.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، در آخرین برنامه سفر به سیستان و بلوچستان در نشست چندساعته دانشگاه سیستان و بلوچستان با موضوع «حماسه مقاومت» حضور یافت.

به گزارش مشرق، دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، در دیدار با دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به تحولات اخیر فلسطین بیان داشت: اگر می خواهیم توصیف و تحلیل دقیقی از حوادث و موضوعات مختلف داشته باشیم علاوه بر آنکه نباید به آن نقطه ای نگاه کرد باید به تحولات محیطی، داخلی و خارجی حول آن موضوع هم توجه لازم را داشت. این قاعده در تحلیل ماجرای فلسطین هم حکم فرما است. از صد سال پیش حدود سال ۱۹۲۲ چند قدرت غربی اقداماتی را انجام دادند که صد سال بعد تاثیر آن را در معادلات ملی، منطقه ای و جهانی می بینیم. انگلیسی ها در کنار اقداماتی که علیه ایران در قرار دادهای ۱۹۰۷ و ۱۹۱۹ شکل دادند، علیه کشور عثمانی هم اقداماتی را طراحی کردند که با فروپاشی عثمانی کشورهای مختلفی چون فلسطین، اردن، لبنان و سوریه جدا شده و به قیمومیت کشورهای سلطه گری چون فرانسه و انگلستان درآمدند.

وی ادامه داد: یک نویسنده آمریکایی در کتاب خود به نام «صلحی که همه صلح ها را بر باد داد» که حاوی صدها سند تاریخی از وزارت خارجه و دولت انگلیس می باشد؛ توضیح می دهد که انگلیسی ها و برخی کشورهای غربی چه طراحی هایی انجام دادند که این منطقه بیش از صدسال درگیر جنگ و خون ریزی باشد.

امروز روند پیروزی های پی در پی رژیم صهیونیستی تبدیل به شکست های پی در پی شده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کتاب خاطرات گلدا مایر نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به نام «زندگی من» و کتاب «اخگر به گریبان» نوشته آقای منیر شفیق از متفکران برجسته فلسطین اظهار داشت: خود مقامات رژیم صهیونیستی اذعان می کنند که ما در ۱۹۴۸ با یک طراحی از پیش تعیین شده شروع کردیم به آواره کردن فلسطینی ها و مهاجرت صهیونیست ها به این سرزمین و با استفاده از ابزار زور و خشونت این رژیم را شکل دادیم. بر اساس مناسبات جهانی شکل گرفته در آن مقطع، روز به روز رژیم صهیونیستی وقیح تر شد به نحوی که علاوه بر اشغال فلسطین به پشت دروازه های بیروت آمد و آن جنایات عظیم را در صبرا و شتیلا شکل داد.

وی افزود: در سیر تاریخی رژیم صهیونیستی می بینیم که او پس از پیروزی های سه دهه اول، با شکل گیری مقاومت و اخراج رژیم صهیونیستی از لبنان شاهد شکست های پی درپی این رژیم از حزب الله شیعی و حماس سنی در جنگ های ۳۳، ۲۲، ۸ و ۵۱ روزه هستیم به نحوی که امروز جریان مقاومت از حالت تدافعی خارج شده و حالت تهاجمی به خود گرفته است و به عمق سرزمین های اشغالی نفوذ می کند. این اتفاق مهم است که عملیات طوفان الاقصی را خاص و متفاوت کرده به نحوی که خود غربی ها از آن به عنوان نقطه عطف یاد می کنند.

امروز رژیم صهیونیستی با جبهه ای به گستره جغرافیایی زمین مواجه است

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به معرفی کردن رژیم صهیونیستی توسط مقامات و اندیشمندان اروپایی و آمریکایی به عنوان نمونه مطلوب لیبرال دموکراسی در خاورمیانه بیان کرد: رژیمی را که بر اساس اشغال، ترور و آواره کردن مردم از خانه هایشان شکل می گیرد را به عنوان نمونه لیبرال دموکراسی معرفی می کنند. کسانی که مدعی اندیشه لیبرال دموکراسی هستند نسبت خود را با رژیم صهیونیستی به عنوان الگوی لیبرال تعریف کنند؟

وی در نهایت با اشاره به اینکه امروز مقاومت یک حماسه و جنایات رژیم صهیونیستی یک تراژدی است، بیان کرد: امروز مقاومت معادلات را بهم ریخته است. دشمن امروز با تفکری رو به رو است که تولید قدرت می کند. تفکری که مبتنی بر وحدت و شکل گیری یک حیات جدید است، حیاتی که نه فقط در ایران وجود دارد بلکه ایران آن را به ملت های دیگر هم داده است. این تفکر باطل السحر هجمه دشمن را نترسیدن می داند. رژیم صهیونیستی امروز می داند که صرفا با یک گروه مبارزی مثل حماس رو به رو نیست بلکه با یک جبهه ای به گستره جغرافیایی زمین مواجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    آمریکایی ها قدیم دائم میگفتند " همه گزینه ها روی میز هست" الان وزیر امورخارجه اش می گوید "ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم"
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    جنگهای(بسیجی,پارتیزانی وزمانبر)بلای جان ماشین جنگی عریض،طویل وگران کشورهای سرمایه داری غربی واسرائیل هست،چون عملا این تیتیش مامانیها هنگام جنگ همه چیز را بسیاردقیق طبق زمان،پروپاگاندا وپولهای کلان حساب میکنند وزمان هم شکستشان میدهد,چون اینهابرای یکهفته یا یکماه یا یک فصل وکه درصورت حداکثریکسال اقتصادشان تا۲۰ستل دچارمشکل میشه وتوان جنگ ندارند(نمونه جنگ اوکراین که روسیه باطولانی کردنش باعث شد صدای غربیها برای کمک مالی وتسلیحاتی به اوکراین دربیاد)
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    درود بیکران بر شیخ زیکزاکی امام آفریقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس