بمب هسته‌ای جدید آمریکا؛ ۲۴ برابر قوی‌تر از «پسرک»!

نشریه نیوزویک گزارش داد: بمب هسته‌ای جدید آمریکا که در دست ساخت است، می‌تواند مرکز مسکو را با خاک یکسان کرده و بیش از ۳۰۰هزار نفر را در لحظه نابود کند!

به گزارش مشرق، نشریه نیوزویک با اشاره به شبیه‌سازی که با یک ابزار برخط صورت گرفته است، نوشت که قدرت تخریب بمب هسته‌ای جدید آمریکا به‌اندازه‌ای است که می‌تواند مرکز پایتخت روسیه را با خاک یکسان کند.

پنتاگون اواخر ماه گذشته اعلام کرد که به‌دنبال ساخت نسخه جدید بمب هسته‌ای بی-۶۱ موسوم به «بی-۶۱-۱۳» بوده و در انتظار تایید کنگره است. قدرت تخریبی این بمب ۳۶۰کیلوتُن برآورد شده است و این یعنی ۲۴ برابر قوی‌تر از «پسرک» است؛ پسرک یا «پسر کوچک» بمبی بود که آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم روی هیروشیما آوار کرد!

نیوزویک نوشته است که اگر این بمب بر فراز مسکو رها شود، حدود ۳۱۱ هزار و ۴۸۰ نفر را خواهد کشت و بالغ بر ۸۶۸ هزار ۸۶۰ تن را نیز مجروح خواهد کرد. در صورت انفجار این بمب در سن‌پترزبورگئ(دومین شهر بزرگ روسیه)، شمار تخمینی قربانیان از ۳۶۰هزار نفر تجاوز می‌کند.

به نوشته نیوزویک، هر شیء که در شعاع نیم مایلی (حدود ۸۰۵ متر) محل وقوع انفجار باشد، در ابر آتشین ناشی از انفجار پودر خواهد شد؛ ساختمان‌ها ویران خواهند شد و تمام انسان‌ها در شعاع یک مایلی کشته می‌شوند. علاوه بر این، افرادی که در شعاع ۲ مایلی محل انفجار هستند نیز به دلیل قرار گرفتن در معرض تشعشعات به شدت قوی، ظرف یک ماه خواهند مُرد! همچنین، ۱۵ درصد بازماندگان نیز بعدها به دلیل ابتلا به سرطان جان خود را از دست خواهند داد و بسیاری دیگر نیز دچار سوختگی‌های شدیدی می‌شوند که تا ابد زندگی‌شان را دستخوش رنج و عذاب خواهد کرد!

برنامه پنتاگون برای ساخت این بمب جدید در بحبوحه بن‌بست ایجادشده بین روسیه و ناتو بر سر اوکراین مطرح شده است و کارشناسان، سیاستمداران و رسانه‌ها از خطر تبدیل شدن درگیری نظامی در اوکراین به یک جنگ هسته‌ای صحبت به میان آورده‌اند.

روسیه، آمریکا را به «پیشروی تا لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای» متهم کرده و مدعی شده است که واشنگتن به‌طور مخفیانه توافق‌های مرتبط با کنترل تسلیحات را نقض کرده است. مسکو به‌تازگی رسما از پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای مصوب سال ۱۹۹۶، خارج شد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تاکید کرد که پیمان منع اشاعه بی‌مصرف شده چون آمریکا آن را هرگز تایید نکرده است.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای دراین‌باره اعلام کرد: در بین کشورهایی که این پیمان را تایید نکرده‌اند، مخرب‌ترین موضع را آمریکا اتخاذ کرده و سال‌ها مدعی شده است که برای تایید این پیمان، از حمایت لازم کنگره برخوردار نیست.

پوتین همچنین تصریح کرده است که روسیه هرگز دست به آزمایش هسته‌ای نخواهد زد مگر آنکه ابتدا آمریکا این کار را انجام دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    دوران بزن و دررو تمام شده، درسته که مقام معظم رهبری فرمودن ایران از بمب هسته ای استفاده نخواهد کرد، اما نفرمودن دوستان ایران نیز از این بمب بر علیه دشمنان اسلام و مسلمین استفاده نکنن
  • ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    اولا امریکایی که بمب هسته ای در جنگ جهانی که استفاده کرد غیر از آمریکاییه که تبدیل به ی طبل تو خالی شده دوما اون سیلستمداری که دستور این کار را بده باید خودش و خانوادش تاوانش را بدن و برای این کار نیازی به بمب نیست فقط چتدتا گلوله یا ی بمب دست ساز کافیه سوما وقتی ترامپ کشته بشه و نتانیاهو هم ترور شد دیگه این بمبها ناکار آمد میشه چون سیاستمدارها میفهمن باید هزینه ی تصمیماتشون را بگیرن چهارم اینکه جنگ جهانی دوم تموم شد الان دنیا جوریه که کشتن نمیتونه مسیر جنگ را عوض کنه و اتفاقا قراره روزگار ی اتفاقاتی را در دل کشورهای غربی ایجاد کنه ک پولهاشون را مجبور بشن صرف آرد و گندم و سوخت کنن
  • ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    اونوقت با این دشمن خونخوار ایران همچنان میخواد در زمینه سلاح هسته ای اخلاق پیشه کنه؟ صرف داشتن توانایی ساخت سلاح هسته ای باز دارنده هست نیازی به استفاده ش نیست
  • ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    15 23
    باید روی تهران آزمایشش کنن
    • ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      2 1
      ...ی صهیونیست. آرزوی نابودی ایران رو به گور میبری.
    • ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 0
      خاک بر سرت. إن شاءالله در روز قیامت با اربابان آمریکاییت محشور بشی
    • ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 0
      خدا امواتتو بیامرزه . مام راحت میشیم از دست این همه بدبختی
    • ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 0
      نه ،دقیقا روی صندلی که تو روش تمرگیدی داری کامنت خودشیرینی برای اربابت یانکیستان می‌نویسی بدخواه مفلس
    • ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      بلاهت که شاخ و دم ندارد !!!!! در هر جای دنیا که باشی یک راست میروی به جهنمی که با افکار و اعمالت ساخته ای !!!! خلاصه که وقتی سلاح کشتار جمعی اتمی ساخته شود ، تر و خشک با هم میسوزد !!! اما یک نکته را فراموش کرده اند که ظهور امام زمان مهدی موعود عج است و وقتی ایشان قیام کنند خداوند با امکانات و سلاح ها و قوائی ایشان را یاری خواهد کرد که در تصور شیاطین جن و انس نگنجد . شاید هم زودتر توبه کردی و رستگار شدی .
    • ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 0
      معلومه خیلی بی اصل و نصبی ! شاید هم شیره ای و معتادی !!!!!! خلاصه که خاک بر سرت !!!!!
    • ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 0
      دهنت باز کن تا برات آزمایشش کنه
    • ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      فقط وقتی میزنن که خیلی اوضا خراب باشه، مثلا اسرائیل در شرف نابودی باشه.
    • ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 0
      مسافتش به آلبانی نزدیکتره
    • ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      میخوای روی خانه شما آزمایش بشه ،بهتره!
    • هوشنگ ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      4 3
      احسنت به تو میگن جوانمرد زرنگ مرحبا
    • ترابیان ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      آره .... پست فطرت
    • کاوشگر فضایی ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 0
      حروم لقمه منافق ...
    • نوستر آداموس ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      2 0
      پادگان تروریستهای سلیطه قجر اولویت دارد.
    • محمد ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      هم تو هم هوشنگ بیشرف چون ندارید ناموس این مدلی صحبت می‌کنی.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    بعد واسه ما حرامه!!!
  • ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    آمریکا عوضی انگار تنش میخاره ، اینهمه مکان برای آزمایش حالا چرا اسم روسیه رو میاره! ؟ ژاپن رو با بمب اتمی به گناه نکرده آباد کرد!و حالا نوبت روسیه س؟قطعا قبل از اینکه بخواد آمریکا چنین غلطی کنه همزمان خودش با بمب اتمی روسی نابود و با خاک مستراح یکسان خواهد شد،در این شکی نیست حتی اگر یک روز از عمر پوتین باقی مونده باشه
  • ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    خب معلوم شد که کی اول داره تهدید شروع می‌کنه و تنش برای کتک میخاره ؟!!!!ما کشورهای خاورمیانه نباید اجازه بدیم آمریکا حتی پاشو توی این قاره بذاره، نتیجه شل گیری عده ای آخرش میشه این که آمریکای آشغال با بمب اتم زندگی انسانها رو تهدید کنه
  • ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    آمریکا شکر خورده غلط زیادی کرده ،کی این حق به آمریکا داده بجز خودش ؟,قطعا بخواد هر بادی بکاره مجبوره که طوفان درو کنه
  • ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    غرب پرستا ،ما که میدونستم ولی شما اربابتونو بشناسید ارباب شما آمریکا اینه که می‌بینید: یک هیولای بی همه چیز کافر بی شاخ و دم که اگر بخواد جایی بمب بندازه دیگه براش غرب پرست یا مذهبی به اندازه پشیزی براش فرق نداره،سریع بمبشو توی اون نقطه خالی می‌کنه و تمام.
  • محمد ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    خ ا ک بر سرت با این حرف زدنت
  • ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    5 3
    جانور درنده ای وحشی به نام آمریکا که دوباره طعم خون وهوس طعمه به مخ معیوبش زده و باید انسانها تاوانش رو بدن ،تاوان سکوت در برابر این ظالم وحشی یزید صفت قدرت طلب مرگ بر آمریکا
  • ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    وقتی آمریکا به صراحت از ساخت بمب اتمی تبلیغ و دفاع میکند چرا ما باید عضو سازمان منع گسترشی سلاحی باشیم که اعضایش آشکارا تخلف میکنند و آنها فقط مردم و کشورهای در حال توسعه را از امکانات انرژی صلح آمیز هسته ای منع می کنند ؟!!!! این سازمان کاملا برای منافع دشمنان مردم و مظلومان جهان کار می کند!!!! این نکات را باید در جهان رسانه ای و با شدت تبلیغ کرد تا همه مردم جهان بفهمند با انتخابهای احمقانه روسای جمهور دست نشانده صهیونیستشان ، جهان را به کدام سمت و سوئی میبرند!!!! الله اعلم
  • ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    غرب گرایان باید این دیدگاه آمریکایی رو ببینند تا بدونن دارن غافلانه و نا آگانه در زمین چه کسی بازی میکنند! در زمین دشمن خودشون به نفع دشمن توپ میزنند و دست آخر هم که کار از کار گذشت بلا شک این آمریکای جانور مزدشونو با یک‌بمب اتمی بهشون میده ! کشور نژاد پرستی که سالیانه داره برای رنگین پوستان فقط به جرم رنگشون بهشون ظلم می‌کنه و به هم نژادهای چشم آبی خودش هم رحم نمیکنه، به شما چشم قهوه‌ای ها که هرگزز رحم نخواهد کرد......
  • ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    شاید باورش سخت باشه، ولی احتمالا الان یه عده ماست‌مالی کن برده خواب‌زده مسخ شیطان میان این جنایت آشکار واضح و غیر قابل کتمان آمریکا به بشریت رو یجوری اینجا بلاخره توجیهش میکنن، همونجور که جنایتهای دیگه آمریکا هم ماست‌مالی می‌کنن ،حالا اگر هر کشوری بجز آمریکا تهدید بمب اتم کرده بود همینا چجور سینه چاک میدادن و دست بر سر میزدن ،اینهمه جنایت رو پذیرفتن فقط چون اسم کشور تهدید کننده آمریکا هست!
  • ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    دیگه از نظر عده ای جنایت و ادمکشی چه شکلی باید باشه؟!تا واکنش بدن،نسل کشی دیگه ازین واضحتر ؟؟!!!!!
  • ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    دیگه شکی نیست که یانکی خوب فقط یانکی مرده ست
  • ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    الان باز یعده احمق میان از آمریکا دفاع میکنن
  • ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    بمب تزار روسیه معادل ۶۰ میلیون تن تی ان تی قدرت دارد و برای نابودی یک کشور به اندازه انگلیس کافی میباشد
  • ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    این خیال می‌کنه اگه روسیه رو بزنه روسیه هم نشسته نگاش می‌کنه ،اگه بنا باشه روسیه نباشه آمریکایی هم نخواهد بود ، با ارتکاب به چنین جنایت آشکاری دیگه دلیلی برای وجود جنایتکاری مثل آمریکا در بین کشورها وجود نداره ،بعد جریان هیروشیما قطعا اگه آمریکا بخواد دست به این خطای بزرگ بزنه، مردم جهان همگی خودشون دست به دست هم این جنایتکار جانی در تاریخ بشر رو نابود و از کل صفحه روزگار محوش خواهند کرد.
  • ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    جنایتهای آمریکا یکی پس از دیگری داره بر جهانیان آشکار و عیان تر میشه ،دقیقا مثل جریان اسرائیل که تمام کشورهای دنیا از غزه دفاع کردند ولی آمریکای جنایتکار از اسرائیل! ،موضع حقیقی آمریکا داره روز به روز بیشتر بر کشورهای دنیا آشکار و نمایان میشه و شناختن این موضع اهریمنی آمریکا در بیداری جهانی و نشاندن آمریکا بر سر جای خودش و تنبیه آمریکا در یک اتحاد جهانی ، اتفاق مهمی خواهد بود .
  • ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    تهدید یک کشور به انداختن بمب اتم بر سر مردمانش، فقط به این خاطر که اون کشور اجازه نداده همپیمان آمریکا اوکراین مردمش رو با انواع بمب و موشک بکشه و از جون مردم خودش و خاک کشورش در برابر این ظلم ایستادگی و دفاع کرده ، چون از نظر آمریکا فقط خودش باید قدرت جهان رو داشته باشه و هیچ کشوری حق پیشرفت نداره، و این دیدگاه آمریکا نه فقط در مورد روسیه بموقعش در مورد کل کشورهای دنیاست.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    آمریکا نباید حتی پاشو بذاره خاورمیانه باید پاشو قلم کنیم این کشور به هیچ اصول اخلاقی پایبند نیست این جرثومه شیطان هر بار پاشو گذاشته خاورمیانه بی تاخیر جنگ شده هنوز داریم از عراق و سوریه و فلسطین و لبنان و افغانستان و... میکشیم دیگه بسه، بره گم شه توی قاره خودش هر غلطی میخواد بکنه
  • ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    3 4
    بعضی جوانان از اینکه تیم محبوبشان گُل خورده، خوابشان نمی‌برد، اما کاری ندارند که مبارزه «حزب‌الله» و صهیونیست‌ها» به کجا رسید! این یعنی به جوانان «نظام فکری» نداده‌اید. نظام فکری باید رابطه اعتقادات شیعی را با همه عرصه‌های زندگی مشخص ‌کند. # مرگ بر آمریکا و اسراییل ... # مرگ بر آمریکا و اسراییل ... # مرگ بر آمریکا و اسراییل ... # مرگ بر آمریکا و اسراییل ... # مرگ بر آمریکا و اسراییل ... # مرگ بر آمریکا و اسراییل ...
  • ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    چه کثافتیه آمریکا وحشی درنده انشاالله موقع ارسال بمبش عمل نکنه توی خوده آمریکا منفجر بشه کل مردم کره زمین از دست قاره آمریکای شمالی یکجا خلاص بشن
  • ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    5 1
    آمریکا یه بی همه چیز که همچی فقط برای خودش میخواد
  • ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 1
    تو رو خدا بندازش تو مسکو ، با خاک یکسانش کن !
  • ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    آمریکا گویا انگار خودشو از بلای الهی ایمن دیده! اون گردبادهای بزرگ و سونامی ها و عذابهایی که هر از چند گاهی بر سرش نازل میشه و اقوام قبلی رو فراموش کرده ، تا باشد که اگر این عفریت شیطان ایمان نیارن، خدای جهان با خاک زمین یکسانشون کنه
  • ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    بتمرگ سر جات یانکی درنده غلط نکن تو بدون بمب هسته ای قطعا هیچی نیستی
  • ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    6 5
    مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا .........مرگ بر آمریکا
    • هوشنگ ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      3 6
      پماد بدم خدمتتون ؟ خخخخخخ
    • هوشنگ ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      4 4
      آروم باش زنگ زدم آتش نشانی الان میاد خاموشت کنه
    • هوشنگ ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      2 6
      الو ؟ بیمارستان سوانح سوختگی ؟ یکی بدجور سوخته زود بیایید ببریدش خخخخخخ
    • ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
      1 0
      هوشنگی تو اول بذار اون تشت آب یخ که بخاطر تظاهرات توی قلب لندن که علیه ارباب کوک کشت برگزار شد، رفتی توش نشستی اثرش رو‌ بذاره از سوختگی درجه یک نجات پیدا کنی، بعد که خوب شدی بیا برای دیگران پماد تجویز کن
    • ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
      1 0
      اولین احمقی که توی کامنتا در دفاع از آمریکا بلند شد معلوم شد کیه مشنگ
  • ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    آمریکا مرگ به نیرنگ تو خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو
  • ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 1
    دوران موشک و بمب تمام شده، الان دوران گفتگو و دیپلماسی است!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    اگه فکرمیکنی فقط توداری این بمبووروسیه نداره بایدبگم هوش آدم هارودسته کم گرفتی شک نکن اونم خودشوبرای رودررویی باتوآماده نگاه داشته ‌وقرارهم نیست بیاداین مسئله روبروزبده بلکه روزه رونمایی ازدستاوردهاش روگذاشته به وقت موعودموکول کنه؛واین که داره رواکراین آزمایش میکنه اصلاسلاحای مخوف وسری اون نیست بلکه فقط واس فریب افکاره توهه که اونوخیلی کوته فکرحساب کنی وظعیف واین ابزارآلات فقط واس آزمایش وامتحان ساخت ابزارهای جنگیه که کی چی داره ونداره😏
  • رضا ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    غربی های گردن کلفت هر موقع لازم بدانند رسماً و با وقاحت اعلام می کنند که دارند بمبی می سازند که در کسری از ثانیه 400 هزار نفر رو خاکستر میکنه. هر موقع هم لازم شد ژست حقوق بشری می گیرند و یک کشور را به خاطر سکته زدن یک زن یکسال آزگار به هم می ریزن. استکبار یعنی این.
  • هوشنگ ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    2 5
    از ارباب آمریکا بترس خوب هم بترس خیلی هم بترس همیشه بترس ترسیدن چیزی خوبیه برای شما خخخخخخخ
    • ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      انشالله که این ابر قدرت های تو خالی به جان هم بیوفتن و با بمب های ساخت دست خودشان همدیگر را پودر بکنند در ضمن نوکر از اربابش میترسه مث تو که آمریکا رو ارباب میدونی و ای خاک بر سر زلیلت کنند انسان آزاده رو چه به ترس
    • رضا ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      یه دکتر برو
    • ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      این بمب در برابر بمب تزار روسیه که قدرتش 580 مگاتن هست هیچم نیست
    • ترابیان ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 0
      آمریکا ارباب جانور پست فطرتی مثل تو است دوران بزن دررو تمام شده است افساد طلبان بی هویت برای خوش خدمتی به اربابان شان می خواستند با برجام کذایی صنعت هسته ای را جمع کنند
  • از شهرستان سراب ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    ایالات متحده امریکا باید توسط سازمان ملل و دادگاه لاهه مورد بازخواست و تحریم قرار بگیره بابت به خطر انداختن حیات کره زمین و باید سایر کشورها اونو مورد تحریم و اعمال فشار قرار بگذارند زیرا داره مسابقه تسلیحاتی و جنگ سرد براه میندازه اونم بعد از تجزیه شوروی که واقعا بی معنی هست
  • ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    2 0
    ژاپن یک کشور کوچک و خطیه به طول حدودا 3000 کیلومتر , اندازه مجموع خراسان و کرمان ما درواقع ژاپن این نقطه ضعف را داشت و بمب اتم بعدی را می خورد کلا تعطیل می شد اما کشورهایی مثل چین , روسیه و ایران کشورهای پهناوری هستند که یا بمب اتمی دارند یا رسما در حالت گریز هسته ایی قرار گرفتند یعنی لازم باشد سریعا می سازند ابزار شلیک را هم یا دارند یا لازم باشد سریعا دست به ساخت می برند در نتیجه تهدید هسته ایی دیگر امروز لااقل برای این کشورها کار نمی کند چون معادله تهران , پکن , مسکو در برابر نیویورک , واشنگتن و ... برقرار است قطعا حاکمیت روسیه , چین و ایران به بدترین حالت ممکن فکر کرده که نظام فرماندهی و اداره کشور در هیچ حالتی بهم نریزد و توان پاسخ گویی متقابل وجود داشته باشد آمریکا دست به بمب اتم ببرد قبلش باید واشنگتن و نیویورک و ... را بیابان برهوت بداند باز حالا آمریکا وسعت دارد اما انگلیس , یک صد و چهلم روسیه وسعت داره یعنی اگر آمریکا با دو بمب اتم هم از کار نیفته یک بمب اتمی وسط لندن بیفته کل آن جزیره از حالت مسکونی خارج خواهد شد , می خوام بگم این ها بیشتر جنگ روانی و بلوفه .
  • ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    چشم روسیه هم دست بسته میشینه تا روی مرکز مسکو بمب اتم بندازید ، راستی درباره بمب تزار چیزی شنیدید اگر در مرکز نیویورک رها بشه کل نیویورک در لحظه خاکستر میشه
  • ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    بچه ها مثل اینکه دوباره بودجه رسیده. چند وقتی بود پولشونو نداده بودن اینا هم کامنت نمیزدن
  • ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 1
    بمب اتم وجود خارجی نداره اینی که به اسم بمب اتم استفاده می‌کنن گاز فشرده شده هست که با پرتاب اون آزاد میشه و میشوره میبره. البته فک نکنم دیگه چندان کارایی داشته باشه با توجه به اینکه ساختمونا محکم ساخته میشن توی ژاپن خونه ها خیلی سست بود تلافت داد
  • ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    یکی بزن ساختمان بورس و خلاصمان کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس