کد خبر 1543515
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
مقام روسی: ضد حمله اوکراین تمام شده است

یوگنی بالیتسکی فرماندار زاپروژیا در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران، گفت: ضد حمله اوکراین در منطقه زاپروژیا تمام شده است و تاکتیک‌های دفاعی روسیه باعث شد تا نیروهای اوکراینی زمین‌گیر شوند.

به گزارش مشرق، بالیتسکی خاطرنشان کرد: ارتش اوکراین متوقف شد و ضد حمله‌ای که در مورد آن هیاهوی بسیار شد نیز به‌طور کامل متوقف شده است.

وی افزود: در حال حاضر تنها کاری که از دست ارتش اوکراین برمی‌آید این است که شهرک‌های ما را با استفاده از موشک‌های اهدایی غربی گلوله‌باران کند.

فرماندار زاپروژیا تاکید کرد: این تنها کاری است که آنها امروز می‌توانند انجام دهند زیرا مقاومت ارتش روسیه و تاکتیک‌های دفاعی شایسته‌ای که از آنها در مقابل ضد حمله ارتش اوکراین استفاده شد، بسیار کارآمد بود و امروز می‌توان گفت که ضد حمله اوکراین به‌طور کامل متوقف شده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پس از ماه‌ها انتظار، روز شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ تائید کرد که ضدحمله نیروهای این کشور علیه ارتش روسیه آغاز شده است.

از سوی دیگر به گفته وزارت دفاع روسیه، طرف اوکراینی تاکنون هزاران نفر از نیروهای خود را در طول تلاش‌هایش برای اجرای ضدحمله‌ای که مدت‌هاست وعده آن را داده بود، در محورهای مختلف نبرد از دست داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز پیشتر خاطرنشان کرد که نیروهای اوکراینی به هیچ موفقیتی در هیچ منطقه‌ای دست پیدا نکرده‌اند.

مقامات اطلاعاتی انگلیس نیز پیشتر در همین رابطه اعلام کردند که ارزیابی‌های ما بیانگر این است که ضدحمله اوکراین علیه روسیه، هر دو طرف درگیر در جنگ را متحمل تلفات سنگینی کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس