۲۰ مرکز آموزشی یهودیان در پاریس تهدید به بمب‌گذاری شد

در پی افزایش حس نفرت جهانی از صهیونیست‌های سراسر جهان پس از جنایت اخیرشان علیه مردم غزه، ۲۰ مرکز آموزشی یهودیان در پاریس تهدید به بمب‌گذاری و تخلیه شد.

به گزارش مشرق، جنایات بیش از سه هفته اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کشتار زنان و کودکان و سالمندان فلسطینی، موجی از حس نفرت از یهودیان حامی رژیم صهیونیستی را در سراسر جهان به راه انداخته است.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد که چندین مدرسه یهودی در سراسر «پاریس» پایتخت فرانسه در پی تهدید به بمب‌گذاری به طور کامل تخلیه شد.

بر اساس این گزارش، تهدیدهایی از سوی افراد ناشناس نگرانی‌هایی را در ۲۰ مرکز آموزشی در سراسر پایتخت فرانسه برانگیخته است.

مأموران پلیس فرانسه روز گذشته (دوشنبه) پس از آن جستجوی گسترده‌ای را در چندین مدرسه آغاز کرد که یک فرد مظنون ناشناس هشدار داده بود که «۲۰ مدرسه مختلف یهودی در پاریس با بمب منفجر خواهد شد».

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست به نقل از «منابع ارشد جامعه یهودیان سازماندهی شده» چنین گزارشی را در وهله اول منتشر کرد.

یکی از این منابع مدعی شده است: «تهدید به بمب‌گذاری در بسیاری از مدارس یهودی صورت گرفته است. برخی از این مدارس تخلیه شده است. در اکثر مدارس از والدین درخواست شده است تا فرزندانشان را به خانه ببرند».

حس نفرت از یهودیان حامی رژیم صهیونیستی در حالی رو به افزایش است که منابع فلسطینی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند در پی ۲۳ روز حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۸۳۰۶ نفر به شهادت رسیده و ۲۱ هزار و ۴۸ تن نیز مجروح شدند.

این منابع مطلع همچنین مدعی شدند که سرویس‌های امنیتی فرانسه، جستجوی برای یافتن بمب‌ها در مدارس مورد نظر را آغاز کردند اما تاکنون نتوانسته‌اند هیچ مواد منفجره‌ای را پیدا کنند.

بنا بر گفته این منابع، «علی‌رغم آن‌که همه‌چیز خوب است، اما این مسئله موجب وحشت در بین والدین شده است. ما یک دوره بسیار ناهنجار را پشت سرمی‌گذاریم و اوضاع در اسرائیل برما نیز تأثیر می‌گذارد».

در پی تشدید تنش‌ها میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، مقام‌های فرانسه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند زیرا یهودستیزی در سراسر فرانسه طی هفته‌های اخیر تشدیدیافته است به طوریکه وزارت کشور فرانسه گفته است که گزارش‌های مربوط به چنین اقداماتی در این بازه چهار برابر شده است.

بسیاری از معترضان به خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در فرانسه بر روی دیوارهای مدارس یهودیان پیام‌های انتقادآمیز نوشته‌اند و یهودیان ساکن فرانسه به رسانه‌های محلی گفته‌اند که می‌ترسند خانه‌هایشان را ترک کنند.

تهدید به بمب‌گذاری در مدارس سراسر پاریس، جدیدترین رویداد از اتفاقات مشابه ماه جاری در فرانسه است و پیش از آن کاخ تاریخی ورسای و موزه لوور به دلیل تهدیدات به بمب‌گذاری تخلیه و تعطیل شده بودند که البته در هیچ یک از موارد بمبی پیدا نشد.

تهدیدات مشابهی به تخلیه ۱۵ فرودگاه و لغو ۱۳۰ پرواز در فرانسه منجر شده بود. در تاریخ ۱۹ اکتبر، «ژرار دارمنین» وزیر کشور فرانسه تصریح کرد که تحقیقاتی درباره این تهدیدات در جریان است و تأیید کرد که ۱۸ مظنون در جریان این تحقیقات بازداشت شده‌اند.

وی تصریح کرد که ابزارهای زیادی برای یافتن و دستگیری عوامل تهدید به کار گرفته شده است و اعلام کرد: «ما به آن‌هایی که گوش می‌دهند می‌گوییم: همه را پیدا خواهیم کرد».

«اریک دوپوند مورتی» رئیس دادگستردی پاریس گفت که زنجیره‌ای از تهدیدات به بمب‌گذاری از سوی «جوکرهای حقیر» و «دلقک‌ها» صورت گرفته است و هشدار داد که چنین شوخی‌ها و تهدیداتی محکومیت‌های سه سال حبس و جریمه‌ای بالغ بر ۴۷ هزار دلار دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    کار خود صهیونیست هاست. برای اینکه بگن سایر نقاط دنیا برای یهودیان امن نیست تا جلوی مهاجرت معکوس از اسرائیل رو بگیرن
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    کار خود صهیونیست هاست
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    مسلمن همینه. جرات جنگیدن تو میدن رو نداره. فط دنبال کشتن بچه هات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس