آیین‌نامه ایجاد شهرک‌های مسکونی تدوین و ابلاغ می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای مسکن با هدف‌گذاری و تصویب ایجاد ۲۷ شهرساحلی و ۵۰ شهرک مسکونی در کشور، گفت:درماه آینده، آیین‌نامه ایجاد شهرک‌های مسکونی تدوین و به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش مشرق، با اعلام وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز ۲۳ مهر در نشست شورای مسکن، ضمن بررسی موانع موجود بر سر راه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های سراسر کشور، اظهار کرد: تولید مسکن و عمل به تعهد دولت سیزدهم در اجرا و تکمیل ۴ میلیون واحد مسکونی سیاستی است که با راهکارهای متعدد و در همکاری با مجموعه دولت در حال انجام است.

وی با تاکید بر تسریع در تولید مسکن به عنوان سیاست کلان دولت و همراهی تمامی ذی‌مدخلان، توضیح داد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در تولید مسکن، سیاست‌هایی همچون ایجاد شهرک‌های مسکونی و شهرهای جدید را در برنامه قرار داده است که در همین رابطه ۲۷ شهر ساحلی و ۵۰ شهرک مسکونی در برنامه قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری هدف‌گذاری و تصویب ایجاد شهرهای ساحلی و شهرک‌های مسکونی در کشور، گفت: مجموعه روش‌ها و سیاست‌های اتخاذ شده در وزارت راه و شهرسازی برای پاسخ به نیاز متقاضیان مسکن است و استانداران و استان‌ها نیز در این مهم همراهی مناسب را خواهند داشت.

بذرپاش خطاب به معاونان خود و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها تاکید کرد: پیشنهادهای شرکت عمران شهرهای جدید و ستاد وزارتخانه در خصوص ۲۷ نقطه ساحلی باید توسط استان‌ها بررسی و نتیجه اعلام شود. همچنین، ضرورت دارد تا در ماه آینده، آئین‌نامه ایجاد شهرک‌های مسکونی تدوین و به عنوان روش اجرا به استان‌ها ابلاغ شود.

گفتنی است، دولت سیزدهم به منظور تحقق اجرای طرح نهضت ملی مسکن مجموعه اقداماتی از جمله واگذاری اراضی به متقاضیان برای احداث مسکن، ایجاد شهرک‌های مسکونی و شهرهای جدید، مشارکت با انبوه سازان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را سیاستگذاری و اجرایی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    تا پایان دوره وزارت حضرتعالی خانه متری 1 میلیارد تومن میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس