کد خبر 1547756
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
اگر دارو سر وقت مصرف نشود چه مشکلی پیش می آید

یک داروساز، در مورد اهمیت مصرف دارو طبق دوزهایی که تجویز شده است، توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، نازلی نادر، با اشاره به اهمیت مصرف منظم دوز داروهای آنتی میکروبیال، افزود: در صورت عدم مصرف سر وقت دوزهای تجویز شده دارو، احتمال شکست دارو درمانی و بروز مقاومت افزایش می‌یابد. بنابراین بهتر است افراد از روش‌هایی مثل تنظیم زنگ ساعت برای یادآوری زمان مصرف دارو استفاده کنند.

به گفته وی، در صورتی که یک نوبت از دارو فراموش شد اگر نزدیک ساعت مصرف دوز بعدی نبود بلافاصله دارو استفاده شود و دوز بعدی نیز در همان ساعت مقرر مصرف شود.

این داروساز افزود: اما اگر نزدیک به زمان مصرف دوز بعدی بود صرفاً دوز بعدی دارو سر ساعت مقرر خود استفاده شود و از دو برابر کردن دوز مصرفی باید اجتناب شود.

وی با اشاره به تمرکز فعالیت واحد تجویز و مصرف منطقی داروهای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر افزایش آگاهی جامعه و کادر پزشکی، خاطرنشان کرد: برگزاری وبینارهای آموزشی، آزمون‌های غیر حضوری و پیام‌های آموزشی از دیگر فعالیت‌های این واحد در این راستا است.

این داروساز با اشاره به اینکه مصرف آنتی‌میکروبیال‌ها علاوه بر خود فرد، سلامت همگان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: امیدواریم با افزایش سطح آگاهی عموم، شاهد کنترل و جلوگیری از مقاومت میکروبی و مشکلات جدی باشیم که برای سلامت مردم ایجاد کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    اگه اصلا هم نخوریم طوری نمیشه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس