کد خبر 1532563
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
زارع پور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: در تلاش برای اعزام فضانورد ایرانی هستیم، تست اولیه کپسول زیستی انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: به طور مرتب در حال فعالیت هستیم تا سرعت اینترنت ثابت و همراه افزایش یابد و مردم هر چند با تاخیر نتیجه آن را خواهند دید.

وزیر ارتباطات این را هم گفت که گسترش فیبر نوری در بیش از ۱۵۰ شهر آغاز شده و ۷۰ شهر آن به پایان رسیده است.

زارع پور افزود: همچنین از ۱۴۰۰ شهر در ۵۰۰ شهر مقدمات انجام کار و توافق با شهرداری ها و مدیریت شهری فراهم شده و تقریبا چهارمیلیون خانوار در این زمینه زیرپوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفتند که تا پایان سال به حدود هشت میلیون خانوار خواهد رسید.

وی اولین استانی که به طور کامل زیر پوشش قرار می گیرد را استان گلستان ذکر کرد و افزود: طی یکماه آینده به بهره برداری می رسد.

ی افزود: سیم‌کارت گردشگری وجود خارجی ندارد و از نظر ما هم گردشگران مشکلی ندارند و هر کس وارد ایران شود، باید از سیستم رومینگ استفاده کند. هرکس که وارد خاک ما شود، اپراتورهای ما با بیش از ۲۵۰ اپراتور قرارداد رومینگ دارند و هرکس می‌تواند اینترنت کشور خود را فعال کند.

زارع پور  با اشاره به اینکه  در تلاش برای اعزام فضانورد ایرانی هستیم، گفت: طی یک یا دو ماه آینده آزمایش اولیه کپسول زیستی انجام خواهد شد که این کپسول برای اعزام فضانورد به فضا است و مراحل اولیه آن در حال آزمایش است و امید است در پنج سال آینده بتوانیم فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    3 0
    اعزام فضا نورد به کجا ؟؟؟؟!!!! احتمالا دانشجویان فضا نورد را جهت تفریح و گشت و گذار به شمال کشور با اتوبوس وی ای پی اعزام کند .
  • هوشنگ IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    4 2
    سرعت اینترنتشون خیلی پایینه اونوقت دنبال فرستادن فضانوردن 🤤🤣😆😂😂😂😂😂
  • هوشنگ IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    4 1
    در ایران برای دانلود یک فیلم سینمایی ۱ ساعته باید نیم ساعت صبر کنی هنوز ۲ دقیقه نشده شارژت تموم می شه
  • هوشنگ IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    3 0
    اینجا دبی در عرض ۱۰ ثانیه ۵۰ فیلم سینمایی ۱ ساعته دانلود می کنیم چیزی که در ایران هرگز وجود نداره
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    4 3
    به کوری چشم وطن فروشها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس