پایان رزمایش یک هفته‌ای واشنگتن و سئول در نزدیکی مرز کره شمالی

کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک یک هفته ای خود را با حضور اداوات سنگین در نزدیکی مرز کره شمالی به پایان رساندند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، براساس تایید سئول، نیروهای کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک یک هفته ای خود در نزدیکی مرز کره شمالی را با حضور ادوات سنگین به پایان بردند.

این رزمایش ها با هدف تقویت آمادگی نظامی واشنگتن و سئول در بحبوحه آنچه گسترش تهدیدهای پیونگ یانگ، خوانده شده است، انجام می شود. در این بین، کره شمالی تازه ترین همکاری نظامی میان واشنگتن و سئول را «مانورهای جنگی غیرمسئولانه» توصیف کرده است.

این رزمایش ها با حضور تیپ مکانیزه ارتش کره جنوبی و تیپ رزمی «استریکر» آمریکا، از ۲۹ دسامبر در شهر مرزی پوچئون در حدود ۴۶ کیلومتری در شمال شرق سئول آغاز شد و امروز به اتمام رسید.

در این رزمایش حدود ۱۱ سامانه تسلیحاتی از کره جنوبی و آمریکا حضور داشتند و حملات به اهداف فرضی با ادوات نقطه زن شبیه سازی شد.

همزمان با تشدید تنش ها در شبه جزیره کره پس از سلسله آزمایش های موشکی کره شمالی، واشنگتن و سئول در یک سال گذشته رزمایش های نظامی مشترک خود در منطقه را به شکل چشمگیری افزایش داده اند.

کره شمالی همچنین پارسال یک ماهواره جاسوسی پرتاب کرد که مستقیما به تعلیق توافق نظامی با کره جنوبی امضاشده در سال ۲۰۱۸ منجر شد. این توافق با هدف کاهش تنش نظامی بین دو این کشور همسایه امضا شد.

واشنگتن در واکنش به آزمایش های موشکی کره شمالی، تسلیحات و ادوات نظامی از جمله زیردریایی هسته ای و همچنین ناوهای هواپیمابر و بمب افکن های غول پیکر را در منطقه اعزام و مستقر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس