کد خبر 1532127
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
پسر پریگوژین رهبر جدید واگنر می‌شود+ عکس

پسر ۲۵ ساله رهبر سابق گروه واگنر که در سانحه هوایی کشته شد به عنوان رهبر این گروه روسی منصوب شد و مذاکره با روسیه برای پیوستن مجدد این گروه به عملیات علیه اوکراین را آغاز کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های غربی گزارش کردند که «پاول پریگوژین» پسر ۲۵ ساله «یوگنی پریگوژین» رهبر سابق واگنر که در سانحه هوایی کشته شد، قرار است جانشین پدرش شود و بعنوان رئیس جدید گروه واگنر فعالیت کند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این خصوص گزارش کرد، طبق تصویری در شبکه‌های اجتماعی از چیزی که ظاهراً وصیت‌نامه پریگوژین است، به نظر می‌رسد که پاول پریگوژین اکثر ثروت پدرش از جمله گروه واگنر، املاک و حدود ۱۰۰ میلیون پوند به ارث برده است.

مؤسسه مطالعات جنگ گزارش کرد که پسر پریگوژین در حال حاضر در حال مذاکره با گارد ملی روسیه موسوم به «Rosgvardia» در خصوص پیوستن مجدد واگنر در نبرد اوکراین است.

پسر پریگوژین رهبر جدید واگنر می‌شود+ عکس

در گزارشی در وبگاه «راشا آن ساندی» در این خصوص نوشته شده است: «یکی از کانال‌های تلگرامی معروف وابسته به واگنر در تاریخ اول اکتبر (یکشنبه ۹ مهر ماه) پاول پریگوژین پسر ۲۵ ساله یوگنی پریگوژین، "فرماندهی" گروه واگنر را برعهده گرفته است و این‌که پاول پریگوژین در حال مذاکره با Rosgvardia درباره پیوستن مجدد گروه واگنر به عملیات در اوکراین است».

در ماه آگوست، دو ماه پس از کودتای ناکام رهبر ۶۲ ساله واگنر علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ، وی در یک سانحه هوایی خارج از مسکو جان باخت.

طبق سندی که در یک کانال تلگرامی قرار داده شده است و ایندیپندنت می‌گوید که صحت آن را نمی‌تواند تأیید کند، پریگوژن وصیت کرده است که اکثر میراث وی به پسرش برسد.

در این وصیت آمده است: «تمامی دارایی‌هایم....و همچنین تمامی دارایی‌هایی که ممکن است در آینده به دست آورم به پاول پریگوژین واگذار می‌کنم».

تنش‌ها میان پریگوژین و وزارت دفاع روسیه در اواخر ماه ژوئیه به اوج خود رسید. در این زمان، پریگوژین ارتش روسیه را به حمله توپخانه‌ای به یکی از اردوگاه‌های واگنر متهم کرد.

وزارت دفاع روسیه ادعاهای پریگوژین را تکذیب کرد اما او اعلام کرد که قصد دارد همراه با نیروهایش «راه‌پیمایی عدالت» به سمت مسکو انجام دهد. اندکی بعدتر پریگوژین با میانجی‌گری «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس که از متحدان مسکو است پذیرفت این شورش را متوقف کند.

بعد از این حادثه بسیاری از نیروهای واگنر بنا به دعوت لوکاشنکو وارد بلاروس شده و در این کشور مستقر شدند. بعضی از این نیروها هم به کشورهای آفریقایی رفتند.

پریگوژین سرانجام در ماه اوت به همراه شماری از فرماندهان ارشد گروه واگنر در یک حادثه سقوط هواپیما در منطقه «تور» روسیه در نزدیکی سن‌پطرزبورگ جانشان را از دست دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    خخخخخ
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    واگنر دوباره آمد و شما کوکائینیها هنوز نشسته و کامنت حماسی مینویسید===وظیفه تک تک شما آمریکاگدایان بیوطن به عنوان کاخ دربار سیاه واشنطون جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگتان است در نبود بلاک واتر و رهبران ادمکش قبلی تان یعنی ریگان و بوش پدر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید و به درک واصل شوید.
  • عمیر IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    جمع دلقکا تکمیل شد اینم مثل باباش سرش میره زیر اب 😉😂
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    چقدر نادانه. روسیه زده پدرش رو کشته حالا داره دست دوستی به سمتشون دراز میکنه
  • هاشمی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    این یارو عقب افتاده ذهنیه‌‌؟ چه عواقبی‌درانتظار روسیه هست
  • کوروش IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    5 15
    لعنت برروسیه
    • داریوش IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 0
      بجای کمنت گذاری منقلی وظیفه تک تک شما آمریکاگدایان بیوطن به عنوان کاخ دربار سیاه واشنطون جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگتان است پس به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید و به درک واصل شوید.
    • عثمان IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 0
      دم پریگوژین ودروسیه گرم، مرگ بر صهیونیست قاتل نژاد و تمدن و بشریت
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      2 1
      لعنت بر مرکز لیبرالیسم
    • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      0 0
      لعنت بر اوکراین و آمریکا و ناتو لعنت بر اوکراین و آمریکا و ناتو لعنت بر اوکراین و آمریکا و ناتو لعنت بر اوکراین و آمریکا و ناتو لعنت بر اوکراین و آمریکا و ناتو
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      0 0
      لعنت بر آمریکا و حامیانش.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    جنگ اواکراین کارامدی واگنرو ناکارامدی ارتش روسیه را نشان داد متاسفانه ارتش روسیه از سوء مدیریت رنج می برد که بر می گردد به اعتماد به افسران تنبل و یا خاین
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    0 1
    این که چیزی حالیش نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس