استقلال - ذوب آهن

پیشکسوت استقلال گفت: ذوب آهن خطرناک است و تیمی نیست که جلوی حریفان بزرگ و سرسخت عقب بنشیند.

سرویس ورزش مشرق - علی موسوی مهاجم و بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با مشرق، درباره دیدار حساس امروز استقلال مقابل ذوب آهن در چهارچوب هفته یازدهم لیگ برتر صحبت‌هایی انجام داد که آن را در ادامه می‌خوانید:

دیدار تیم‌های استقلال و ذوب آهن را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

این دو تیم همواره در طول سالیانه گذشته جزو رقبایی بودند که مقابل هم یک فوتبال سخت و درگیرانه را ارائه می‌کردند که البته بیشتر به دلیل شرایط بازی تیم ذوب آهن بود که این مدل فوتبال را شاهد بودیم.

چرا فوتبال استقلال مقابل ذوب آهن سخت و درگیرانه می‌شد؟

اگر نگاهی به اسامی مربیان سال‌های اخیر این تیم بیاندازید متوجه می‌شوید که تفکرات دفاعی شدیدی در نزد سرمربیان قبلی این تیم وجود داشت که باعث می‌شد ذوب آهن به طور ناخودآگاه به شیوه دفاعی روی آورده و در لیگ برتر مقابل رقبایی از جمله استقلال قرار بگیرد.

دوست دارم استقلال ببرد ولی کارش سخت است/ یادمان باشد این تیم پرسپولیس را هم کلافه کرد/ سقف قرارداد در سال ۲۰۲۳ خنده‌دار است!

فکر می‌کنید این ذوب آهن با آن تیم قبلی متفاوت است؟

قطعاً همینطور است. اگر نگاهی به عملکرد این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر بیندازید متوجه می‌شوید که برخلاف سال‌های گذشته که تعداد بازی‌های مساوی ذوب آهن بیشتر بود، امسال و در فصل جدید این تیم با محمد ربیعی بیشتر به برد دست پیدا کرده تا تساوی. ذوب آهن تا اینجا ۵ بازی خودش را برده و تنها ۳ بازی را مساوی کرده که نشان می‌دهد میل به گلزنی و پیروزی بین شاگردان ربیعی مثل تیم‌های قبلی این مربی وجود دارد.

شما بازی‌های ذوب آهن را دیده‌اید؟

مسابقه این تیم مقابل پرسپولیس را دیدم. بازی که فکر می‌کنم یک بر یک مساوی شد. در همان بازی هم شاهد بودیم که تیم ذوب آهن مقابل پرسپولیس نه تنها یک تیم دفاع کننده نبود بلکه اینقدر به پرسپولیس و خط دفاعی اش فشار وارد کرد تا توانست سروش رفیعی را به اشتباه بیندازد تا این بازیکن دروازه بیرانوند را باز کند. این مشخص می‌کند که ذوب آهن تیمی نیست که جلوی حریفان بزرگ و سرسخت عقب بنشیند. هرچند که آنها تا اینجا هنوز به آن صورت مقابل تیم‌های گردن کلفت قرار نگرفته‌اند اما این تیم می‌تواند سد محکمی مقابل نکونام در مسیری که تا اینجا آمده باشد.

دوست دارم استقلال ببرد ولی کارش سخت است/ یادمان باشد این تیم پرسپولیس را هم کلافه کرد/ سقف قرارداد در سال ۲۰۲۳ خنده‌دار است!

روش مقابله با چنین تیمی که هم خوب دفاع می‌کند و هم خوب گل می‌زند به چه ترتیب است؟

به طور کلی در چنین شرایطی باید فوتبال باز و شناور را به نمایش گذاشت. اگر بخواهیم زیاد از حد به چنین تیم‌های حمله کنیم ممکن است روی ضد حملات از آنها لطمه ببینیم و اگر هم خیلی عقب بایستیم ممکن است فشار بازیکنان خط حمله این تیم باعث دردسر خط دفاع و دروازه‌بان استقلال شود. بنابراین من فکر می‌کنم استقلال برای کسب موفقیت در این بازی باید یک فوتبال شناور را ارائه بدهد.

جواد نکونام چنین مهره‌هایی را در اختیار دارد؟

خوشبختانه تیم استقلال در همه پست‌ها بازیکنان خوب، کارآمد و به درد بخور دارد. فوتبالیست‌هایی که به خوبی می‌توانند در یک یا دو پست بازی کنند. مثلاً آرش رضاوند در میانه زمین جزو بازیکنانی است که هم خصوصیات دفاعی دارد هم هجومی. کوین یامگا نیز چنین فوتبالیستی است که هم می‌تواند دفاع راست بازی کند هم هافبک راست و چپ و همچنین بال راست یا چپ. مهدی مهدی پور، مهرداد محمدی و بقیه هم چنین شرایطی را دارند. بنابراین می‌توان به راحتی از یک سیستم شناور استفاده کرد که از چهار هافبک به ۵ یا ۳ هافبک تغییر شکل داده و در جلو از یک فوروارد به ۲ یا ۳ فوروارد تغییر وضعیت بدهد.

دوست دارم استقلال ببرد ولی کارش سخت است/ یادمان باشد این تیم پرسپولیس را هم کلافه کرد/ سقف قرارداد در سال ۲۰۲۳ خنده‌دار است!

پیش بینی شما از این بازی با تیم جدید ذوب آهن که ربیعی آن را هدایت می‌کند چیست؟

بدون شک فوتبال زیبایی از کار در می‌آید. تیم نکونام برخلاف فولاد که بیشتر به فکر دفاع بود تمایل به حمله و هجوم به زمین حریف را از خودش نشان می‌دهد. تیمی است که به خوبی حریفش را پرس می‌کند. این در شرایطی است که ذوب آهن هم با چنین روشی به میدان می‌آید و می‌تواند استقلال را تحت تاثیر قرار بدهد. بنابراین وقتی تیمی با این شرایط به میدان می‌آید که هم می‌خواهد حمله کند هم حریفش را عقب نگه دارد قطعاً می‌تواند یک فوتبال زیبا را برای تماشاگرانش به ارمغان بیاورد.

برنده مسابقه چه تیمی است؟

طبیعتاً من دوست دارم استقلال برنده شود اما هر تیمی در چنین مسابقاتی از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند می‌تواند نتیجه بهتری بگیرد. استقلال باید بداند از اینجا به بعد دیگر شرایط برای از دست دادن امتیاز اصلاً خوب نیست گرچه این تیم تا اینجا خوب عمل کرده اما باید بتواند تا پایان نیم فصل هم با همین شرایط پیش برود.

اوضاع جدول رده‌بندی لیگ برتر را چطور می‌بینید؟

به نظرم استقلال تا اینجا نتایج خیلی خوبی گرفته و توانسته خودش را به خوبی در بالای جدول حفظ کند اما این قطعاً همیشگی و ادامه‌دار نخواهد بود. استقلال باید بداند اگر می‌خواهد به موفقیت و قهرمانی برسد باید همین روند را ادامه بدهد. بدون شک رقبای استقلال نیز بیکار نمی‌نشینند. به ویژه اینکه نزدیک نیم فصل هستیم.

دوست دارم استقلال ببرد ولی کارش سخت است/ یادمان باشد این تیم پرسپولیس را هم کلافه کرد/ سقف قرارداد در سال ۲۰۲۳ خنده‌دار است!
عنوان

قرار است در نیم فصل چه اتفاقی رخ بدهد؟

قطعاً حریفانی همچون تراکتور، سپاهان یا پرسپولیس با جذب بازیکن در نیم فصل سعی خواهند کرد که نقاط ضعفشان را پوشش داده و امتیازاتی که از استقلال عقب افتاده‌اند را تلافی کنند. بنابراین وقتی این تیم‌ها به این شکل به فکر جبران عقب افتادنشان از استقلال هستند این زنگ هشدار را برای استقلال به صدا در می‌آورد که نباید به این چند امتیاز فاصله با تیم‌های پایین‌تر و یا نتایج خوب هفته‌های گذشته دل خوش کند.

به نظر شما استقلال باز هم در نیم فصل نیاز به جذب بازیکن دارد؟

قطعاً همینطور است. بدون شک استقلال به یک دفاع میانی نیاز دارد چون مرادمند حداقل تا عید دیگر برنمی‌گردد و در این حد فاصل مسابقات مهمی پیش روی استقلال است که باید خودش را با تمام قدرت در آنها به میدان بفرستد. البته قطعاً کادر فنی به این مسائل با دقت فکر می‌کند هرچند که موضوع سقف قرارداد شرایطی به وجود آورده که شاید دست نکونام را برای جذب بازیکن جدید ببندد.

شما با موضوع تعیین سقف قرارداد برای باشگاه‌هایی مثل استقلال موافق هستید؟

خیر به هیچ وجه موافق نیستم. در فوتبال حرفه‌ای سقف وجود ندارد. هر باشگاهی به اندازه توانش که می‌تواند باید از توانایی‌هایش استفاده کند. اگر قرار باشد همه در شرایط یکسان قرار داشته باشند دیگر رقابتی به وجود نمی‌آید.

دوست دارم استقلال ببرد ولی کارش سخت است/ یادمان باشد این تیم پرسپولیس را هم کلافه کرد/ سقف قرارداد در سال ۲۰۲۳ خنده‌دار است!

اما قبول دارید در این صورت تیم‌های پولدار همیشه موفق و قهرمان می‌شوند؟

اینجاست که ما به نبودن اتحادیه باشگاه‌ها به شکل درست و حسابی پی می‌بریم. اگر مدیران باشگاه‌ها با هم متحد باشند و برای جذب بازیکن روی دست هم بلند نشوند قطعاً مدیر برنامه‌ها نمی‌توانند آنطور که می‌خواهند باشگاه‌ها را بازیچه دست خودشان قرار بدهند. اما متاسفانه چنین شرایطی در فوتبال باشگاهی ایران وجود ندارد و به همین دلیل ما می‌بینیم که استقلال و پرسپولیس که تیم‌هایی هستند با میلیون‌ها طرفدار، باید تحت تاثیر این شرایط غیرحرفه‌ای از حضور یک مربی بدنساز در جمع مربیان تیم کنار زمین عاجز بمانند. اگر این‌ها را به یک اهل فوتبال در اروپا آن هم در سال ۲۰۲۳ بگویید خنده‌اش می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شاهرخ ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    4 3
    ذوب آهن هیچی نیست یک لقمه راحت هست
    • ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      4 2
      تیم خوبیه با یه مربی خوب که بدون بازیکن و ستاره از لنگ بالاتره تو جدول تازه نصف امتیازای لنگو داورا بهش هدیه دادن ولی هیچ تیمی حریف تاج نمیشه
  • سوسان ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    1 4
    کل ورزش کشور گروگان مافیای فریسی پولیس اسرائیل اسپگان یهودیه و تاج بهائیه انقلاب اسلامی ؟؟؟؟؟ کیلوئی چند
  • ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    5 3
    لنگ با گل افساید با ذوب اهن مساوی کرد تازه گل سالم ذوب اهن که از خط رد شده بودو داورا رد کردن تا تیم حکومتی رو از باخت نجات بدن
  • عمو ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    3 3
    آبیِته ...
  • ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 2
    بله ولی باشگاه خصوصی نه دولتی که پولش از جیب من بینواست!!!!
  • ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    1 0
    سقف قرارداد خنده‌دار نیست ، فوتبال دولتی خنده‌داره. بخش خصوصی بیاد کار رو دست بگیره دستتون از جیب بیت‌المال قطع بشه بعد ببینم باز هم می‌خندی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس