جریان ورود پول به بازار سرمایه مثبت شد | شاخص بورس تا کجا پیشروی می کند؟

شاخص کل بورس تهران امروز برای سومین روز متوالی رشد کرد. حجم تقاضا افزایش یافته و امروز هم جریان ورود پول به بورس مثبت بود. پرسش این است که این رشد تا کجا ادامه خواهد یافت؟

به گزارش مشرق، ارزش معاملات خرد در دادوستدهای امروز با ۳.۴درصد افزایش به ۳هزارو۵۵۷میلیارد تومان رسید. این به‌معنای آن است که ارزش معاملات خرد که یک نماگر مهم برای بازار سهام است ۱۱۸میلیارد تومان افزایش یافته است.

مقایسه ارزش معاملات خرد بورس نسبت به سه‌شنبه هفته قبل نشان‌دهنده رشد ۶۰۰میلیارد تومانی ارزش معاملات خرد است. این نشان می‌دهد که ظرف چند روز گذشته امید سهامداران برای رشد شاخص‌های بورس افزایش یافته است.

به‌نظر می‌رسد کاهش احتمال فراگیر شدن جنگ و ابلاغ نرخ خوراک پتروشیمی با همان ارقام قبلی در بازگشت نسبی سهامداران به معاملات نقش داشته است.

با این حال برای اینکه روند صعودی شاخص بورس در بلندمدت ادامه داشته باشد ارزش معاملات خرد باید دست‌کم تا ۲برابر افزایش یابد. با توجه به اینکه سیاست‌های انقباضی دولت همچنان ادامه دارد سهامداران این روزها با احتیاط زیادی در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند و همین عامل به مانعی در برابر رشد ارزش معاملات خرد بورس تبدیل شده است.

به نظر می رسد تا زمان تداوم سیاست های پولی فعلی بازار سهام نمی تواند با رشد های دامنه دار مواجه شد و رشد های فعلی نیز مقطعی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس