رسوایی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار یک کلیپ تبلیغاتی

این احتمال وجود دارد که شلیک به خودی ارتش اسرائیل در جریان جشنواره موسیقی در نزدیکی غزه بر اثر پروتکل هانیبال صورت گرفته باشد.

به گزارش مشرق، یکی از بزرگترین حربه‌های تل‌آویو برای توجیه جنایات غیرانسانی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به سلاحی علیه این ژریم تبدیل شده است.

صهیونیست‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی با هجمه رسانه‌ای گسترده اعضای حماس را به سلاخی غیرنظامیان اسرائیلی متهم کرده و مدعی بودند که شلیک به غیرنظامیان در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) در جشنواره موسیقی روستای رعیم در نزدیکی نوار غزه، عملیات نظامی آنان را در نوار غزه توجیه می‌کند.

متحدان تل‌آویو نیز با استناد به دروغ بزرگ دست داشتن حماس در قتل‌عام حاضران در این مراسم، عملیات طوفان الاقصی را اقدامی تروریستی خوانده و تاکید می‌کردند که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد؛‌ روایتی که حالا مشخص شده اساس‎اش یک دروغ بزرگ بوده است. روزنامه عبری‎زبان هاآرتص به نقل از پلیس رژیم‎ صهیونیستی اذعان کرده که حماس از برگزاری این مراسم اطلاع نداشته و این بالگرد آپاچی ارتش ‎صهیونیستی بوده که غیرنظامیان حاضر در این مراسم را به‌اشتباه هدف گرفته است.

شلیک به خودی بر اساس پروتکل هانیبال

گرچه هاآرتص در گزارش خود موکدانه عنوان کرده که حمله بالگرد ارتش رژیم ‎صهیونیستی به غیرنظامیان در جشنواره موسیقی از سر اشتباه بوده اما آنچه که باعث شده تا برخی ناظران در این باره ابراز تردید کنند اصلی با عنوان «پروتکل هانیبال» است که از سال ۱۹۸۶ در ارتش رژیم صهیونیستی به اجرا درآمده است.

بر اساس این پروتکل، اگر یک نظامی اسرائیلی به دست جبهه مقاومت فلسطین اسیر شد، فرماندهان اجازه دارند برای جلوگیری از اسارت وی دست به هر اقدامی بزنند، حتی اگر این اقدام، جان سرباز به اسارت درآمده را با خطر مواجه کند.

طبق این دستورالعمل ارتش اسرائیل وظیفه دارد تا از ربوده شدن نیروهای نظامی جلوگیری کند اما در صورت اسارت یک نظامی اسرائیلی کوشش می شود تا از طریق دستورالعمل هانیبال ‌یعنی «سرباز خودی را به هر نحو شده از بین ببر تا اسیر نشود» مشکل را رفع کند!

پروتکل هانیبال و شلیک به خودی صهیونیست ها/ ارتش پت و مت ها!

فهرست طولانی اشتباهات ارتش اسرائیل

گذشته از عمدی بودن یا نبودن هدف قرار دادن شهرک‌نشینان صهیونیست توسط ارتش ژریم صهیونیستی در هفتم اکتبر، آنچه گزارش اخیر هاآرتص تائید می‌کند اشتباهات فاحش نظامی است که ارتش به ظاهر قدرتمند رژیم‌صهیونیستی بارها و بارها مرتکب شده و نیروهای خودی را هدف قرار می‌دهند. از ابتدای عملیات طوفان الاقصی چندین گزارش درباره خودزنی‌های صهیونیست‌ها در میادین نظامی منتشر شده است.

هفتم نوامبر (۱۶ آبان ماه)

مرکز ارتش رژیم‎ صهیونیستی رسما اذعان کرد که یک نظامی اسرائیلی در درگیری‌های جاری در مرز غزه به اشتباه به سمت یک نظامی اسرائیلی دیگر به گمان اینکه از مبارزان مقاومت است، تیراندازی کرده و او را مجروح کرده است.‌

۳۱ اکتبر (نهم آبان ماه)

به‌گزارش روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت، یائیر ویسنر افسر مسئول نیروهای تیپ گولانی در مرز غزه به اشتباه دو نظامی اسرائیلی را به گمان اینکه از نیروهای حماس هستند، هدف تیراندازی قرار داده و نظامیان اسرائیلی نیز متقابلا به سمت او آتش گشودند و این افسر مجروح شده است.

۱۶ اکتبر (۲۴ مهرماه)

درست یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، نیروهای ارتش صهیونیستی در افکیم در نزدیکی نوار غزه یک شهرک‌نشین صهیونیست را به گمان اینکه از نیروهای گردان عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس)‌ است به ضرب گلوله از پای درآوردند. ارتش صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اشتباه بودن این حمله را پذیرفت.

۱۴ اکتبر ۲۰۲۳

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت فاش کرد یک افسر ارتش در نزدیکی قلقیلیه کشته شده است. به نوشته این روزنامه، افسر اسرائیلی به اشتباه به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم‎صهیونیستی به هلاکت رسید.

۱۳ اکتبر ۲۰۲۳

ارتش رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد یک افسر نیروی ذخیره در جریان عملیات تعقیب فلسطینی‌ها در کرانه باختری به‌دلیل شلیک اشتباه سربازان اسرائیلی جان خود را از دست داده است. در این عملیات ضدفلسطینی یک نظامی صهیونیست دیگر هم به شدت مجروح شد.

۱۲ اکتبر ۲۰۲۳

سامانه پاتریوت ارتش به اشتباه در شمال فلسطین اشغالی فعال شد و یک موشک را به مواضع خودی شلیک کرده است. منابع عبری زبان به تلفات و خسارت احتمالی این حمله هیچ اشاره‌ای نکردند.

۲۳ ژوئن ۲۰۲۳

نظامیان اشغالگر اسرائیلی به اشتباه به سمت یک شهرک‌نشین زن صهیونیست در ایست بازرسی زعتره در جنوب نابلس تیراندازی کردند. منابع عبری‌زبان گزارش دادند نظامیان گمان می‌کردند که او یک زن فلسطینی است.

۲۷ ژوئن ۲۰۲۳

ارتش رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد یکی از سربازانش در پادگانی در نقب اشغالی حین تمرینات نظامی به اشتباه هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است. به‌دنبال این حادثه، تمرینات نظامی پادگان متوقف شد.

۱۳ می ۲۰۲۳

سخنگوی ارتش اعلام کرد نیروهایش به اشتباه یک فروند پهپاد خودی را در نوار مرزی غزه سرنگون کردند. سخنگوی ارتش با اذعان به این اشتباه گفت که درباره دلیل این واقعه تحقیقات انجام خواهد شد.

۱۴ نوامبر ۲۰۲۲

یک شهرک‌نشین صهیونیست در شمال تل‌آویو به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی کشته شد. پلیس رژیم صهیونیستی به گمان اینکه این شخص فلسطینی است و قصد حمله با سلاح سرد را دارد، به سمت او تیراندازی کردند. در جریان این تیراندازی، یک صهیونیست دیگر نیز زخمی شد.

چهارم اکتبر ۲۰۲۲

منابع عبری زبان از زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی در شمال شرق رام‌الله به ضرب گلوله نیروهای خودی خبر دادند. به‌گفته این منابع، در تیراندازی صهیونیست‌ها به سوی خودروی فلسطینی، یک نظامی اسرائیلی به اشتباه هدف قرار گرفت و مجروح شد.

۱۰ آوریل ۲۰۲۲

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند یک شهرک‌نشین در ورودی شهر عسقلان در جنوب فلسطین اشغالی قصد دزدیدن سلاح یک نظامی زن را داشته که نظامیان به گمان فلسطینی بودنش، او را هدف قرار داده و کشتند.

۲۱ آوریل ۲۰۲۲

به گزارش جروزالم پست، سامانه گنبد آهنین برای مقابله با گلوله‌های ضدهوایی مقاومت که به اشتباه آن‌ها را راکت تشخص داده، ده‌ها تیر موشک شلیک کرده است. این اتفاق بارها پس از عملیات طوفان الاقصی رخ داده است.

۱۳ ژانویه ۲۰۲۲

سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی از کشته شدن ۲نظامی اسرائیلی در نزدیکی اریحا خبر داد. این نظامیان در جریان عملیات تامین و تفتیش در نزدیکی پایگاهی در منطقه وادی‌الاردن به اشتباه به سمت یکدیگر تیراندازی کرده و هر ۲ کشته شدند.

۲۵ می ۲۰۲۱

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سامانه گنبد آهنین در جنگ علیه غزه در آن سال، یک پهپاد خودی را به اشتباه ساقط کرده است.

۱۶ می ۲۰۲۱

رادیو ارتش رژیم‌صهیونیستی گزارش داد که پس از اجرای عملیات در محله شیخ جراح، یکی از نیروهای پلیس به اشتباه به سمت یک پلیس دیگر تیراندازی کرده و او را زخمی کرده است.

۱۲ می ۲۰۲۱

جنگنده‌های اسرائیلی به اشتباه یک بالن نظامی خودی را در نزدیکی منطقه ایرز در شمال نوار غزه هدف قرار داده و ساقط کردند.

مارس ۲۰۲۱

روزنامه هاآرتص فاش کرد فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل نقشه‌ای از مراکز انجام تست کرونا برای نظامیان را منتشر کرده و با این کار موقعیت پایگاه‌های فوق سری نیروی هوایی، سازمان اطلاعات و دیگر سرویس‌های نظامی و امنیتی را فاش کرد.

۱۲ اگوست ۲۰۲۰

یک فروند بالگرد ارتش در جریان حملات نظامی علیه غزه به اشتباه موشکی را به سمت شهرک صهیونیست‌نشین اشکول شلیک کرد. هفته پیش از این حادثه نیز ارتش یکی از پهپادهای خودی را به گمان اینکه متعلق به حزب‌الله است سرنگون کرده بود.

پروتکل هانیبال چیست؟

صهیونیست‌ها برای نامگذاری این پروتکل از ماجرای تاریخی ژنرال کارتاژی «هانیبال» استفاده کردند. هانیبال برای جلوگیری از اسارت توسط سربازان رومی با خوردن سم خودکشی کرد. پس از وقوع جنگ و درگیری بین رژیم حاکم بر اسرائیل و حزب‌الله لبنان در سال ۱۹۸۵، «پروتکل هانیبال» توسط نیروهای دفاعی اسرائیل تصویب شد. طبق این پروتکل ارتش اسرائیل وظیفه دارد تا از ربوده شدن نیروهای نظامی خود به هر طریق ممکن جلوگیری کند حتی با کشتن آنها!

به گزارش روزنامه هاارتص، دستوری که به عنوان بحث برانگیزترین دستور در تاریخ ارتش اسرائیل توصیف شده، این است که «یک سرباز مرده بهتر از یک سرباز اسیر است.» گزارش شده است که این دستورالعمل در آن زمان خشم و اعتراض را در ارتش اسرائیل برانگیخت و برخی از فرماندهان و خاخام ها آن را غیر اخلاقی دانستند، هرچند سال هاست که در این باره سکوت اختیار شده است.

منبع:همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    6 4
    اتفاق ناخواستس پت ومت هم دوتانادونن
    • ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      5 2
      مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و ....
    • ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      3 4
      انوقت این جلادان بیرحم سر داستان طیاره اکراین چه معرکه جهانی برا ایران درست کردند در صورتی که اتفاقی ناگوار بود شاید هم مجبور شدند هواپیمای جاسوسی مسافری را برای جلوگیری از قتل عام سایر ایرانی ها بزنند
  • ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    14 7
    رژیم صهیونیستی جنایتکارتر از اینحرف هاست که بگیم اشتباه زده خودی ها رو همون پرتوکول هانیبال که گفتی به واقعیت نزدیکتره.
  • ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    .......اکنون این حمایت جهانی از غزه این سخن رهبری را از زوایای مختلف روشن‌تر و قابل فهم‌تر کرد که «اسرائیلی‌ها اشتباه محاسباتی می‌کنند که ایران پشت حمله طوفان‌الاقصی بوده»! و اگر بخواهند بر این اشتباه محاسباتی خود اصرار کنند‌، لاجرم باید بپذیرند که این موج جهانی بی‌سابقه، حمایت از سیاست‌های جمهوری اسلامی بوده است!
  • ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 0
    برای شناختن اعمال رژیم صهیونیستی بایستی منافقین را درنظر بگیرید که برای رسیدن به اهداف خود نه تنها بیش از ۱۸۰۰۰ هموطنان ما را شهید کردند که اعضای خود را هم ترور میکنند. تازه ۸ سال جنگ تحمیلی حمال کلفت پادو و سگ زنجیری صدام بودند. ۴۵ سال است هدف وسیله شان را توجیح میکند .صهیونیست ها هم ، از ترور یهودیان وکشتن آنان ابایی ندارند .آنها داعش با زبان شل ملخو هستند
  • ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    3 1
    اللهم اقتل الظالمین بالظالمین
  • ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    6 3
    دیوونه اند اونایی که عضو این رژیم بی‌رحمن. هیچ دلیل منطقی‌ای وجود نداره که یه آدم عاقل کشور خودشو رها کنه و پاشه بره سرزمین‌های اشغالی سرباز بشه ذیل پروتکل هانیبال! یهودیای صهیونیست مثل داعشیا، کله خرهای کشورهای مختلفن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس