ژنرال ترکیه‌ای: «پاشینیان» به امضای خود پایبند باشد

یک ژنرال ترکیه‌ای با انتقاد از نخست وزیر ارمنستان گفت که او باید به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش مشرق، وابسته نظامی سابق ترکیه در جمهوری آذربایجان با انتقاد از «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان گفت که او باید از تاریخ عبرت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»«یوجل کاراوز» وابسته نظامی سابق ترکیه در جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه گفت،«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، با ایده‌هایی که در جلسه پارلمان اروپا بیان کرد عرصه‌ای جدیدی از خود نشان داد.

وی گفت:«ارمنستان با طرح این گونه ادعاهای بی اساس و کذب در صدد برانگیختن اروپا علیه جمهوریآ ذربایجان است.»

یوسل کاراوز خاطرنشان کرد که ارمنستان باید قبل از هر چیز به بیانیه سه جانبه امضا شده پایبند باشد.

وی اظهار داشت:«نیکول پاشینیان باید به امضای خود احترام بگذارد. امضا عزت و حیثیت یک کشور است. حرف "الهام علی اف" رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امضای اوست. جمهوری آذربایجان تمامیت ارضی خود را بازگردانده و پرچم خود را برافراشته است. ارمنستان اکنون باید به فکر توافق صلح و به دنبال آن باشد. اما به نظر می‌رسد که آنها هنوز هم نمی‌فهمند و از تاریخ درس نمی‌گیرند. چنین رفتاری ارمنستان را به سقوط می‌کشاند.»

پاشینیان در پارلمان اروپا، عملیات جمهوری آذربایجان در قره باغ و تسلط آن بر این منطقه را «پاکسازی قومی» توصیف کرد؛ منطقه‌ای که از منظر بین‌المللی بخشی از خاک جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود.

او گفت: «وقتی صد هزار ارمنستانی داشتند از ناگورنو قره باغ به سمت جمهوری ارمنستان فرار می‌کردند، متحدان امنیتی هم پیمان ما نه تنها کمکی به ما نکردند بلکه به طور علنی خواستار تغییر قدرت و سرنگونی دولت دموکراتیک در ارمنستان شدند اما مردم جمهوری ارمنستان در دفاع از استقلال، حاکمیت و دموکراسی مان اقدام کردند و یک توطئه دیگر علیه کشورمان شکست خورد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس