پیشنهاد قاهره برای میزبانی یک نشست بین المللی و منطقه ای درباره غزه

شورای امنیت ملی مصر، امروز پیشنهاد میزبانی برای برگزاری یک نشست بین‌المللی و منطقه‌ای در سایه جنگ کنونی غزه برای بررسی آینده قضیه فلسطین را طرح کرد.

به گزارش مشرق، شورای امنیت ملی مصر، امروز (یکشنبه، ۱۵ اکتبر)، نشستی را به ریاست «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور برای بررسی تحولات منطقه‌ای بویژه، تحولات مربوط به تشدید درگیری نظامی در نوار غزه برگزار کرد.

به نوشته وبگاه مصری «الیوم السابع»، شورای امنیت ملی مصر در پایان این نشست، دعوت خود را برای میزبانی یک نشست بین المللی منطقه‌ای به منظور رسیدگی به تحولات و آینده قضیه فلسطین اعلام کرد.

ادامه ارتباطات با شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای به منظور کاهش تشدید و توقف هدف قرارگرفتن غیرنظامیان، افزایش تماس‌ها با سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی و منطقه‌ای برای رساندن کمک‌های مطلوب، تاکید بر این امر که هیچ راهکاری برای قضیه فلسطین جز راه حل دو کشوری وجود ندارد، رد و محکوم کردن سیاست کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها یا تلاش برای از بین بردن آرمان فلسطین به هزینه کشورهای همسایه، آمادگی مصر برای انجام هرگونه تلاشی برای آرام کردن اوضاع و آغاز و از سرگیری یک روند واقعی صلح از دیگر مصوبات نشست امروز شورای امنیت ملی مصر بود.

شورای امنیت ملی مصر همچنین تاکید کرد که امنیت ملی مصر خط قرمز است و در این خصوص اهمالی صورت نمی‌گیرد.

سالهاست که رژیم صهیونیستی درباره اسکان فلسطینی‌ها در سینای مصر سخن می‌گویند و ادعا می‌کند که شبه جزیره سینا بهترین مکان برای فلسطینی‌ها است تا کشورشان را در آن‌جا برپا کنند! امری که با واکنش شدید مردم فلسطین و رهبران مقاومت آن مواجه شده و اعلام می‌کنند که سرزمین سیناء متعلق به مصر است و فلسطین خود یک سرزمین است و مردم فلسطین هرگز مکانی را جایگزین وطن خود نمی‌کنند.

این طرح با مخالفت شدید قاهره نیز همراه است. سامح شکری وزیر خارجه مصر پیشتر در این خصوص گفته بود: «مصر با هرگونه اظهار نظر از هر جناحی و هر تفکری درباره تضعیف تمامیت ارضی مصر به ویژه صحرای سینا که مردم مصر برای آن جانفشانی کرده اند، مخالف است... یک وجب از خاک سینا را به کسی نمی‌دهیم و هرگز اجازه نخواهیم داد، کسی به آن تجاوز کند».

با آغاز عملیات جدید مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر جاری که تا به امروز ادامه دارد، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، تلاش دارد تا طرح قدیمی ناکام خود برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به صحرای سینا را کلید بزند، امری که بار دیگر با مخالفت مصر همراه شد. رژیم صهیونیستی نیز در مقابل، طرح انتقال ساکنان شمال نوار غزه به جنوب را طرح کرده و در حالی که طی نه روز اخیر، بیشتر زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی در شمال نوار غزه را با خاک یکسان کرده، با ژستی انسان‌دوستانه طرح انتقال آوارگان فلسطینی به جنوب نوار غزه را طرح می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مسلمانان خود درگیری دارن از این طرف طرفدار غزه و دلسوز مردمش اما اگر کسی از مردم عادی چه زن یا بچه یا پیر و جوان بخواد وارد مرز مصر بشه به او شلیک میکنند و میکشنش کلا مشکلات ذهنی دارن
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید و به جهنم برید
  • Puyamotlaq IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام خدا بر مجاهدین فلسطین چرا مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای اجازه به رژیم اسرائیل صهیونیستی و دیکتاتوری آن می دهند تا جنایت جنگی، کشتارهای وحشیانه و کور، تخریب منازل، مساجد، بیمارستان‌ها و اماکن عمومی را در فلسطین انجام دهد. این همه کشتار مردم بی دفاع و کودکان مصداق بارز چیست؟؟؟ آیا رژیم صهیونیستی از چه کسی اجازه کشتار کودکان را گرفته است ؟ هر دقیقه از این حملات رژیم صهیونیستی لکه ننگی بر تارک انسانیت در این صده است و تاریخ از مردمان حال کره زمین به بی وجدانی نام خواهد برد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس