تل آویو

جنبش حزب الله لبنان خبر داد که مقرهای «خربه المناره» و «برانیت» را که متعلق به نظامیان اسرائیلی است، هدف حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای قرار داده است.

به گزارش مشرق، جنبش حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌هایی از حمله به مواضع نظامیان صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب الله خبر داد که نیروهای این جنبش در ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه بعد از ظهر امروز، مقر «خربه المناره» را با موشکهای هدایت‌شونده و حملات خمپاره‌ای هدف قرار داده است و چند صهیونیست زخمی شدند.

تحلیلگران نظامی غربی اذعان دارند که کمیت و کیفیت زرادخانه حزب الله لبنان به حدی است که می‌تواند معادلات را برهم بزند.

به گفته وبگاه «دیفنس اکسپرس»، حزب الله با توجه به کمیت زرادخانه‌اش که می‌تواند به راحتی بر پدافند هوایی اسرائیل غلبه کند، معالات را بر هم می‌زند. نوع همچنین کیفیت و تنوع پهپادها و موشک های بالستیک کوتاه برد حزب الله لبنان با حماس قابل قیاس نیست.

«کریگ» تحلیلگر ارشد کالج «کینگ لندن» نیز گفت: «حزب‌الله می‌تواند به توپخانه و موشک و همچنین به انبار گسترده پهپادهای خودروی بیاورد. فناوری پهپادهای حزب الله بسیار پیچیده است و می‌توانند به بر دفاع اسرائیل غلبه کنند.»

موسس گروه مطالعاتی «اوراسیا» نیز با تاکید بر توانمندی حزب الله لبنان، نسبت به گشوده شدن جبهه جدید با رژیم صهیونیستی هشدار داد. «ایان برمر» کارشناس علوم سیاسی و موسس گروه «اوراسیا» روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان دی تی وی» گفت:«این امکان وجود دارد که حزب‌الله که از نظر نظامی بسیار توانمندتر است و مورد حمایت ایران است، مستقیماً در جنگ با اسرائیل شرکت کند.»

حزب الله در بیانیه دیگر، نوشت، نیروهای مقاومت در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر، مقر نظامی «برانیت» را با موشکهای هدایت‌شونده و توپخانه هدف قرار داده که در جریان این حملات نیز صهیونیستها زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس