اولین رزمایش‌ هوایی مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی+عکس

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که برای اولین بار، این کشور به همراه آمریکا و ژاپن در شبه جزیره کره رزمایش هوایی مشترک برگزار کردند.

به گزارش مشرق، در بحبوحه تنش‌های واشنگتن، سئول و توکیو با پیونگ یانگ، نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرد که روز یکشنبه (امروز) کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن برای اولین بار در نزدیکی شبه جزیره کره رزمایش هوایی مشترک برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این رزمایش سه جانبه در جنوب شبه جزیره کره با مشارکت یک فروند بمب افکن استراتژیک «بی-۵۲» آمریکا و همچنین جنگنده‌های کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن برگزار شد.

هر چند نیروی هوایی آمریکا سابقه برگزاری مانورهای دوجانبه با کره جنوبی و ژاپن در اطراف شبه جزیره را داشته است، اما این اولین بار بود که سه کشور رزمایش هوایی مشترک در این منطقه برگزار کردند.

بنا بر اعلام نیروی هوایی کره جنوبی، تقویت توانمندی‌های این سه کشور برای پاسخ گفتن به تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی هدف این رزمایش بوده است.

اولین رزمایش‌ هوایی مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی+عکس

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی و «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن در ماه آگوست نشستی سه جانبه در کمپ دیوید آمریکا داشتند و بعد از این نشست، ضمن موضع‌گیری علیه کره شمالی، از تقویت همکاری و هماهنگی‌ها بین سه کشور خبر دادند.

به گفته این نیرو، رزمایش هوایی مشترک در شبه جزیره کره بیانگر همبستگی بین سه کشور است.

اوایل ماه جاری میلادی بود که سئول، واشنگتن و توکیو برای اولین بار در هفت سال گذشته یک رزمایش سه جانبه دریایی را در آب‌های جنوب شبه جزیره کره برگزار کردند.

پیش از این تحرکات نظامی کره جنوبی و ژاپن، واکنش مقام‌های کره شمالی را به همراه داشته است. پیونگ یانگ هشدار داد که توافق آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در مورد رزمایش‌های نظامی مشترک با هدف «تمرین تهاجم دوم» به شبه جزیره کره است.

اولین رزمایش‌ هوایی مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی+عکس

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس