شهدای غزه به امت اسلامی عظمت و عزت بیشتری بخشیدند

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه گفت: شهدای غزه به امت اسلامی عظمت و عزت بخشیدند و رهبر انقلاب فرمودند اگر امروز کسی در مورد غزه صحبت کند و از اقتدار آنها نگوید، در حق آنان جفا کرده است.

به گزارش مشرق، سردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز پنج‌شنبه در سیزدهمین یادواره شهدای پادگان و دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، شهدای این دانشگاه را از پایه‌گذاران حرکت‌های عظیم اسلامی امروز دانست و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: شهدای غزه به امت اسلامی عظمت و عزت بیشتری بخشیدند و کاری کردند که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر امروز کسی در مورد غزه صحبت کند و از اقتدار و عظمت آن‌ها سخن نگوید، در حق مردم غزه جفا کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ریشه عظمت امروز مردم مظلوم غزه، تصریح کرد: یک ملتی ۱۷ سال است که در یک زندان که اسم آن را «نوار غزه» گذاشته‌اند، زندانی هستند، راه‌ها به‌روی آن‌ها بسته است، تحریم هستند، هر از چندگاهی مورد تهاجم‌های وحشیانه هواپیماهای دشمن قرار می‌گیرند که این حملات هوایی، هیچ توان و ظرفیتی جز کشتار بی‌گناهان ندارد.

سردار نقدی ادامه داد: مردم مظلوم غزه در همین زندان و تحریم ۱۷ ساله، ایستادگی کرده و انواع سلاح‌ها را برای دفاع از خود در همین منطقه می‌سازند و در همان محدوده بسیار کوچک که از لحاظ جمعیت، پرجمعیت‌ترین نقطه دنیاست، این پیروزی‌های خیره‌کننده را رقم می‌زنند و به اسلام عظمت و ابهت می‌دهند.

وی گفت: مردم غزه کاری کرده‌اند که همه سران قدرت‌های بزرگ سراسیمه زیر بغل رژیم شکست خورده و بی‌حال صهیونیستی را که در حال مرگ است بگیرند و آن را بلند کنند و به این رژیم نامشروع تنفس مصنوعی بدهند، تا شاید بتواند به حیات خود ادامه دهد که نخواهد توانست.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه برخی از سران فلسطینی در همان سالی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، دست به دست رئیس‌جمهور آمریکا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور وقت مصر دادند و در «کمپ دیوید» تسلیم شدند و قبول کردند که رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند و این رژیم بر آن‌ها حاکم باشد، تصریح کرد: کسانی که برای مبارزه با صهیونیسم خیلی ادعا داشتند و از سال ۱۹۴۸ تا سال ۱۹۷۹ میلادی، دائماً در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی بودند، با آن‌ها دست دادند و تسلیم شدند؛ اما امروز ملت فلسطین چنین عظمتی را در برابر رژیم صهیونیستی خلق کرده‌اند؛ این در حالی است که در آن زمان امکانات بیشتری داشتند و سرزمین‌های بیشتری در تسلط «یاسر عرفات» بود؛ اما امروز حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که در غزه زندانی هستند، این عظمت را خلق کرده و ابرقدرت‌ها را شکست می‌دهند.

سردار «نقدی» با اشاره به رمز موفقیت امروز مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی، افزود: هیچ عاملی تاکنون نتوانسته همه مردم دنیا از همه اقوام و نژادها را حول محور خود جمع کند و از شرق آسیا تا در آمریکا شاید نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر را برای دفاع از مظلومیت مردم غزه به خیابان‌ها بیاورد؛ این اتفاقی است که مسیر تاریخ را عوض کرد و نظم جدید جهانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن یاد می‌کنند را منسجم کرد.

وی نظم جدید جهانی را جهانی به دور از زورگویی‌های آمریکا و وجود رژیم صهیونیستی دانست و تأکید کرد: تحولات امروز غزه تصویر زیبایی از این نظم جدید جهانی را نشان داد که رمز این عظمت آن‌چیزی است که امام خمینی (ره) فرمودند و این رمز موفقیت چیزی نیست جز «شهادت» و «شهادت‌طلبی».

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه این رمز موفقیت را خداوند در شهادت قرار داده است، بیان داشت: خداوند متعال که انسان را آفرید، از او خواست تا جز خودش از کسی اطاعت نکند. خداوند متعال فرمودند که در برابر طاغوت بایستید؛ اما طاغوت‌ها از انواع و اقسام اسلحه‌های زیادی برخوردارند؛ لذا به فرموده خداوند، اگر کسی نمی‌تواند مقابل طاغوت بایستند، اگر می‌تواند در این راه جان دهد، باید جان خود و هستی خود را فدا کند که در این صورت، خداوند در برابر آن بهترین مکان را در بهشت به بنده خود می‌دهد.

سردار «نقدی»، پاداش دنیوی شهادت را عزت و عظمت در دنیا دانست و بیان داشت: دشمنی که بشریت را به شهادت می‌رساند، به این دلیل آن‌ها را شهید می‌کند که انسان‌های دیگر بترسند و از آن اطاعت کنند؛ اما اگر در یک ملتی، منطق آن‌ها منطق شهادت شد؛ عاقبت آن همان چیزی می‌شود که امام خمینی (ره) فرمودند؛ ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و طاغوت نیز هیچ راهی جز تسلیم شدن در برابر این ملت ندارد؛ این موضوع همان چیزی است که در انقلاب اسلامی ایران، در لبنان توسط حزب‌الله و در عراق به دست حشدالشعبی اتفاق افتاد.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه با اشاره به شهدای پادگان و دانشگاه افسری امام حسین (ع)، خاطرنشان کرد: این شهیدان والامقام بودند که مکتب شهادت‌طلبی را رشد دادند و عطر خوش شهادت طلبی را تا لبنان و فلسطین رساندند و امروز دامنه‌های شهادت طلبی دارد تمام دنیا را فرامی‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس