بلومبرگ: آمریکا و اروپا طرح استقرار نیروهای بین‌المللی در غزه را بررسی می‌کنند

بلومبرگ پجشنبه شب به نقل از منابع آگاه گزارش دارد که آمریکا و اروپا در حال بررسی طرحی برای استقرار نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در غزه پس از جنگ هستند.

به گزارش مشرق، بلومبرگ افزود که با افزایش شمار غیرنظامیان کشته‌شده، آمریکا و اروپا اسرائیل را تحت فشار قرار داده‌اند تا به اقدام نظامی خود پایان دهد.

منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، درباره طرح استقرار نیروهای بین‌المللی در غزه گفتند که مقام‌های آمریکا و اروپا همچنان با سوالات مهمی در این باره روبرو هستند؛ از جمله اینکه آیا چنین عملیاتی در غزه کارآمد است یا خیر. این در حالی است که آنها اذعان دارند که اسرائیل به این طرح بدبین است.

اما این مقام‌های گفتند که حتی بحث درباره این طرح ممکن است که اسرائیل را وادار کند تا به اقدام نظامی خود پایان داده و برنامه‌های بعدی را مد نظر قرار دهد.

به نوشته بلومبرگ، یکی از گزینه‌هایی که مقام‌های آمریکا و اروپا در حال بررسی آن هستند، تمدید نقش «سازمان نظارت بر آتش‌بس سازمان ملل» است.

این سازمان در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد و هدف آن کمک به اجرای توافقنامه‌های آتش‌بس میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها پس از بروز جنگ ۱۹۴۸ بود.

به گفته منابع آگاه، ماموریت‌های مشابهی که سازمان ملل در نقاط دیگر دنیا از جمله در هائیتی و سومالی داشته است، ممکن است که مبنایی برای اجرای طرح استقرار نیروهای بین‌المللی در غزه قرار گیرد.

مقام‌های اسرائیلی که به شرط افشا نشدن نامشان سخن گفتند، نسبت به موثر بودن و توانایی نیروهای سازمان ملل در اجرای این طرح ابراز تردید کردند.

آنها گفتند که نیروهای اسرائیلی باید وارد غزه شده و به میل خود از آنجا خارج شوند تا اطمینان حاصل شود که حماس یا سایر نیروهای ضداسرائیلی احیا نخواهند شد.

دو دیپلمات در خاورمیانه گفتند که پس از حمله هفتم اکتبر حماس، مقام‌های اسرائیلی دیگر اعتماد چندانی به حضور نهادهای خارجی در غزه ندارند.

بلومبرگ همچنین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کشورهای عرب از رایزنی درباره جزئیات این طرح اکراه دارند و در حال حاضر بر آتش‌بس تاکید دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    1 0
    این تو بمیری دیگه از اون تو بمیری ها نیست، غزه بدست رزمندگان مقاومت اداره میشه و در آینده نزدیک تمام فلسطین اشغالی ، وعده الهی حقه
  • ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    1 0
    در تایید مواضع حماس و حزب الله و مقاومت و ابطال اسراییل و آمریکا ....عاقبت «ظلم» و همکاری با ظالم پرسش : از ديدگاه قرآن عاقبت «ظلم» و بیدادگری و همکاری با ظالمان چیست؟ پاسخ اجمالی: «قرآن»، ظالمان و بيدادگران را به آتش سوزانِ جهنّم تهديد كرده است. در يكي از اين آيات مى فرمايد: «ما براى ستمگران آتشی آماده كرده ايم كه آنها را از هر سو احاطه كرده و اگر تشنه شوند و تقاضاى آب كنند آبى برايشان مى آورند همچون فلز گداخته كه صورت ها را بريان مى كند! چه نوشيدنى بدى! و چه بد محل اجتماعى؟!». در تعبير تند ديگرى آمده: «اما ظالمان هيزم آتش دوزخند!». نه تنها ظلم و ستم، ظالمان را به دوزخ مى فرستند؛ بلكه به گفته «قرآن» كسانى كه بر آنها تكيه كنند و يا جزء اعوان و انصار آنان باشند نيز مشمول همين حكم خواهند بود.
  • ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    1 0
    «قرآن»، ظالمان و بيدادگران را به آتش سوزانِ جهنّم تهديد كرده است. در يكي از اين آيات مى فرمايد: «ما براى ستمگران آتشی آماده كرده ايم كه آنها را از هر سو احاطه كرده و اگر تشنه شوند و تقاضاى آب كنند آبى برايشان مى آورند همچون فلز گداخته كه صورت ها را بريان مى كند! چه نوشيدنى بدى!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس