مسکو: هزاران کودک سلاخی شده برای حمایت غرب از قطعنامه آتش‌بس کافی نبوده است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از انفعال غرب در برابر کشتار کودکان غزه، گفت: در این شرایط، صدور آتش‌بس ساده‌ترین و بدیهی‌ترین راه برای ممانعت از سلاخی کودکان است.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت برخی نیروهای سیاسی در غرب ثابت کرده‌اند که حتی بعد از گزارش‌ها درباره سلاخی هزاران کودک در نوار غزه، قادر به تهیه یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس و حل‌وفصل مناقشه اسرائیلی-فلسطینی نیستند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، این دیپلمات راشد روس در اظهارنظر درباره داده‌های یونیسف مبنی بر شهید شدن بیش از ۲۳۰۰ کودک در نوار غزه از آغاز تشدید درگیری‌ها، به نیاز فوری برای تصویب قطعنامه شورای امنیت اشاره کرد. وی گفت: این بدیهی‌ترین و ساده‌ترین کاری است که در این وضعیت می‌توان انجام داد. تهیه یک بیانیه، قطعنامه، یا سندی با درخواست واحد برای آتش‌بس، حل‌وفصل اوضاع و غیره.

زاخارووا در ادامه سخنانش در واکنش به بی‌توجهی کشورهای غربی به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و حمایت از آن گفت: و حتی این اعداد (تعداد شهدا) نمی‌تواند نیروهای خاصی را در غرب وادارد که به خود بیایند و بفهمند چه چیزی در حال وقوع است.

طبق اعلام یونیسف، در ۱۸ روزگذشته، بیش از دو هزار و ۳۰۰ کودک فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید و پنج هزار و ۳۰۰ کودک زخمی شده‌اند. بر اساس بیانیه این سازمان، بیش از ۴۰۰ کودک فلسطینی روزانه در حملات رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی می‌شوند.

وزارت بهداشت فلسطین، صبح امروز چهارشنبه اعلام کرد در سایه شرایط دشوار بهداشتی و پزشکی، شمار شهدای غزه به بیش از ۶ هزار نفر رسیده است.

منابع دیپلماتیک سه‌شنبه خبر دادند روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت توزیع کرده و در آن خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شده است. این دومین قطعنامه پیشنهادی روسیه از آغاز درگیری‌های اخیر بوده؛ قطعنامه اول روسیه در شورای امنیت سازمان ملل رای نیاورد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست سه‌شنبه شورای امنیت گفت: «رخدادهای غم‌انگیز این منطقه ریشه در نقش مخرب دیرینه‌ای که واشنگتن ایفا کرده و سیاستش در تخریب روند حل‌وفصل مسائل اساسی جنگ قدیمی در آنجا دارد. به بیانیه‌های ما درباره خاورمیانه نگاه کنید. ما به همراه بسیاری از طرف‌های دیگر از سال‌ها قبل هشدار داده‌ایم که تنش‌ها در این منطقه به آستانه انفجار رسیده‌ است. حالا این انفجار اتفاق افتاده است».

جنبش مقاومت حماس عملیات «طوفان الاقصی» را در تاریخ هفتم اکتبر علیه رژیم صهیونیستی به اجرا گذاشت که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها شد. در پی این عملیات کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد. «یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    مدعيان حقوق بشر خفه خون گرفته اند
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 3
    مگه خونشون رنگین تر از کودکان اوکراینه؟
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      0 0
      نشنیده بودم در دوسال جنگ روسیه علیه ایتلاف تهاجمی و تجزیه گر ناتو در منطقه اکراین کودکی کشته بشه یا غیر نظامیان بمباران شوند اب و برق را برویشان ببندند دورشان دیوار بکشند ایا این اتفاق افتاده ما بیخبریم
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      0 0
      نشنیده بودم در دوسال جنگ روسیه علیه ایتلاف تهاجمی و تجزیه گر ناتو در منطقه اکراین کودکی کشته بشه یا غیر نظامیان بمباران شوند اب و برق را برویشان ببندند دورشان دیوار بکشند ایا این اتفاق افتاده ما بیخبریم
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      0 0
      پس دم روسیه گرم اگه بچه های اوکراینی رو سلاخی میکنه، مگه نه ؟؟!
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 2
    یکی باید قطعنامه برای خود روسیه که به اوکراین تجاوز کرده درست کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس