واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای تشکیل ائتلاف‌ علیه حماس

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی علیه حماس، گفت که برای مسکو مهم است که موضع متوازن خود در قبال مسئله فلسطین را حفظ کند.

به گزارش مشرق، پیشنهاد «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای تشکیل ائتلاف‌های نظامی علیه جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و مردم فلسطین، با واکنش روسیه همراه شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) درباره این اظهارات ماکرون گفت که مسکو مواضع متوازنی درباره منطقه غرب آسیا دارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در این‌باره اظهار داشت که برای مسکو مهم است که مواضع متوازن خود را در مورد بحران فلسطین اشغالی که طیف وسیعی از مواضع در جهان را به سمت خود معطوف کرده، حفظ کند.

وی با بیان اینکه روسیه هر شکلی از تروریسم را محکوم می‌کند، اما تاکید کرد که مسکو همزمان معتقد است که افراد بی‌گناه نباید مسئول آن باشند و بهای آن را بپردازند.

طبق این گزارش، سخنگوی کرملین در این‌باره توضیح داد: «در این مورد، ما شاهد طیف بسیار گسترده‌ای از موضع‌گیری‌ها در جهان هستیم. البته برای ما اول از همه مهم است که موضع خود را که رئیس‌جمهور [ولادیمیر پوتین] صراحتاً بیان کرده، حفظ کنیم. بار دیگر تکرار می‌کنم؛ ما تروریسم و اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنیم».

پسکوف با بیان اینکه روسیه به خوبی می‌داند تروریسم چیست و چگونه باید با آن مبارزه کرد، افزود: «باید با تروریسم در تمام مظاهر آن باید مبارزه کرد، اما مردم بی‌گناه نباید آسیب ببینند. آنها نباید مسئول تروریسم شناخته شوند. بنابراین ما موضع متعادل و میانه خود را حفظ می‌کنیم».

پیش از این، ماکرون در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی پیشنهاد داده بود که برای نابودی جنبش مقاومت حماس، که برآمده از آرمان مردم فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری است، ائتلاف‌های نظامی منطقه‌ای و بین‌المللی تشکیل شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    باز رئیس جمهور حمال فرانسه دهن گشادشو باز و بغبغو کرد. این فرانسه چقدر زباله داره.
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    ماکرون تروریست تروریست پرور کور خوندی دوران بزن دررو به پایان رسیده
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    10 1
    وقت آن است برای همیشه یک گوش مالی به ماکرون وفرانسه داده شود..
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 2
    با سلام متاسفانه اظهارات پسکوف بسیار خجولانه و محافظه کارانه است. این کشور بخوبی می داند که اشغال فلسطین و تاسیس قهری رژیم صهیونیستی بدترین سناریوی اعمال زور و قهر و غلبه است
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 1
    مسکو در جریان یک قرن گذشته تمام قد در برابر امپریالیسم و بسط و توسعه آن ایستاده ور چهار گوشه جهان و در جغرافیای سیاسی خود با آن مواجه بوده است
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 2
    با سلام متاسفانه اظهارات پسکوف بسیار خجولانه و محافظه کارانه است.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 0
    با سلام متاسفانه اظهارات پسکوف بسیار خجولانه و محافظه کارانه است. مسکو در جریان یک قرن گذشته تمام قد در برابر امپریالیسم و بسط و توسعه آن ایستاده ور چهار گوشه جهان و در جغرافیای سیاسی خود با آن مواجه بوده است. این کشور بخوبی می داند که اشغال فلسطین و تاسیس قهری رژیم صهیونیستی بدترین سناریوی اعمال زور و قهر و غلبه است و نمایش های دیپلماتیک مجموعه ای از محتوی نفاق و ترس و مدارای با عقلانیت غلبه است. متاسفانه اظهارات خجولانه پسکوف مایه شرمساری است و اراده مسلمانان و جهان اسلام را برای بازیابی عزت دینی خود مصاعف می کند. اتکای ما به خداوند و سنت های الهی است و برای هر مفهومی نظیر قدرت خارج از مدار عبودیت ارزشی قائل نبوده و از مواجه با آن ترسی به دل نخواهیم داشت و از فرانسه ماکرون و بریتانیای ریشی و آمریکای بایدن و سایر قدرت ها بیم و هراسی وجود ندارد.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 1
    مکرون اگه عرضه داشت نيجر وا نمی داد
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    روسیه هر شکلی از تروریسم را محکوم می‌کند البته بجز در مورد اوکراین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس