کد خبر 1543553
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
ادعای جدید اوکراین در مورد یک کشتی روسیه/ گزارش‌های متناقض از درگیری‌ها در اطراف زاپروژیا

یک فرمانده نیروهای هوایی اوکراین مدعی شد که نیروهای تحت امرش توانسته‌اند یکی از کشتی‌های پیشرفته روسیه مستقر در شبکه جزیره کریمه را منهدم کنند.

به گزارش مشرق، نشریه نیوزویک نوشت: ژنرال میکولا اولشچاک در یک پست تلگرامی از غرق شدن یک کشتی متعلق به ناوگان دریایی روسیه به دلیل حمله به کارخانه کشتی سازی زالیو در کرچ واقع در شرق کریمه خبر داد.

اولشچاک در این پست تلگرامی از خلبانان تاکتیکی نیروی هوایی برای حملات موفقیت‌آمیز موشک‌های کروز به زیرساخت‌های این کارخانه کشتی‌سازی که یکی از پیشرفته‌ترین کشتی‌های نیروی دریایی روسیه در آنجا مستقر شده بود، تشکر کرد.

حملات اوکراین به کریمه به عنوان قطب لجستیک روسیه برای اعزام نیرو به جنوب اوکراین با هدف تضعیف دفاع مسکو و ایجاد اختلال در انتقال تجهیزات و تسلیحات در ماه های اخیر شدت گرفته است.

اوکراین در تائید این ادعا ویدئویی را به اشتراک گذاشته که در آن یک حمله هوایی را نشان می دهد و سپس نمایی از یک آتش سوزی در بندر دیده می شود.

هنوز مقامات روسیه واکنشی به این ادعای اوکراین نشان نداده اند. اما خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه اعلام کرده است که یک کشتی در کارخانه کشتی سازی کرچ آسیب دیده است.

کی‌یف می گوید که این حملات با هدف آزادسازی کریمه صورت می گیرد که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق شده است.

گزارش‌های متناقض از خط مقدم منطقه زاپروژیا

خبرگزاری رویتر نیز نوشت: روسیه و اوکراین گزارش های متناقضی از خط مقدم در منطقه زاپروژیا ارائه داده اند. به گونه ای که مسکو از یک سو اعلام کرده است که ضدحملات کی‌یف را متوقف کرده، اما ارتش اوکراین می گوید به حملات علیه مسکو ادامه می دهد.

اوکراین از زمان شروع ضدحملات در ماه ژوئن (خرداد)، چند روستای کوچک را در منطقه جنوب شرقی زاپوریژژیا بازپس گرفته، اما پیشرفت اندک بوده و تغییری در خط مقدم شرق و جنوب کشور ایجاد نشده است.

تحلیلگران موسسه مطالعات جنگ مستقر در واشنگتن نیز در همین خصوص اذعان کرده اند که اوکراین پیشروی های محدودی در جبهه های غرب زاپروژیا داشته است.

والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین به تازگی اعلام کرده بود که درگیری ها با روسیه فرسایشی شده و جنگ به نقطه بن‌بست رسیده است. اما ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین هفته گذشته این اظهارات را رد کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 1
    روسیه اگر تجزیه شود، ۱۴ کشور تورک به استقلال خواهند رسید و توران بسیار بزرگتر و قویتر تحقق خواهد یافت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس