی جنایتکار است وسلاح صادر میکنن به اوکراین وناتو یک سازمان جنایتکار است اربابت هم حامی داعش وجیش العدل وجیش الظلم وگروهک تروریستی تندر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس