کد خبر 1542710
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
تسریع در تبخیر رژیم صهیونیستی!

طوفان الاقصی از جمله رویدادهای مهم و تاثیرگذار است که از سویی می‌توان از آن روایت اقتدار و از سوی دیگر روایت مظلومیت ارائه نمود.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی طی یادداشتی نوشت: تصویر پردازی از رویدادهای مهم و تاثیرگذار آنچنان خطیر و حساس است که تشبیه آن به جراحی مغز را نباید مبالغه آمیز دانست!

بی دقتی در نوع، وزن و کیفیت ارائه روایت از چنین رویدادهایی آثار مخرب ماندگار و بعضا غیر ‌قابل جبران دارد.

طوفان الاقصی از جمله این رویدادهاست که از سویی می‌توان از آن روایت اقتدار ارائه نمود و از سوی دیگر روایت مظلومیت؛ عدم رعایت تناسب بین این دو روایت و تصویرپردازی نادرست و هیجانی با سوگیری افراطی به سمت مظلومیت از این نقطه عطف معادلات منطقه و حتی شاید جهان، می تواند نتیجه این رویداد تاریخی را کاملأ دگرگون سازد.

تردیدی نیست که جنایت ‌های جنون‌آمیز و وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، مظلومیت مردم در محاصره غزه را انکار ناپذیر می کند.

صحنه‌هایی که گویا رژیم صهیونیستی با خلق عامدانه آنها می‌خواهد نشان دهد در خشونت ورزی آماده است گوی سبقت را از همه حریفان، حتی داعش برباید!

در عین حال نباید تردید کرد که اقتدار طوفان الاقصی و مردم غزه حتی در دل همین مظلومیت ‌ها، آنچنان عظیم است که واکنش‌های جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی و رفت‌وآمدهای پرشتاب و پرحجم مقامات غربی بویژه دولتمردان آمریکا به تل‌آویو تا حدی آنرا گویاسازی می ‌کند.

زاویه‌ دید دیگری که می‌تواند اقتدار طوفان الاقصی را نمایان سازد خسارت ‌ها و صدمات سنگین و غیرقابل جبرانی است که به رژیم صهیونیستی وارد آمده است.

حال با الهام از آیه ۱۴۰ سوره مبارکه آل‌عمران که می‌فرماید:
إِن یَمسَسکُم قَرحٌ فَقَد مَسَّ القَومَ قَرحٌ مِثلُهُ ...

اگر به شما جراحتی رسید (و ضربه‌ای وارد شد)، به آن جمعیّت نیز جراحتی همانند آن وارد گردید...
فهرستی از خسارات رژیم صهیونیستی را مرور می کنیم.

۱) ضربه اساسی به حیثیت اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی

۲) ضربه مهلک به حیثیت نظامی این رژیم

۳) ضربه سنگین به اسطوره شکست ناپذیری رژیم بواسطه دو مورد فوق

۴) ایجاد توقف طولانی مدت در مهاجرت یهودیان به سرزمین اشغالی کی یکی از راهبردهای مهم این رژیم در تثبیت خود بود. بر اساس برخی اطلاعات، رژیم برای مهاجرت دو میلیون یهودی دیگر برنامه ریزی کرده بود!

۵) مهاجرت معکوس بیش از یک میلیون یهودی از سرزمین های اشغالی

۶) بوجود آمدن حدود ۵۰۰ هزار آواره اسرائیلی برای اولین بار طی ۷۵ سال گذشته

۷) تلفات بی سابقه رژیم اعم از کشته،مجروح و اسیر، طی ۷۵ سال گذشته

۸) خسارت های سنگین اقتصادی که سقوط ارزش شِکِل( پول ملی اسرائیل)و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها از جمله گردشگری نمونه آن است. این خسارت ها تا روزانه ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می شود

۹)گسترش بی سابقه نفرت از رژیم صهیونیستی در سراسر جهان که تجمعات حمایت از مردم فلسطین در کشورهای مختلف نمایانگر آن است

۱۰)توقف راهبرد عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عضو اتحادیه عرب و ضربه مهلک به این راهبرد

۱۱) تأخیر و حتی شاید توقف در احداث کریدور راهبردی هندی_ عربی_ غربی ( آی مک)

۱۲) تشدید اختلافات درون حاکمیت سرزمین‌های اشغالی

۱۳) افزایش هزینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی حمایت از رژیم صهیونیستی و به عبارت دیگر، گران شدن بقای رژیم صهیونیستی برای حامیانش

۱۴) تعمیق نفرت در مردم فلسطین و بخصوص مردم غزه از رژیم صهیونیستی. کودک و نوجوانی که همه اعضای خانواده خود را در این حوادث از دست داده است در آینده، آماده هر فداکاری برای انتقام از عاملان این حوادث است.

مرور سریع این خسارت ها که می‌توان فهرست آنرا طولانی تر هم کرد، اهمیت عملیات طوفان الاقصی، چرایی رفتار جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی و علت هراسان شدن حامیان این رژیم را تا حدی آشکار می سازد.
مجموع این خسارت ها، گویای این واقعیت مهم است که طوفان الاقصی، حرارت زیر دیگ را آنچنان بالا برد که سرعت تبخیر رژیم صهیونیستی چندبرابر شد و دیری نخواهد پایید که اثری از این رژیم جعلی باقی نماند؛ انشاالله.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    6 7
    انشالله جهان اسلام متحدتر شوند بعد از غزه سر تک تک ملتهای مسلمان را اسرائیل زیر پایش خورد میکند-اسرائیل وحشی است این را جهانیان دارن میبینند
  • ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    2 0
    باید جنگید. اگه حماس احساس کنه که ایران یا حزب الله شل اومدن،دوباره میفته تو دامن قطر و ترکیه. باید بهشون تا میشه امکانات و اطلاعات داد و حتی نیرو در اختیارشون گذاشت. باید جنگید و خسته نشد
  • ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    توهمات و خیالات شما تمامی ندارد
  • ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    6 7
    برو این حرفا رو به مردم غزه بگو
  • میم کاف ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 8
    من یک تحلیلی دارم، اگر دوستان تحلیل بهتری دارند ممنون میشم ارائه کنند: “متاسفانه حماس بدون هماهنگی با اتاق مشترک جبهه مقاومت، عملیات طوفان اقسی را اجرا کرد، همین باعث شد جبهه مقاومت بدون آمادگی کافی در برابر عمل انجام شده قرار بگیره. به همین دلیل در عمل واکنش ایران، حزب الله لبنان، عراق، سوریه و در نهایت یمن با کندی و به صورت تاحدی مبهم شروع شد. این ابهام البته بخاطر این بود که دست مقاومت در تهیه ملزومات برای حمله زمینی، دریایی و هوایی برای حمله به شاهراههای حیاتی رژیم صهیونیستی، رو نشه و برای من کاملا قابل درکه. اما نکته مهم اینه که چون در جبهه مقاومت فقط یک آمادگی کلی وجود داشت و آمادگی برای واکنش فوری و هماهنگ وجود نداشت، اقدام انفرادی حماس باعث شد واکنش جبهه مقاومت باتاخیر و پنهان کاری زیاد انجام بشه و همین موضوع باعث جری تر شدن صهیونیست ها شد. در نتیجه تعداد شهدای غزه به شدت بالا رفت و الان هم متاسفانه صهیونیست ها وارد زمین غزه شده اند و در کمال بی رحمی درحال انجام عملیات از هوا زمین و دریا هستند. درحالی که تهدیدهای حزب الله برای ورود به جنگ درصورت ورود صهیونیست ها به زمین غزه عملا یک تهدید توخالی باقی ماند. گویا جبهه مقاومت به حدکافی آمادگی دفاع همه جانبه را نداشت”. این نظر بنده است. اگه دوستان نظر بهتری دارند لطفا بنویسند. متشکرم
  • هاشم ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    مرگ بر امريكا مرگ بر اسرائيل
  • ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    # مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
  • دهقان ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    فعلا مگر معجزه خداوندی ملت مظلوم فلسطین نجات دهد وگرنه با دست خالی کاری در برابر غرب و صهیونیسم پیش نمی‌رود چون با بیانیه نمیشود جلو تانک و موشک ایستاد
  • مسعود دیپلمات ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    2 0
    تبخیر رژیم صهیونیستی! زمانی کامل می شود که شعله دائما روشن باشد. در غیر اینصورت مقاومت تبخیر می شود. مقاومت باید این جنگ را شروع نمی کرد ولی حالا که شروع کرده است باید آن را تا آخر ادامه دهد. یا زنگی زنگ یا رومی روم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس