اندیشکده بروکینگز: آمادگی نظامی حماس حیرت انگیز است

سردبیر بخش خاورمیانه اندیشکده معتبر آمریکایی اذعان کرد که کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اسرائیل را غافلگیر کرد.

به گزارش مشرق، سردبیر بخش غرب آسیای اندیشکده معتبر «بروکینگز» اذعان کرد که آمادگی کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حیرت انگیز است.

به گزارش منابع خبری، «ناتان ساکس» میر مسئول بخش خاورمیانه اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت:« در حمله غافلگیرانه گسترده حماس به اسرائیل در صبح شنبه دهها نیروی حماس زیر پوشش هزاران موشک شلیک شده از غزه به شهرها و روستاهای اسرائیل نفوذ کردند.»

صبح روز شنبه بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

این کارشناس ارشد بروکینگز نوست:«نیروهای حماس اسرائیل را غافلگیر کردند. این یک جنگ است و منجر به از دست دادن جان بسیاری از افراد خواهد شد.»

ناتان ساکاس در ادامه نوشت: «این سال ۱۹۷۳ نیست نیست، اما شکست اطلاعاتی اسرائیل و آمادگی حماس حیرت انگیز است. روستاهای اسرائیلی ساعت‌ها تحت حملات مداوم حماس قرار دارند و این باورنکردنی نیست.»

سردبیر یک نشریه صهیونیستی به صراحت اذعان کرد که ارتش این رژیم شکست سنگینی را در نبرد با حماس متحمل شده است.

به گزارش منابع خبری، سردبیر نشریه صهیونیستی «جویش کرانیکل» نیز روز شنبه در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: « اسرائیل شکست بزرگ نظامی و اطلاعاتی خورد. هرگز در عمرم شاهد چنین چیزی نبودم.»

سردبیرجوییش کرانیکل ادامه داد:«این فاجعه فقط شکست اطلاعات اسرائیل نیست. این یک شکست اطلاعاتی عمیق ناشی از سیاست تحت رهبری ایالات متحده است.»

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» خبر داد، یک منبع وابسته به حماس در مصاحبه با رسانه فلسطینی اعلام کرد که بیش از ۵۳ صهیونیست‌ در عملیات امروز (شنبه) نیروهای مقاومت اسیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حبیب بن مظاهر IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    احسنت به حماس،خدا را شکر.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    همه شکست اسراییل در ۲۰۰۶ از حزب ا.. را از یاد ببرید این سنگین تر شکست این رژیم کودک کش است
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    2 0
    وعده خداوند بر نابودی اسرائیل در سوره اسرا دارد محقق می شود. ارتش‌ها ونیروهای نظامی همه دول اسلامی هم به میدان نبرد با اسرائیل حرمله کودکش وارد شوند واین غده سرطانی را از پیکر جهان اسلام برکنند. این فرصت نابودی اسرائیل هر صد سال یک بار اتفاق می افتد ونباید این فرصت را سوزاند اگر این فرصت نابودی اسرائیل بسوزد و ترامپ یا جمهوری خواهان حامی اسرائیل دوباره سر کار بیایند اسرائیل دوباره جان می گیرد و فلسطین و امت اسلام تا صد سال دیگر در اسارت یهود باقی خواهد ماند و کشور اسرائیل در همه خاور میانه گسترش پیدا خواهد کرد. اکنون دول اسلامی به خانه عنکبوت حمله کنند وبه مانند جمال عبدالناصر همیشه قهرمان وغیرتمند با اسرائیل بجنگند و برای همیشه دول اسلامی خودشان وملتشان را از کابوس هشتاد ساله اسرائیل ویهود خلاص کنند.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    اسرائیل بدست خودشان نابود شده و بزودی بدست ساکنین حقیقی خود خواهد رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس