امام، قدرت آمریکا را شکست شما چه می کنید آقای ظریف؟!

ترویج سازش طلبی و جنگ هراسی، آن هم در مقاطعی که دشمن گستاخانه تهدید می‌کند، بوی خردستیزی و تهدید افزایی می‌دهد. این ادبیات مسموم را باید دشمن داشت و قائلانش را تهدید امنیت ملی انگاشت.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در یادداشتی نوشت: نمی‌دانم برخی رسانه‌های خودی چه علاقه‌ای دارند به شبهه افکنی‌های آقای ظریف -در حالی که پالس ترس و ناتوانی و خستگی به دشمن می‌دهد- تریبون و ضریب بدهند؟! اگر به افق فلسطین نشد، آخرین خبر!

ظریف این بار مدعی شده، سخنانش گذشته‌اش مبنی بر اینکه آمریکا می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را نابود کند، تحریف شده است. می‌گوید: "من گفتم قدرت ما مردم است، نه توان دفاعی؟! امروز هم می‌گویم، باز هم خواهم گفت، چون حرف امام(ره) است که مردم پایه قدرت ما هستند. بد گفتم؟!".

ابتدا ببینیم ظریف،۱۲ آذر ۱۳۹۲ در دانشکده فنی دانشگاه تهران چه گفت. این ویدئوی سخنان اوست (https://www.aparat.com/v/ecSaI): "غربی‌ها از چهارتا ‌تانک و موشک ما نمی‌ترسند. از این مردم می‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟».

اولا آقای ظریف در جفایی آشکار، سعی می‌کند موضع جنگ هراسانه خود و به رخ کشیدن قدرت نظامی آمریکا را به امام خمینی (ره) نسبت می‌دهد؛ در حالی که مواضع امام در شکستن ابهت آمریکا و پایه ریزی شکست‌های بعدی آن روشن است.

غلامعلی رجایی در کتاب خاطرات جمع آوری شده از برخی مسئولان نقل می‌کند هنگامی که ناو آمریکایی به آب‌های ‌‎ ‌‏خلیج‌فارس آمده و ایران را تهدید کرده بود، از امام استفسار کردیم. امام در پاسخ فرمود:

اگر من جای ‌‎ ‌‏شما بودم وقتی سر و کله اولین ناو جنگی امریکایی در آب‌های ‌‎ ‌‏خلیج‌فارس ظاهر شد همان وقت آن را با موشک می‌زدم تا ناو دومی‌‎ ‌‏جرآت نکند بعد از او وارد خلیج‌فارس بشود".‏ (ج ۲۱ صحیفه نور؛ ص ۸۹)

حضرت امام (ره) همچنین در مقطعی دیگر، خطاب به آمریکایی‌ها فرمودند :"اخطار می‌کنم که تا دیر نشده و در باتلاق مرگ فرو نرفته‌اید، از خلیج فارس بیرون روید. همیشه اینگونه نیست که هواپیماهای مسافربری ما توسط ناوهای جنگی شما سرنگون شود؛ که ممکن است فرزندان انقلاب ناوهای جنگی شما را به قعر آبهای خلیج فارس بفرستند".

ایشان، این سخنان قاطع را در روزگاری فرمود که ایران، هنوز یک هزارم اقتدار نظامی فعلی -مانند سرنگونی یا غنیمت گیری پهپاد های مدرن آمریکایی و شخم زدن پایگاه های آنها با موشک ها و پهپاد های قدرتمند نقطه زن- را نداشت و عمق نفوذش تا عراق و سوریه و لبنان و یمن پیش نرفته بود.

هیچ جای صحیفه امام (ره)، جمله ای پیدا نمی کنید که کمترین شباهتی به ادبیات امثال آقای ظریف در بزرگ نمایی قدرت آمریکا داشته باشد؛ آن هم ادعای توان نابودی همه سیستم نظامی با یک بمب!

شاید کسانی بگویند حالا که ظریف ولو با انکار، حرف غلطش را پس می‌گیرد، مصلحت این است که ما هم بپذیریم و عبور کنیم.

این تلقی، هنگامی درست است که امثال ظریف و روحانی، همین روزها در میانه جنگ افروزی آمریکا و اسرائیل، اصرار بر رعب افکنی و جنگ هراسی نداشته باشند و ادبیات مسموم شان، موجب پالس دادن به دشمن برای جنایات افزون تر در منطقه نشود.

آقای ظریف می‌گوید منظورش در سخنان ۱۰ سال قبل، تاکید بر پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی بوده و نه انکار افتخارات نظامی. فعلا کاری نداریم که مبنای برجام ۲ و ۳ و ادبیات امثال مرحوم هاشمی، مزاحم انگاری اقتدار نظامی و نفوذ منطقه ای بود و طیف مذکور اگر می‌توانست، این توانمندی را هم در مذاکره به حراج می‌گذاشت و سایه ناگزیر جنگ را پس از خلع قدرت از کشور، بر سر مردم می‌کشاند!

آنچه باید در این نوشته تاکید کنیم، تحریف و تهمت آقای ظریف و زدن عقبه قدرت مردمی کشور، پس از انکار توان نظامی است. او همین چند روز قبل با دامن زدن به دو دستگی میان دولت و نظام مدعی شد:

"اگر پای ایران را به جنگ بکشانند، برای مقام‌های حاکمیتی اتفاقی نمی‌افتد؛ آنی که بمب می‌خورد، از بین می‌رود و تحریم می‌شود، مردم هستند. مردم، از هزینه دادن روی این موضوع خسته‌اند، حق هم دارند. مردم ایران از سیاست دولت ما که تلاش می‌کند از فلسطینی‌ها هم داغ تر باشد، خسته‌اند".

آقای ظریف با ادبیات مسموم خود، هم توانمندی بازدارنده نظامی و هم پشتوانه مردمی را انکار می‌کند؛ آن هم درست در زمانی که باید در مقابل تهدید های دشمن، شجاعانه و با قاطعیت موضع گرفت.

ادبیات جفاکارانه او در حالی است که ماشین نظامی آمریکا در عراق و افغانستان و سوریه در گل ماند و با سرشکستگی مجبور به عقب نشینی شد. او در حالی خستگی خود را به مردم نسبت می دهد که در اوج سازش طلبی طیف متبوعش، تشییع دشمن شکن و ده ها میلیونی سردار سلیمانی را به چشم دید و دو سال بعد اذعان کرد:

«قبل از شهادت شهید سلیمانی، در تمامی نظرسنجی‌هایی که ما داشتیم، از سال ۹۶ تا ۹۹؛ محبوبیت من از ۹۰، آمد روی ۶۰ درصد، و محبوبیت شهید سلیمانی، رفت روی ۹۰ درصد. مردم ما، #قهرمان_بودن_در_منطقه_را_می_‌پسندند. ما هم نوکر مردم و هم نوکر آنچه می ‌پسندند، هستیم».

ترویج سازش طلبی و جنگ هراسی، آن هم در مقاطعی که دشمن گستاخانه تهدید می‌کند، بوی خردستیزی و تهدید افزایی می‌دهد. این ادبیات مسموم را باید دشمن داشت و قائلانش را تهدید امنیت ملی انگاشت.

بلانسبت آقای ظریف، هنگامی که اشعث بن قیس (سر دسته سازش طلبان در صفین، و عامل تحمیل حکمیت) به سخنان امیر مومنان (ع) اعتراض کرد و با ژستی "نصیحت گرانه" گفت "یا امیر المومنین! این که گفتی، به ضرر و خلاف مصلحت توست، نه به نفع تو!"؛ حضرت پاسخ داد: "مَا یُدْرِیکَ مَا عَلَیَّ مِمَّا لِی عَلَیْکَ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ لَعْنَةُ اللَّاعِنِینَ ... إِنَّ امْرَأً دَلَّ عَلَی قَوْمِهِ السَّیْفَ وَ سَاقَ إِلَیْهِمُ الْحَتْفَ لَحَرِیٌّ أَنْ‏.

تو چه می‌فهمی چه چیز به ضرر من است یا نفع من؟ لعنت خدا و لعنت کنندگان بر تو باد ... کسی که شمشیر دشمن را به سوی قوم خود راهنمائی کند و مرگ را به سوی آنها بکشاند، سزاوار است نزدیکانش با او عداوت بورزند و بیگانگان، از او در امان نباشند". (خطبه ۱۹ نهج البلاغه).

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    20 7
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
    • بختیاری ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      1 0
      موقع انتخابات بفکر خائنانه خودشون حرف عامه پسند میزنند.اما در واقع این ماموریت و وظیفه جریان غربگداست و هدفی جز این ندارند که ایران ضعیف و نابود شود.این پوشش انتخاباتی برای انجام وظیفه و خیانت را حتی بیخبانی چون من متوجه شدند جناب عشق نیویورک و هتل های مجللش، در عمرم در هیج جای دنیا ترسو تر و وطنفروش تر از غربگداها ندیدم و نخواهم دید./// نوکران رژ زده و ميش کرده غرب وحشی به امید خدا غرب وحشی خوک صفت شما و اسقاطیل را بزودی چال خواهیم کرد و همچنین ریش بلند و یقه بسته و پیشانی داغ کرده هیچ خائن منافقی را نجات نخواهد داد خصوصا کسانی که علاوه بر خیانت به کشور به لباس دین اسلام هم خیانت کردند./// خاک اسطبل قلهک بر سر خائنین
    • ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      4 8
      آخه جوجه تو در حدــّ این هستی که اسم ظریف رو به زبون بیاری ؟!
    • حسام ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      0 0
      اسمش ضعیفه!!! نه ظریف""" ی فراماسونر آنوسی راحت طلب دشمن شاد کن
    • ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      0 0
      ظریف الممالک دقیقا مثل شازده های قجری عهد قاجار در روابط بین الملل عمل میکند هر جا که گیر می کند میگوید بدهید برود به چه دردمان میخورد اگر در این چهل و پنج سال عمر انقلاب اسلامی کشور دست امثال جناب ظریف و حسن فریدون یا هاشمی رفسنجانی بود فقط نامی از ایران در تاریخ جهان باقی مانده بود خدارو شکر که مردم ایران توانستند ماهیت اصلی این تفکر این غربزده های قجری رو زود فهمیدند و توانستند ایران را نجات دهند .
    • ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      0 0
      کله گنده تر از ظریف و حسن فریدون در مقابل ملت ایران تعظیم کردند این دو نفر که خیلی کوچک هستند
    • ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      0 0
      ظریف و روحانی 8 سال مملکت را به قهقرا بردند حالا باید سکوت کنند.
    • ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      5 1
      ظریف الممالک حسن روحانی هاشمی رفسنجانی حسینعلی منتظری محمد خاتمی میر حسین موسوی مهدی کروبی سالها تلاش کردند که بتوانند بعد از حضرت امام خمینی ره انقلاب اسلامی ایران را ناقص کنند اما لطف پروردگار و اتحاد مثال زدنی ملت ایران نگذاشتند . انشاء الله جشن پیروزی و استقلال یک صد سالگی انقلاب اسلامی ایران خواهد گرفته شد و این حضرات همگی در آغوش خاک خوابیده اند و جز نام بد و نفرت انگیز از انان باقی نخواهد ماند .
    • عبدالله ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      1 0
      ظرف خوار و ذلیل. تو که حتی معنی لغات برجام رو هم نمیدونستی و ضربه مهلکی به کشور زدی فقط باید خفه خون بگیری. ضمنا سکه هایی که گرفتی رو برگردون به بیت المال . خاک عالم بر سرت.
    • محمدایوب ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      0 0
      آخه تخم جوجه نشده ظریفی که درزمان دفاع مقدس سربازیش را در سرزمین گاوچران‌های یانکی وهم جنس بازان گذرانده وبا جان کری همکلاس وهم استخری بوده چه هست که این رزمنده دفاع مقدس نتواند نام اورا برزبان بیاورد گوگولی نکنه توهم با اون هم استخر هستی کمی فکر کنه کار نجسیه خیلی گناه داره توبه کن
  • ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    11 28
    درود بر حضرت ظریف
    • ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      0 0
      لعنت الله علیه و علی محبینک وعلی القوم الناکثین و المارقین و المنفکین من الجمهوری الاسلامی الایرانی علی الخصوص جواد ناظریف و فریدون و ......
    • ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      7 8
      خدمت به آمریکا حضرت ظریف
  • ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    22 11
    از طرف من به آقای ظریف بگویید غلط کرده اند، همین حرف هایشان باعث شد نتوانند در برجام تضمین های قطعی بگیرند، اگر خود را مستحکم در کنار سپاه و ارتش ایران نشان میدادند و به شعارهای نوشته شده بر روی موشک افتخار میکردند نه اینکه آن را بکوبند الان وضعیت برجام طور دیگری بود، ما ملت امام حسینیم آقای ظریف نه ملت کوفه، اگر این موضوع را به دشمن تفهیم میکردید الان وضعیت برجام طور دیگری بود
  • ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    9 7
    آقای ایمانی، کم لطفی نکنید!!! من و کسانی مثل من که از ۱۸ و ۱۹ سالگی ، بخشی از عمر و درس و ... خود را در خانه کدخدای کذایی و، و آن یکی در بریتانیا، و این یکی در...و... بزرگ شده ایم، و به قول قدما نان و نمک آنجا را خورده ایم!، و چشیده ام! کلا انتظار نداشته باشید. آن دوران و شیرینی ها و ...‌آنها را به یکباره نادیده بگیریم، و همه اش بر علیه ابهت، قدرت و شوکت آنها حرف بزنیم. و یا موضع بر بر علیه منافع آنخها بگیریم.! بخشی سیاست برخی از ما اینکه: ولو شده، بخشی از حرفها و موضع گیری هایمان در گذشته، حال و آینده را بنا به مقتضیات زمان‌ عوض کنیم،!!! و یا بخش و کل آنها را منکر شویم،!!! و یا و یا مطالبی را حذف و اضافه و یا اصلاح کنیم!!.../ پسر جان کی میشه، نمک بخوری، و نمکدان را با جاش و کمپلت بشکنی. بالاخره بخشی از آن را باید برای روز مبادا نگهداری. ۱۷
  • انقلابی منطقی ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    10 14
    اگه قدرت آمریکا شکست بسم الله وارد میدان بشید!
    • ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      5 5
      خیلی وقت وارد شدیم . دو تا چشم سالم میخواد تا ببینه.
  • سید فروزان ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    16 9
    میرزا ظریف علنا دارد شکر خوری میکند ، سخنانش در مورد بمب امریکایی وجود دارد ، چگونه میکوید تحریف شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • عبدالله ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      0 0
      ظرف از این غلط ها ودروغ گویی ها زیاد کرده. نمونه اش برجام هست که می گفت بحثی از تعلیق تحریم ها در متن برجام نیومده که با افشا متن برجام توسط جلیلی و نبویان ایشون اعتراف کرد و آبروی نداشته اش رفت . این موجود حقیر حتی معنی لغات انگلیسی رو هم در برجام نمی دونست. خاک بر سرت ظرف.
  • ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    18 11
    ظریف بزدل ترسوی جنگ ندیده ، زبان رسای دشمن در کشور ماست ، خداوند مرض قلب او یعنی نفاق رو هر روز آشکارتر می کند . فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا ،
    • ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      7 3
      پس چرا ایران وارد درگیری نشد !؟
  • ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    14 15
    اشعث بن قیس یکی دو روز قبل از قرآن به نیزه کردن معاویه که در واقع معاویه شکست را جلو چشمانش دید سخنرانی مفصلی انجام داد و گفت من بیشتر از همه می خواهم ما عراقی ها وما کوفی ها بر لشکر شام پیروز شویم ولی حقیقت این است مردم از جنگ و هزینه دادن خسته شده اند و آنها می خواهند زندگی کنند و لشکر را سست کرد تا وقتی معاویه قرآن به نیزه کرد همه گفتند آری بیایید مذاکره کنیم شما هم مسلمانید اما اینجایش خیلی مهم است می دانید چرا اشعث این کار را کرد چون پیروزی لشکر علی را نزدیک می دید و تحمل دیدن اقتدار علی را نداشتذالآن هم اشعث ها تحمل دیدن اقتدار ایران اسلامی را ندارند و باز مثل اشعث می گویند مردم خسته شده اند
  • محسن ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    16 6
    بسیار مطلب خوبی بود.
  • Yu ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    8 4
    الان مگه ظریف کاره ای هست؟
  • سیدهادی ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    19 9
    این مردک آمریکائی سرباز آمریکا و اسرائیل است که در داخل کشور در حال تخریب اراده مردم انقلابی ایران مشغول انجام وظیفه برای دشمن است ۸ سال وزیر خارجه ایران اسلامی بود اما بدون هیچ شک و تردید برای دشمن کار کرد
  • عمو ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    7 6
    صحیح است...صحیح است .
  • ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    19 11
    ظريف وروحانی درهشت حکومتشان چه خیانت ها که نکردند قدرت هسته‌ای کشور که‌ فروختن اقتصاد کشور فلج کردن با برجام های۲و۳ می خواستن توان دفاعی بازدارندگی کشور از بين ببرند رهبری جلو آنها را گرفت درخائن بودن اين افراد شک نيست
  • ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    من سالها پيش در روزهاى اول وزارت اين آقاى ظريف بى سواد كه دنبال اسم و رسم بود گفتم كه اين آدم بيسواد است و لياقت و شايستگى وزارت جمهورى اسلامى را ندارد خيلى ها بر من توپيدند ولى خوشبختانه اين شخص خود با دست خود و با نوشته هاى خود بيسوادى و عدم لياقت خود را روز به روز نشان ميدهد.
  • علی ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    رمز آدمهای منحرف بکار گیری افراد کم استعداد است تا نوکری کنند.معروف است که رژیم های وابسته اشخاص فهیم و با هوش را در وزرات امور خارجه نمی آورند.روحانی طریف را وزیر امور خارجه کرد که این شخص هم بی سواد به سیاست و شناخت جهان است و هم بسیار کم هوش.ظریف گاه خودش خود را محکوم میکند؛ تعجبی نخواهد داشت ؛ اگر او به خارجی هم سواری نداده باشد.طلا ها ، بیت المال را لطف کرده از او بگیرید.
  • علی ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    رمز آدمهای منحرف بکار گیری افراد کم استعداد است تا نوکری کنند.معروف است که رژیم های وابسته اشخاص فهیم و با هوش را در وزرات امور خارجه نمی آورند.روحانی طریف را وزیر امور خارجه کرد که این شخص هم بی سواد به سیاست و شناخت جهان است و هم بسیار کم هوش.ظریف گاه خودش خود را محکوم میکند؛ تعجبی نخواهد داشت ؛ اگر او به خارجی هم سواری نداده باشد.طلا ها ، بیت المال را لطف کرده از او بگیرید.
  • ظریف ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    من تیکه های شکسته رو چسب می زنم
  • ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    ظریف مهره غربی و اسراییلی است که برای جلوگیری از نابودی اسراییل دارد دست و پا می‌زند این فایل های صوتی و حرف ها هم برای اجرای اوامر اربابانش هست. ای کاش میفهمید که ما مردم ایران عاقل تر از این حرفها هستیم فریب امثال ظریف ها رو بخوریم که زمان جنگ هشت ساله فرار کرد آمریکا و کل عمرش چیزی از میدان جنگ نفهمیده که حالا برای ما دم از خستگی مردم میزند....در آینده نزدیک فرار خواهد کرد همان آمریکا...
  • ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    2 3
    ظریف وامثال اون فقط یه هنر دارن فروش دستاوردها.هزاران دانشمند اتمی با خون خود صنعت هسته ای ساختن ظریف رو روحانی با بهانه رفع تحرین اونو بتن گرفتن.تحریم که باز نشد هیچی ۱۰ برابرم شد صنعت هسته ای تعطیل شد.این افراد به سبب وارد کردن خسارت های زیاد باید محاکنه بشن.
  • ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    7 3
    به خدا مسئولینی که روحانی و همراهان پدرسوخته شو محاکمه نکردن مسئول این حرفا هستن!!!
  • ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    8 4
    فقط جوابی که شهیدمصطفی چمران به جاسوس و فراماسون پنهان شده درزیرلباس روحانیت آنهم در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی داد:هدفتان ازتضعیف ارتش ایران ونارضایتی وقطع کردن حقوق سربرج ارتشیان ایران به بهانه طاغوتی بودن چیست آنهم درزمان حمایت غربیها وتجهیزهمه جانبه پنجاه کشورپشت سرصدام
  • ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    5 6
    تیم حسن روحانی و از جمله ظریف در پشتی بانی از دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی حرف می زنند و عمل می کنند.
  • محمد ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    2 3
    یادمان نروددرطول ۸سال دفاع مقدس که ملت ایران تحت تنشهای جنگ بودندایشون با بورس دولت در آمریکا شرایط سخت تحصیل را طی میکردن،توخودحدیث مفصل بخوان
  • ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    آقای ایمانی اینهمه لاطاعلات ظریف صداقتش بمراتب بیشتر از تو هم طیفانت هست
  • ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    3 1
    عکس بیست سال پیش ایشون رو چرا می زاری؟
  • ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    1 22
    زنده باد ظریف زنده باد اصلاحات زنده باد سید محمد خاتمی
    • ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      2 4
      سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر در دولت خاتمی 9 درصد شد و منافع ملی ما تضییع شد.
  • دهقان ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    راه سفیر ایران در اواخر دوره قاجاریه در انگلیس طی می‌کرد که عملا جاسوس انگلیس بود تا نماینده سیاسی ایران نه به خودش نه به بقیه رجال سیاسی و هنر کشور داری باور نداشت فکر میکرد ملت ایران توان اداره کشور ندارند و و برنامه های غربی باعث رونق و پیشرفت ایران خواهد شد چنین رجال سیاسی مایه ننگ ایران در تاریخ هستند
  • ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    آقای ظریف دوش آن صنم چه خوش گفت در مجلس مغانم. باکافران چه کارت گر بُت نمی پرستی.
  • مهرداد ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    راست میگید دلار از 72 ریال شده یه ریال = دلار 508,150 ریال امروز 7,057.63 قدرتش بیشتر از دلار شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس