گزارش تکان‌دهنده سازمان جهانی بهداشت از وضعیت بیمارستان الشفای غزه

سازمان جهانی بهداشت پس از ورود تیمی از کارشناسان خود به بیمارستان الشفا در نوار غزه، آن را "منطقه مرگ" خواند و از وجود یک گور دسته جمعی در ورودی این بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، تیمی متشکل از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل طی یک عملیات پرخطر وارد بیمارستان الشفا در غزه شدند.

سازمان جهانی بهداشت پس از ورود این کارشناسان به این بیمارستان در نوار غزه که در نتیجه حملات اسرائیل کاملا ویران شده، آن را "منطقه مرگ" خواند و اعلام کرد که در ورودی آن یک گور دسته جمعی قرار دارد.

گفته می شود صدها بیمار، کارکنان و آوارگانی که به این بیمارستان پناه آورده بودند، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی محل را ترک کرده اند، هرچند نیروهای اسرائیلی حین خروج افراد، چهره برخی مردان را اسکن کرده و سپس آنها را با خود می بردند.

اسرائیل حماس را متهم کرده که از تونل های زیر این بیمارستان به عنوان مرکز فرماندهی استفاده می کرده است؛ ادعایی که حماس آن را رد کرده است.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای که شامگاه شنبه منتشر شد، اعلام کرد تیم اعزامی این نهاد پس از اینکه نیروهای اسرائیل دستور تخلیه دو هزر و ۵۰۰ آواره ای که به این بیمارستان پناه آورده بودند را صادر کرد، وارد محوطه بیمارستان شدند.

سخنگوی این سازمان در خصوص مشاهداتش در این بیمارستان افزود: «نشانه های گلوله باران و تیراندازی مشهود بود و تیم ما شاهد یک گور دسته جمعی در ورودی بیمارستان نیز بود».

براساس اعلام این مقام سازمان جهانی بهداشت بیش از ۸۰ نفر در این گور دسته جمعی دفن شده بودند.

مطابق گزارش این نهاد جهانی، بیماران باقی مانده در بیمارستان شامل ۳۲ نوزاد بودند که در وضعیت بسیار وخیمی قرار داشته و دو نوزاد دیگر نیز در بخش مراقبت های ویژه در شرایط بدون تهویه به سر می بردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس