کد خبر 1533797
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
چین رکورد بازی‌های آسیایی را شکست

کاروان ورزشی چین رکورد کسب مدال طلا در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی را شکست.

به گزارش مشرق، کاروان ورزشی چین که با ۸۸۴ ورزشکار در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی حضور پیدا کرده بود موفق شد رکورد کسب مدال طلا را جابجا کند. چین که با ۴۳۵ ورزشکار زن و ۴۴۹ ورزشکار مرد در این دوره از بازی‌ها داشت با کسب ۲۰۱ مدال طلا رکورد جدیدی در این بازیها به نام خود ثبت کرد. مردان سرزمین اژدها همچنین ۱۱۱ مدال نقره و ۷۱ مدال برنز کسب کردند.

کاروان ورزشی چین ۶۹ مدال طلا بیشتر از بازی‌های آسیایی جاکارتا کسب کرد.

کاوران ورزشی ژاپن با ۶۲ مدال طلا، ۶۷ مدال نقره و ۶۹ مدال برنز در جایگاه دوم قرار گرفت. ژاپن در جاکارتا ۷۵ مدال طلا کسب کرده بود. کره‌جنوبی با ۴۲ مدال طلا، ۵۹ مدال نقره و ۸۹ مدال برنز جایگاه سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد. کره‌جنوبی نسبت به بازی‌های آسیایی جاکارتا هفت مدال طلا کمتر صید کرد.

هند نیز ۲۸ مدال طلا، ۳۸ نقره و ۴۱ برنز کسب کرد تا در جایگاه چهارم قاره کهن قرار گیرد. در دوره گذشته این بازی‌ها اندونزی با ۳۱ مدال طلا در جایگاه چهارم قرار گرفت. هند در دوره هجدهم این بازی‌ها با کسب ۱۵ مدال طلا هشتم شده بود.

حفظ جایگاه پنجم توسط ازبکستان از دیگر اتفاقات مهم این جدول است. ازبک‌ها در جاکارتا ۲۱ مدال طلا کسب کردند اما در هانگژو این عدد به ۲۲ مدال طلا رسید.

چین‌تایپه در این دوره از رقابت‌ها موفق به عبور از ایران شد. تایپه با کسب ۱۹ مدال طلا به عنوان ششم رسید در حالی که ایران در جاکارتا با ۲۰ مدال طلا به عنوان ششم رسیده بود. چین‌تایپه در بازی‌های آسیایی جاکارتا موفق به کسب ۱۷ طلا شد و در جایگاه هفتم ایستاد.

کاروان ورزشی ایران نیز با ۱۳ مدال طلا در جایگاه هفتم قرار گرفت. ایران هفت مدال طلا نسبت به دوره گذشته کمتر کسب کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    2 0
    همه رشد کردن بجز تیم ما!!!!!!!!!!!!!
  • عمو IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    وقتی تو هر رشته یه میلیارد و چند صد میلیون نفر داشته باشی میشه چی?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس