ما به این داستان‌های هر چند وقت یکبار عادت کرده‌ایم

سال پیش نیویورک تایمز مطلبی درباره رهبری و خبر دروغ بیماری ایشان را مطرح می‌کند. دیگر نه اعتبار رسانه مهم است و نه صداقت و رسالت خبرنگار! اما عملیات است دیگر.

به گزارش مشرق، کمیل خجسته در یادداشتی نوشت: سال پیش ناگهان نیویورک تایمز مطلبی درباره رهبری و خبر دروغ بیماری ایشان را مطرح می‌کند. دیگر نه اعتبار رسانه مهم است و نه صداقت و رسالت خبرنگار! اما عملیات است دیگر. قرار است به جامعه ایرانی این پیام منتقل شود که ایران فاقد قدرت مرکزی است و با استفاده از این احساس، خیابان‌های ایران را با اغتشاش اشغال کنند و پروژه تجزیه را آغاز کنند.

ما به این داستان‌های هر چند وقت یکبار عادت کرده‌ایم. آن‌ها یکسال بعد هم مثل لاشخور و کفتار بالای سر دختری جوان روی تخت بیمارستان افتاده اینقدر می‌ایستند، بدون توجه به تئوری‌های اعتبار منبع و راستی در رسانه و... دروغ می‌گویند. آن‌قدر که شاید بتوانند جماعتی را با خود همراه کنند.

این داستان‌های هر چند وقتی، دیگر تکراری شده است. اینترنشنال دوباره با کارفرمای جدید به انگلستان بر می‌گردد. سابقه دارد. قبل آن رادیو آزادی بود. قبلش فارسی وان، قبل‌ترشان تلویزیون‌های پهلوی و... فقط فرق اینست که کارفرمای همیشه پشت صحنه مجبور شده تا خود به روی صحنه بیاید. وزیر اطلاع‌رسانی اسرائیل با اینترنشنال و بی‌بی‌سی جلسه علنی می‌گذارد، سفیر اشغالگران در سازمان ملل عکس مهسا امینی را بالا می‌برد که عجبا از این حماقت! که چنین فرصتی را فراهم می‌کند که یکی مثل منی بنویسد زیردریایی وقتی اکسیژن کم می‌آورد مجبور است به روی آب بیاید و آنجاست که فرصت شکارچیان نقطه‌زن برای این زیردریایی فراهم می‌شود.

آن‌ها از وقتی فهمیدند که جنگ سخت جواب نمی‌دهد؛ روی همین نظام تحریمی و اینترنشنال و جوایز سیاسی حساب باز کردند. عالی‌ترین سطح مقامات آلمانی درباره خانم آرمیتا گراوند صحبت می‌کنند که شاید هیزمی برای آتش اغتشاش داخل ایران بسازند. ‌یک‌روز همسر اوباما به یک فیلم ضد ایرانی جایزه می‌دهد. فردایش همسر بایدن به یک موسیقی اغتشاش در ایران جایزه می‌دهد و امروز هم نوبل را به یک عامل اغتشاش و ضد امنیت ملی می‌دهند.

این داستان‌های هر چند وقتی خیلی قدیمی‌اند. آنجا که فرانسوی‌ها هواپیمای سوپر اتاندار خودشان را به صدام دادند تا بر سر ایرانی‌ها موشک بریزد. وقتی که بمب‌های شیمیایی آلمانی‌ها جان فرزندان و زنان و مردانی را در سردشت، حلبچه و... گرفت. هر چند جواب این داستان‌ها را به ما همت و باقری و باکری یاد دادند. آنجا که با اعتماد به وعده الهی وارد میدان شدند، ابزار و علم را به خدمت گرفتند و در اوج ناباوری آن‌ها نه تنها شر سوپراتاندار و شیمیایی و موشک اسکاد را از سر ایرانی‌ها کم کردند بلکه ما را به کربلا رساندند.

امروز می‌بینیم که آن زیردریایی به روی آب آمده گرفتار بحران‌های داخلی خود است. می‌بینیم آن نظام تحریمی علیه معیشت مردمی در حال شکسته شدن است و شهدا به ما نشان دادند عاقبت این راه، قدس خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    8 12
    هواپیمایی اوکراینی چی اون رو هم باور کردید؟
    • تک سوتر DE ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
      5 9
      بدبختی شما همین عادت کردن هست. هیچ وقت بدنبال پیش گیری نمی رید. دوباره علی وردی باید شهید شود تا هزینه عادت امثال شما پرداخت شود.
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
      1 7
      خاک تو سرت اکراین با خاک یکسان شده مردم اواره اروپا هستند هر چی جوان داشت تو جنگ یا مردن یا معلول شدن 4 سال گذشته خدا حسابی بخاطر هواپیمای جاسوسی که فرستادند و 160 بیگناه را کشتند گذاشت تو کاسه انها تو اینجا هنوز علافی ؟
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      3 0
      از اوکراین و اون زانسکی دلقک و طرفداران احمقش بدم میاد
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    7 39
    کلیپ‌های داخل واگن رو نشر دهید چرا انتشار نمی‌دهید؟ طبق خبر‌های خود سایت‌ ایرنا و... دیگر خبرگزاری‌ها همه‌ واگن‌های مترو به دوربین سقفی مجهز هستند.
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
      8 9
      سری ۱۰۰ دورببن نداره چرا اینقدر نفهمید کل اتفاق ۴ ثانیه بوده
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    14 2
    ای کاش به نابودی رباوشفافیت طلبی حقیقی ومبارزه بااقازاده های انقلابی دربنیادایثارگری عادت داشتید
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    11 4
    شما که فشاری بهت نمیاد زود عادت میکنی ولی ما مردم ضربه هایی خوردیم که دیگه امیدی به بلند شدن مجدد خودمون نداریم چون هم عمر و جوونی مون سوخت هم دارو ندارمون رفت
  • یحیی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    17 3
    شما ضریب ندید به این خبری دروغ .نمی‌خواد هر چاخانی رو توضیح و جواب بدید.بخدا واسه بیشتر مردم مهم نیست این دروغها
  • حسین IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    هواسشون نیست خیلی وقته ورق برگشته به نفع ما و کار غرب و غربگرا تمومه
  • محمد علی US ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    مرحبا به مقاله شما همه نکتها درست وعالی بود و امید به روزی که قلهای موفقیت که امید بستیم هر چه زودتر برسیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس