کد خبر 1547930
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
احداث سد بزرگ توسط طالبان در نیمروز افغانستان

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که طالبان یک سد بزرگ به ارزش ۲ میلیارد افغانی در نیمروز و در استان هم مرز ایران احداث می‌کند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که رهبری این گروه دستور داده تا یک سد بزرگ به ارزش حدود دو میلیارد افغانی در شهرستان خاشرود ولایت نیمروز ساخته شود.

به گزارش «تلویزیون ملی» افغانستان، ساخت این سد توسط وزارت توسعه روستایی طالبان خواهد بود.

طبق این گزارش، بر رودخانه خاشرود با ارتفاع نزدیک به ۵۰ متر سد ساخته می‌شود که ظرفیت ذخیره حدود شش میلیون متر مکعب را داشته باشد.

قرار است با تکمیل این سد، بیش از هشت هزار هکتار زمین زراعتی در شهرستان‌های گلستان، دلارام، خاشرود، غوری و چخانسور نیمروز آبیاری شوند.

رود خاشرود از سیاه کوه سرچشمه می‌گیرد و به هامون پوزک در مرز ایران و افغانستان می‌ریزد. این هامون بخشی از تالاب‌های هامون است که در سال‌های اخیر خشکیده است. میانگین حجم جریان سالانه رودخانه خاشرود ۱۷۰ میلیون مترمکعب تخمین شده است.

پیش از این علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران، در حاشیه جلسه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران گفته بود: در سفر اخیر هیأت اقتصادی طالبان به ایران، برای اولین بار طالبان پذیرفت که حقابه ایران رهاسازی شود.

وی افزود: با هیات اقتصادی طالبان که به ایران آمده بودند نشستی داشتیم و برای اولین بار طالبانی‌ها پذیرفتند که حقابه ایران رهاسازی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیستانی تشنه ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    احداث این سد یعنی خشکسالی کامل سیستان و دیگر نباید به طالب خوش بین بود و حمایت تمام قد مسئولین در برابر باج خالی یک طرفه طالبان از مسئولین ایران و تنها چیزی هم که ارزش ندارد برای دولتمردان تشنگی و نابودی سیستان
  • قاصدک ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    جالبه که سیمان ساخت این سد به احتمال بسیار زیاد توسط ایران تامین می شود تا پس از کامل شدن ، طالبان دوباره آب را بر روی مردم سیستان و بلوچستان ببندد و زندگی را برای آنها سخت تر از قبل کند ، آقای مسوولیت هوشیار باشید !!!!! کمی دور اندیشی بد نیست .
  • ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    تبریک به خائنین وطت که این وحشیها رو به رسمیت شناختن از همین امروز باید با هر نوع خرابکاری نذارین انجام شه اما دریغ از غیرت
  • ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    این مصیبت است برای ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس