کد خبر 1548290
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
بازنشستگی

از دقایقی پیش متنی یکسان به صورت ناگهانی در تعداد زیادی از کانال‌های خبری درحال انتشار است که حامی متن غلط و ادعای دروغ درباره مصوبه مجلس برای سن بازنشستگی است.

به گزارش مشرق، در این متن هماهنگ و مشکوک ادعا شده که سن بازنشستگی در ایران ۱۲ سال افزایش یافته درحالی که این ادعا، خلاف واقع بوده و براساس مصوبه مجلس، اولا میزان افزایش سنوات خدمت پلکانی است و بیشتر افراد در حد چند ماه به سنوات خدمت‌شان اضافه می‌شود و ثانیا افرادی که به تازگی شروع به کار کنند به میزان سنوات خدمت آن‌ها حداکثر ۵ سال اضافه می‌شود.

براساس مصوبه مجلس که روز گذشته توسط سخنگوی کمیسیون تلفیق و نیز رئیس مجلس شورای اسلامی نیز صراحتا تشریح شد، حداکثر سنوات خدمت ۳۵ سال یا ۶۲ سال سن برای مردان و ۳۰ سال سنوات خدمت یا ۵۵ سال سن برای زنان است.

با توجه به عملیات رسانه‌ای که ممکن است درباره مصوبه سن بازنشستگی علیه این مصوبه طراحی شود، از رسانه‌های مختلف و عموم مردم تقاضا می‌کنیم، اخبار موثق در این باره را از طریق روابط عمومی مجلس شورای اسلامی دنبال کنند.

 انتشار متن دروغ و مشکوک درباره بازنشستگی +عکس

 انتشار متن دروغ و مشکوک درباره بازنشستگی +عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دولت گشنه ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    من از هر راهی میخوام پول درآرم چه تعرفه 170 دصد و 130 درصدی واردات خودرو های اقتصادی +20 درصد عوارض گمرکی ثابت باشه چه افزایش سن و قیمت بنزین و زندان نرفتن سارقان وحشی و آزادی آنان و بخشش قاتلان شهدا و همچنین پورسانت از خودروسازها و نبستن مالیات و تعرفه بر سیگار و پورسانت دخانیات
  • ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    پلکانی به فنا می رویم.
  • ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    چطورمیگی بیشتر افراد فقط چند ماه بیشتر خدمت میکنند در صورتی که فردی که بین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه داره باید به ازای هر سال باقیمانده ۴ ماه بیشتر خدمت کنه مثلا اگر ۱۰ سال خدمت کرده باشه باید ۸۰ ماه اضافی خدمت کنه تقریبا ۷ سال
  • مرصاد ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    طبق اعلام ؛ برای شاغلین زیر 28 سال خدمت ، حداکثر پنج سال اضافه شده ، یعنی با 35 سال خدمت ، بازنشسته میشوند ! برای افراد بالای 28 سال خدمت هم ، همان 30 سال فعلی است ! ضمنا این طرح ؛ هنوز تایید نشده ، که دارند ، جوسازی میکنند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس