کد خبر 1548236
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
۵۰ درصد از تصادفات فوتی پایتخت مربوط به موتورسیکلت سواران است

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۰ درصد از تصادفات فوتی پایتخت مربوط به موتورسیکلت سواران است.

به گزارش مشرق، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همیشه در خصوص موتورسیکلت سواران این جمله مطرح است که اگر اشتباه و تخلفی که منجر به حادثه شود از سوی راکب موتورسیکلت روی دهد شاید آخرین اشتباه او باشد و دیگر فرصت جبران را نخواهد داشت و به عبارتی باید بگوییم که اولین اشتباه او آخرین اشتباه است و فرصتی برای جبران ندارد.

وی بیان داشت: در واقع تصمیماتی که راکب موتورسیکلت می‌گیرد بسیار حائز اهمیت است و لازم است؛ راکبین موتورسیکلت در ترددهای روزانه خود احتیاط لازم را داشته باشند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بررسی آمار شش ماه سال جاری شهر تهران حکایت از این موضوع دارد که ۵۰ درصد از تصادفات فوتی پایتخت فقط به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد.

سرهنگ جوانبخت افزود: همچنین در همین مدت ۶۴ درصد از تصادفات جرحی و ۱۳ درصد از تصادفات خسارتی نیز به راکبین موتورسیکلت در شهر تهران باز می‌گردد.

وی گفت: این اعداد، قابل توجه و مهم هستند و همه راکبین موتورسیکلت باید با توجه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تردد کرده و از عجله و شتاب و سرعت و حرکات خطرناک جدا خودداری کنند.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: اگر بخواهیم این آمار را بر اساس نوع راه رصد کنیم می‌بینیم که ۵۹ درصد از تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی شهر تهران روی می‌دهد. بارها گوشزد کرده‌ایم که معابر بزرگراهی مناسب تردد موتورسواران نیست و طراحی نشده‌اند چرا که سرعت در بزرگراه‌ها بالاست و موتور سیکلت نیز به علت عدم پایداری و نداشتن ایمنی لازم در سرعت‌های بالا بحث عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و واژگونی روی داده و باعث حوادث ناگوار می‌شود.

وی به راکبین موتورسیکلت توصیه داشت که از معابر بزرگراهی به دلیل عدم پایداری و برهم خوردن تعادل و همچنین عدم دید کافی دیگر رانندگان و بحث واژگونی‌ها تردد نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    2 0
    اگر هزینه های تصادفات و فوتی های موتورسوارها رو حساب کنید می تونید به آنها حقوق بدید و در خانه بمانند به جای اینکه مردم آزاری کنن
  • ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    به نقل از یک پزشک که عصبانی بود از موتور سواری بدون کلاه ،موتور سوار بدون کلاه.کاندیدای اهدای عضوه
  • ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 0
    ۱۰۰درصد علت فوت ؟ جایی مثل ژا‌ پن اجازه نداری بدون کلاه ایمنی با موتور بیایی خیابان چرا اجباری نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس