ترامپ بایدن

«رای‌دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا اشتراکات زیادی ندارند، اما در یک موضوع توافق دارند: بسیاری از آنها معتقدند که مقامات آمریکایی بیش از حد پیر و سالخورده‌ هستند».

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: نومیا اقبال و الکس لدرمن خبرنگاران بی‌بی‌سی در واشنگتن در تحلیلی نوشتند: درباره سن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دونالد ترامپ، رقیب احتمالی او در انتخابات بعدی، زیاد صحبت شده. بایدن روز دوشنبه ۲۰ نوامبر ۸۱ ساله شد تا مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا باشد، و آقای ترامپ هم الان ۷۷ سال دارد. اما آنها پیرترین نامزدها در رای‌گیری‌های سال آینده آمریکا نخواهند بود. نانسی پلوسی ۸۳ ساله می‌گوید در انتخابات آتی باز هم نامزد مجلس نمایندگان خواهد شد، و چاک گرسلی ۹۰ ساله مسن‌ترین سناتور آمریکایی است.

گفته کوین مانگر، استاد دانشگاه و نویسنده کتاب «شکاف سنی: چرا نسل پر زاد و ولد هنوز بر سیاست و فرهنگ آمریکا تسلط دارد»، سنای امروز با میانگین سنی ۶۵ سال، از همیشه پیرتر است.

او گفت: «انتظار داریم که این افراد در سنین ۵۰ یا ۶۰ سالگی باشند. کاملا معقول است که آدم‌هایی باتجربه کشور را اداره کنند. اما موضوع الان به این دلیل داغ شده که افراد بالای ۸۰ سال دارند آمریکا را اداره می‌کنند و این یک موقعیت منحصربه‌فرد است.»

مانگر می‌گوید: بالا رفتن سن مقامات سیاسی در زمان حاضر دلایل مختلفی دارد. بسیاری از آنها حاضر نیستند قدرت را رها کنند و نبود محدودیت دوره خدمت در بعضی مقام‌ها ماندن در قدرت را برای آنها امکان‌پذیر کرده است. ما در واقع شاهد پیامدهای دوره‌های هستیم که با وقایع مشخص تاریخی و سنت‌های سیاسی آمریکایی تشدید شده است.»

دایان فاینستاین، سناتور دموکرات که چندی پیش در سن ۹۰ سالگی درگذشت، با درخواست‌های بسیاری برای کناره‌گیری به‌دلیل نگرانی از وضعیت سلامتی‌اش روبه‌رو بود. همان نگرانی‌ها اکنون درباره میچ مک‌کانل،‌ رهبر ۸۱ ساله اقلیت جمهوری‌خواه در سنا مطرح است. او در جریان دو نشست خبری، دوبار در میان صحبت‌هایش برای مدتی طولانی خشکش زد و سکوت کرد. همین باعث شد که سؤالاتی درباره سلامتی او مطرح شود. نتیجه پژوهش مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که ۷۹ درصد آمریکایی‌ها خواهان تعیین محدودیت سنی برای مقام‌های فدرال و تغییر نسل آنها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 1
    اِه، خوب یه رفراندوم بزارن قانون اساسی رو در مورد سن رئیس جمهور تغییر بدن، کاری که نداره که!! 😜😜😜🤣🤣🤣🤣
  • ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    متوجه پیام پنهان این قبیل گزارش ها نمی شوید؟
  • ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    در عوض رنگ عوض کردن پیرا لازمه هر حاکمی بمراتب بهتر پخته تر استادانه تر و... و طبیعی تر و......
  • ایرانی ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    زیادی پیر واحمق وخرفت وجنگ طلب وفضول هستن هرجا جنگ است امریکامسبب ان است
  • اسد ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    روزنامه کیهان از اوضاع اقتصادی آمریکا تیتربزن،ازوضع معیشت مردم آمریکا ازاختلاس های که دولت مردان آمریکا ازبی عدالتی حقوق کارمندان و کارگران ،واز بی کاری جوانان آمریکا،بارئیس جمهور آمریکا یاپیر یا جوان بلاخره مهم اقتصادآمریکاست
  • ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    آدم با سن بالا چون تجربیات بیشتری داره بهتر منتهی مساله این اینها خرفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس