کد خبر 1546158
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
چمران

رئیس شورای شهر تهران از صدور ساخت مجوز قطار ملی خبر داد و گفت:‌دولت با بودجه و اعتبار موافقت کرده و دستگاه‌های مربوطه هم نمونه ساخته شده قطار ملی را تأیید کردند.

به گزارش مشرق، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲، در حاشیه صد و نود و دومین جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت روز کتاب و هفته کتابخوانی از مسؤولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دعوت کردیم در ارتباط با اقدامات خود توضیحاتی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های شهرداری تهران در سطح شهر زیاد است، گفت: در برخی از موارد که دانش‌آموزان امتحان دارند برخی از کتابخانه‌ها شبانه‌روزی می‌شوند و رضایت عمومی دانش‌آموزان به ویژه کسانی که محل مناسبی برای درس خواندن ندارند، تأمین می‌شود.

چمران گفت: همچنین یک‌فوریت طرحی برای حسابرسان شورا و شهرداری داریم و بعد هم اساسنامه سازمان ورزش شهرداری تهران که از جلسه قبل باقی مانده بود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص صدور مجوز قطار ملی، گفت:‌ در شرایط فعلی ما مجبوریم بخش اعظمی از قطارها را از خارج خریداری کنیم و اتاق و قسمت‌هایی را در واگن‌سازی تهران بساز یم ولی نیروی محرکه و بوژی و ... که تخصصی هستند تا کنون از خارج تهیه می‌شده و در حال حاضر هم ادامه دارد.

رئیس شورای شهر تهران به مسافرت اخیری که شهردار تهران به چین داشت اشاره کرد و گفت: قراردادی در ا ین سفر بسته شده که ۵۵ درصد اقدامات در داخل کشور صورت گیرد و تکنولوژی ساخت بوژی به ایران بیاید و این موضوع گام بلندی است.

وی با بیان اینکه ساخت قطار ملی در دوره قبل مدیریت شهری آغاز شده و کار خوبی بوده است، گفت: در شرایط فعلی دولت با تأمین اعتبار و بودجه برای این امر موافقت کرده و نمونه‌های ساخته شده مورد تأیید دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
  • ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    مجوز ملی برای قطار فنی ساخته شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس