غیبت باورنکردنی طیبی در میان بهترین‌های آسیا!

طی روزهای گذشته سایت رسمی AFC سیاهه بهترین‌ها را ارائه داد و در بخش فوتسالی‌ها نامی از حسین طیبی نیامده، نه نیامده و این باورکردنی نیست.

به گزارش مشرق، به نقل از "ورزش سه" عناوین فردی تنها جواهرات بدون هدف نیستند بلکه این جوایز ایجاد شده‌اند تا جذابیت و تب‌وتاب ورزش را بالاتر ببرند و کیفیت آن را بهبود ببخشند. با این حال گاهی مسائل به شکل کاملا متفاوتی پیش رفته است. سرانجام پس از وقفه‌ای چهار ساله مراسم جوایز سالانه AFC و انتخاب بهترین‌های سال به قاره بازگشت.

مراسمی که قرار است 31 اکتبر (9 آبان) در دوحه برگزار شود. در بخش فوتسال که ایرانی‌ها همیشه آبروداری کرده‌اند، نام‌های مسلم اولادقباد و سعید احمدعباسی دو ملی‌پوش ارزنده و لژیونر فوتسال ایران در این سیاهه آمده است اما نامی از حسین طیبی نیامده و AFC اهمیتی نداده که حسین در قلب تیمی پالمای اسپانیا جای گرفته و جام باشگاه‌های اروپا را فتح کرده. توجهی نکرده که او را بهترین پیوت لیگ قهرمانان خوانده‌اند و در صف ترکیب منتخب اروپا ایستاده است.

بله، حسین طیبی سال گذشته طی سیزده بازی با پیراهن تیم‌ملی، هفده بار دروازه‌ها را به آتش کشید و به آقای گل جام ملت‌های آسیا چنگ زد. در لیگ‌ قهرمانان اروپا هفت بار میدان رفت و به همان اندازه قاتل سنگربانان بزرگ دنیا شهرت گرفت و در پایان نقش بسزایی را در تاج‌گذاری اسپانیایی‌ها در اروپا ایفا نمود. آمار گلزنی او در اروپا معرکه بود و تکرار نشدنی (هفت بازی و هفت گل).

در کنار نام ستاره‌های سرشناس فوتسال جهان ازجمله چینو (خاین)، دیگو (بارسلونا)، لوکائو (کارتاگنا) و پیتو (بارسلونا) که در تیم‌های خود تاثیرگذار بودند، نام حسین طیبی نیز به‌عنوان تنها بازیکن تیم فوتسال پالما و نماینده ایران در محفل بهترین‌های سال لیگ اسپانیا دیده می‌شد.

خوشبختانه، دنیای ورزش یک ساختار عملی و عینی دارد که تعیین می‌کند چه کسی بهترین است: آمارها. بله آمارها می‌گویند حسین طیبی فصل خیره کننده‌ای را داشته و AFC پس از غیبت سون کاپیتان تاتنهام در بخش فوتبالی‌ها، در بخش فوتسالی‌ها کج سلیقگی کرده است.

طیبی در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا هم قرار گرفت و تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ فوتسال ایران شد که این مهم را در کنار عنوان قهرمانی تجربه می‌کند، ولی به شکل عجیبی که در تصمیم‌گیری‌های پشت پرده فوتسال آسیا وجود دارد، نام کاپیتان تیم ملی در جمع سه کاندیدای بازیکن برتر آسیا دیده نمی‌شود.

جالب اینکه نام حسین طیبی هم‌اکنون با پنج گل در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ اسپانیا نقش بسته است.
به هر حال حضور مسلم اولادقباد و سعید احمدعباسی ، دو ستاره فوتسال ایران در بین کاندیدای مرد سال فوتسال آسیا دلگرم کننده بوده است و در نهایت باید دید از میان آن‌ها و بازیکن ژاپنی، چه کسی این عنوان بزرگ را تصاحب خواهد کرد.

کاپیتان تیم ملی ایران پس از تجربه یک نایب قهرمانی و دو مقام سومی لیگ قهرمانان اروپا به همراه غیرت قزاقستان و بنفیکای پرتغال، در فصل اخیر بیشترین نقش را در رسیدن پالما اسپانیا به قهرمانی تاریخی در چمپیونز لیگ داشت، ولی باز هم نامش در بین سه کاندیدای برتر آسیا قرار نگرفت. اتفاقی مشابه با سالیان گذشته که نشان می‌دهد یک عامل پشت پرده مانع از حضورش در این جمع و رسیدن او به عنوان بهترین بازیکن آسیا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس