اسپوتنیک از حضور مزدوران خارجی در ارتش اوکراین پرده برداشت

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی نوشت: پس از شکست «حمله تابستانی» ارتش اوکراین، خطوط اوکراین همچنان پا برجاست و یکی از عوامل اصلی آن، حضور هزاران مزدور خارجی در ارتش اوکراین است.

به گزارش مشرق، این خبرگزاری روسی در ادامه با اشاره به «وابستگی فزاینده اوکراین به مزدوران خارجی»، نوشت: یافته‌های متعددی از رهگیری رادیویی در فرکانس‌های نظامی اوکراین به زبان‌های انگلیسی، لهستانی، عربی و سایر زبان‌های خارجی، به همراه گزارش‌هایی از بخش‌هایی از خط مقدم جنگ مبنی بر اینکه تا ۵۰ درصد از نیروهای ارتش اوکراین را مزدوران خارجی تشکیل می‌دهند، گزارش شده است.

این گزارش می‌افزاید: همچنین اطلاعات دقیقی در مورد صدها متقاضی و مزدور خارجی که در اوکراین هستند از جمله اسامی، کشورهای مبدا، تجربه نظامی، شماره تلفن و حتی فتوکپی گذرنامه این افراد فاش شده است.

اسپوتنیک تصریح می‌کند که به تازگی گروه هکری «Joker DPR» اطلاعات بسیار جالبی درباره مزدوران خارجی در اوکراین در کانال تلگرام خود منتشر کرده است که به نظر می‌رسد فهرستی از اسامی و اطلاعات شخصی بیش از ۵۰۰ متقاضی [برای پیوستن به] یکی از گردان‌های ارتش اوکراین است. این گروه هکری همچنین فتوکپی گذرنامه بیش از ۵۰ مزدور از جمله شهروندان آمریکایی را منتشر کرده است.

اسپوتنیک با اشاره به اینکه «به طور مستقل در حال بررسی کلیه اسامی موجود در فهرست منتشر شده این گروه هکری است و نتایج تحقیقات را گزارش خواهد کرد»، نوشت: این اطلاعات افشا شده در صورتیکه تایید شود، نه تنها وابستگی فزاینده اوکراین به مزدوران خارجی، بلکه آسیب‌پذیری روزافزون سامانه‌های امنیت اطلاعاتی این کشور را نیز نشان می‌دهد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پس از ماه‌ها انتظار، روز شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ تائید کرد که ضدحمله نیروهای این کشور علیه ارتش روسیه آغاز شده است.

آمریکا و کشورهای غربی تاکنون در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اینو که همه میدونن گل سر سبدش اون سرباز مولداوی بود که کوک زده بود مست تو جنگل پرسه میزد
  • ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مزدور فقط چچنی خوبه؟
  • عمیر ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    دفاع از حق علیه باطل بر هر اوکراینی میتونه واجب باشه 💙💛💙💛

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس