تمدن غرب مدعی پایان تاریخ است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمدن غرب که چند قرن است شکل گرفته در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی مدعی پایان تاریخ است و شعارهای آزادی و دموکراسی سر می‌دهد.

به گزارش مشرق،سعید جلیلی عصر دوشنبه در جمع دانشجویان در سالن شهید چمران دانشگاه اراک گفت: این مدعیان دموکراسی و آزادی با موشک به بیمارستان حمله می‌کنند و هزاران زن و کودک را مورد کشتار قرار می‌دهند و در صحنه جنگ عکس یادگاری می‌گیرند که این یک نقطه مهم و قابل تأمل است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نسل امروز شاهد نمایش‌هایی در صحنه جهانی است، گفت: در نمایش سال گذشته بازیگرانی برای فوت یک خانم در ایران ناراحت بودند و بیانیه می‌دادند و از همه امکانات رسانه‌ای خود استفاده کردند.

جلیلی بیان کرد: آنها شعار زن، زندگی، آزادی را سر دادند اما یک سال گذشت و همان افراد آزادی هزاران زن و کودک را گرفتند و نه تنها ناراحت نیستند بلکه از این اقدامات حمایت می‌کنند.

وی اظهار کرد: از محیط دانشجویی و دانشگاهی انتظار می‌رود که نسبت به پدیده‌ها، یک نگاه دقیق و علمی داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: درباره صحبت از یک پدیده باید بدانیم از چه نقطه‌های حرکت آن شروع شده و چه روندی را در آینده خواهد داشت.

جلیلی تصریح کرد: دانشگاه باید بتواند با تأمل در پدیده‌ها از آنچه می‌خواهد پیشی بگیرد.

وی با تاکید بر فعال بودن دانشگاه ادامه داد: دانشگاه باید روندها را دقیق بشناسند و واقعیت‌ها را خوب مشاهده و توصیف کند و بر این مبنا تجویز درست برای آینده داشته باشد.

جلیلی تصریح کرد: مدعیان دموکراسی به صراحت رژیم صهیونیستی را شمشیر آزادی و سپر دموکراسی معرفی می‌کنند.

وی یادآور شد: تاکنون هر یک از رؤسای جمهور آمریکا یک شعاری را سر می‌دادند به طوری که برخی از آنها رژیم صهیونیستی را نمونه درخشان دموکراسی می‌دانستند و بایدن بعد از به موشک بستن بیمارستان غزه می‌گوید آنچه که ما را با رژیم صهیونیستی پیوند می‌دهد اصول دموکراسی است.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: در دانشگاه باید در خصوص دوگانگی در حرف و عمل بحث شود.

وی ادامه داد: همچنین مقامات اروپایی به همین شکل شعار می‌دهند و نخست وزیر فعلی و سابق انگلیس رژیم صهیونیستی را اعجاز قرن بیان می‌کند.

جلیلی بیان کرد: این سخن نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر که حماس در وضع طبیعی قرار دارد و حقی ندارد نیازمند تأمل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسانی که مانند جان لاک در برخی از کتب غربی به عنوان پدر آزادی معرفی می‌شوند به صراحت بیان می‌کند عده‌ای از انسان‌ها در وضع طبیعی و عده‌ای در وضع مدنی قرار دارند و کسانی که در وضع طبیعی هستند حقی ندارند.

جلیلی اضافه کرد: کسانی که شعار خروج از قرون وسطی، روشنگری و انحصاری نبودن علم را سر می‌دادند، یک فیزیکدادن و دانشمند هسته‌ای کشور ما را اینگونه مورد هدف قرار می‌دهند و آنها در فهرست تحریم در سازمان ملل قرار می‌گیرند و بعد ترور می‌شوند.

وی عنوان کرد: این ترور را همان کسانی که اعلام می‌کردند مخالف ترور و این رفتارها هستند انجام می‌دهند پس بررسی چگونگی این مناسبات ضروری است.

جلیلی گفت: در سند استراتژیک آمریکا به صراحت بیان می‌شود آمریکا باید رهبری جهان را که در یک قرن داشته باشد.

وی عنوان کرد: آمریکا سعی دارد هر روز پایه‌های قدرت خود را تثبیت کند اما این منطق جدید نیست چراکه بر اساس منطق استکبار همین است و نقطه مقابل استکبار استضعاف است.

وی اضافه کرد: در کودتای سال ۳۲ توسط آمریکا، نقش دانشجو مشخص می‌شود زیرا دانشجو صحنه را می‌شناسند و با توصیف و تحلیل دقیق ایستادگی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمودسلمانی ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    دکتر جان! بعد رهبری تحلیلگر بی رقیبی هستید اما بسیاری تفسیرگران ما مبنایی نگاه نمی کنند.. غرب مامور به ایجاد پایان تاریخ مصنوعی است از ناحیه ابلیس ان الشاطین لیوحون الی اولیائهم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس