کد خبر 1547594
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
سردردها و میگرن‌های تابستانی

یک فلوشیپ سردرد گفت: سردردهایی که همراه با علائم سیستماتیک مانند تب و یا کاهش وزن و علائم نورولوژیک باشد باید جدی گرفته شوند و نیاز به بررسی دارند.

به گزارش مشرق، نازنین رحمان دبیر علمی نخستین سمینار آموزش پرستار متخصص سردرد که در روزهای ۲۴ الی ۲۶ آبان در بیمارستان سینا برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مطرح شدن اخیر رویکرد چند رشته‌ای در برخورد با بیماران، وجود پرستار متخصص سردرد درکلینیک‌های سردرد جهت درمان و پیگیری بیماران ضروری است. همچنین وجود پرستار متخصص سردرد در پشتیبانی بیماران حین بستری به علت سردردهای خاص و پس از ترخیص حائز اهمیت بسیاری است.

رحمان با اشاره به شایعترین سردردها گفت: اغلب مراجعه بیماران به پزشک و مراکز درمانی بابت سردردهای تنشی و میگرنی است، گرچه این نوع سردردها خطرناک نیستند، ولی به شدت آزار دهنده و کلافه کننده هستند.

این متخصص مغز و اعصاب درباره سردردهای خطرناک بیان داشت: سردردهایی که همراه با علائم سیستماتیک مانند تب و یا کاهش وزن، و علائم نورولوژیک باشد باید جدی گرفته شوند و نیاز به بررسی خواهند داشت.

این فلوشیپ سردرد گفت؛ شروع سردردهای ناگهانی در زمانی بین ۱ الی ۲ دقیقه و از آن مهم‌تر سردردی که در مدت زمان یک دقیقه به اوج خود می‌رسد که به آن "سردرد رعدآسا" گفته می‌شود، بسیار حائز اهمیت بوده و جزء سردردهای خطرناک به شمار می‌آیند.

رحمان ادامه داد: اگر بیماری سال‌ها سابقه سردرد داشته، ولی اخیرا الگوی سردرد در ایشان تغییر کرده و مشابه سردردهای قبلی نباشد، و همچنین افراد بالای سن ۵۰ سال که برای اولین بار سردرد را تجربه می‌کنند این دردها را باید جدی بگیرند و حتما نیاز به بررسی و معاینه دقیق خواهند داشت.

وی اضافه کرد: سردردهای پوزیشنال یا موقعیت، یعنی فرد در زمان دراز کشیدن سردردش به طور ممتد افزایش پیدا کند و یا بالعکس با نشستن و یا راه رفتن سردرد به طور فزآینده زیاد شود می‌بایست به پزشک مراجعه کند.

رحمان گفت: سردردی که همراه با عطسه و یا سرفه و یا فعالیت‌های فیزیکی تشدید شود حائز اهمیت است و همچنین سردردهای که همراه با ورم عصب چشم باشد بسیار مهم است و نیاز مبرم به بررسی و معاینات دقیق دارد.

این متخصص مغز و اعصاب سردردهای دوران بارداری و حتی بعداز زایمان را بسیار مهم دانست و افزود: سردردی که به دنبال ضربه به سر پیش بیاد و سردردی که همراه با درد چشمی باشد قطعا خطرناک بود و حتی نیاز به تصویربرداری خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    واکسن رو دریاب
    • ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      0 0
      به مریض که واکسن نمیزنن .الان واکسن چه ربطی داشت
  • درمان شده ام اس با طب اسلامی ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    سر درد؟ روی زمین بخوابید سر و بینی را به بالا بدهید دو قطره روغن بنفشه کنجدی با کیفیت و‌چکاندنی که اینهمه در رسانه ها علیهش مزخرف پخش می کنید در هر دو بینی بچکانبد ۵ دقیقه صبر کنید اکثر سردردها گاه برای همیشه ازبین می‌روند و نیز عفونتهایی که انتی بیوتیک علمی! روی مغزتون خشک کرده قبل اینکه توموری مننژیتی زهر ماری بشه ایشالا میکنه با کلی عفونت می‌ریزه بیرون مغز هم نیاز به استحمام داره.. عزیزی که کامنتای منو کار نمیکنی! خودت امتحان کن آرامش را تجربه کن بعد به عزیزان مخاطب سایت این پیام را هدیه بده... ممنون ! من‌خودم شهادت میدهم در پیشگاه خداوند برای درمان ام‌اس خودم استفاده کردم و کمک کرد و سردردهای میگرنی و .. متعددی را دیده ام که درجا درمان شد..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس