کد خبر 1550893
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
حسین مرعشی

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاح‌طلبان نباید فقط در انتخاباتی حضور یابند که فکر می‌کنند در آن پیروز می‌شوند.

سرویس سیاست مشرق- اعضای ارشد حزب کارگزاران سازندگی در ارزیابی های خود از وضعیت اصلاحات تاکید می کنند که نشانه هایی از امیدواری اصلاح طلبان برای حضور پرقدرت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ دیده می شود.

این چهره ها با بیان اینکه تصمیم سازان جبهه اصلاحات چندان امیدی به اثربخشی و تاثیرگذاری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارند تصریح می کنند «افت سرمایه اجتماعی» جریان اصلاحات و نیز بالا بودن ریسک امیدواری به «بدنه رای» این جریان باعث شده است که سران جریان اصلاحات نگران بی اقبالی به جریان خود شده و به این تصمیم رسیده اند که با تقویت سرمایه اجتماعی و بدنه رای خود، آماده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ شوند.

کارگزارانی‌ها همچنین بر این باورند که اصولا انتخابات مجلس عرصه حضور و بازی سازی جریان اصلاحات نبوده و لذا این انتخابات دروازه اصلی بازگشت اصلاح طلبان به ساحت قدرت به شمار نمی آید.

کارگزارانی‌ها همچنین با بیان اینکه تا انتخابات ۱۴۰۴ دولت رئیسی رسما کارنامه ۴ ساله خود را پر کرده و دارای عملکرد دقیق تری برای نقد و ملموس عدم دستاورد می باشد تاکید می کنند با توجه به این شرایط، اصلاح‌طلبان عموماً به همان اندازه که از انتخابات مجلس دوازدهم فاصله گرفتند به انتخابات ۱۴۰۴ خیلی امید دارند.

این حزب اصلاح طلب همچنین تصریح می کند که امیدهایی هست که برای انتخابات ۱۴۰۴ کشور به سمت سیاست‌های نیمه باز میل پیدا کند و این مساله شرایط را برای اصلاح طلبان مهیاتر از گذشته نماید.

حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره مدل مواجه اصلاح‌طلبان با انتخابات گفته است که حال حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که اصلاح طلبان نباید توقع داشته باشند در انتخاباتی که پیروز می‌شوند حضور داشته باشند در انتخاباتی که ممکن است شکست بخورند حضور نیابند، این سیاست درستی نیست.

در ادامه بخش‌های مهم گفتگوی حسین مرعشی درباره آرایش و واکنش اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات را می‌خوانید:

** نکته‌ای درباره اصلاح‌طلبان این است که آنها از سال ۷۶ تسلیم اینکه نظام چه سیاستی را دنبال می‌کند یا چه انتخابی را می‌پسندد نبودند و همیشه با انسجام به میدان می‌آمدند و آنچه قرار بود اتفاق بیفتد، بازی را بر هم می‌زدند؛ یا می‌بردند یا تغییر ایجاد می‌کردند، به هر حال تأثیرگذار بودند.مثلاً سال ۷۶ و ۸۰ نتیجه را بردند در ۸۴ هم که نبردند ولی بازی را بر هم زدند و به جای آقای قالیباف، آقای احمدی نژاد پیروز انتخابات شد. همیشه تحلیلم این بوده آقای احمدی نژاد انتخاب نظام نبوده، با اراده خودش آمد و در آن بلبشوی سیاسی که در سال ۸۴ بالا آمد، اما به نظرم همراه با این تغییر استراتژیکی که اتفاق افتاده اصلاح طلبان در همین زمین بازی کردند که البته به این رفتار اصلاح‌طلبان نقد دارم و واژه‌ای که این روزها مرسوم شده به اسم خالص سازی، اصلاح‌طلبان به استقبال همین استراتژی نظام رفتند و داوطلبانه صحنه را به رقیب واگذار کردند.

** من به عنوان حزبی که اهل مشارکت در انتخابات هستیم و معتقدیم تا صندوق هست انتخابات مهم است و تنها راه اصلاح امور کشور از صندوق می‌گذرد، ما که چنین اعتقاد راسخی به انتخابات داریم، وسط برنامه‌مان بودیم.

** خالص‌سازی زمانی گفته می‌شود که همه قوای کشور در اختیار یک جناح و نحله فکری قرار گیرد. هیچ وقت در زمان مجلس پنجم و ششم خالص سازی نمی‌توانست چنین اتفاقی بیفتد، باید یک مسأله‌ای را هم اصول گرایان، هم نظام، هم اصلاح طلبان بپذیریم و این است که قرار نیست در انتخابات همیشه یک جناح پیروز شود. شکست هم بخشی از انتخابات است. اصلاح طلبان نباید توقع داشته باشند در انتخاباتی که پیروز می‌شوند حضور داشته باشند و در انتخاباتی که ممکن است شکست بخورند حضور نیابند، این سیاست درستی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 1
    ما چقدر بدبختیم این به ما میگه مشارکت کنید تا زمانی که حزب کارگزاران غیرقانونی اعلام نشه فایده نداره
  • ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 1
    چقدر چهره اش کریه شده ، مردم دلسوزان واقعی را تشخیص می دهند ، اخلاص در عمل و تواضع صفت بارزشونه
  • وطن پرست ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 0
    مشارکت شعار هست٬ کارامدی نیاز هست
    • ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 1
      روزهای آخرتونه چمدانها را ببندید ........................................!!!!!!!!!
    • تک تیرانداز ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 1
      هاهاها. الان چهل ساله دارید همین رو می گید. من پیشنهاد می کنم شما چمدون هاتون رو باز کنید.
  • ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 1
    جناب مرعشی اگر مشارکت شعار نیست و ضرورت است چرا شما و همفکران شما در سال ۸۸ که مشارکت ۸۵ درصدی را داشتیم اغتشاش ایجاد کردید پس هرجا مشارکت به نفع شما باشد خوب است اما اگر به ضرر شما باشد بد است
    • ... ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 1
      عین حقوق بشر امریکایی
  • ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 1
    آقای مرعشی مشارکت برای شما و هم فکرانتان شعار است چون در سال ۸۸ مشارکت ۸۵ درصدی را نپذیرفتید
  • ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 0
    ظاهرا شما هم مثل اصولگراها از عدم مشارکت مردم به وحشت افتادید
  • ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 0
    خودت بخون لطفا یک فکر اساسی کنید ممنون
  • ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    همین حرفهای مرعشی نشانه دستاوردهای دولت ابراهیم رئیسی ست وگرنه سیاستمداری که در این شرایط التماس و تسلیم آمریکا و شکست مفتضحانه اسراییل و به هوا رفتن برجام را که به دستمال کاغدی استفاده شده تبدیل شده دستاورد نداند باید خندید
  • ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    باز سر و کله این پیدا شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس