رزمایش مشترک ایران و عمان در تنگه هرمز برگزار شد

رزمایش دریایی امداد و نجات با حضور شناوهای رزمی و واحدهای پروازی نظامی نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، در شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز برگزار شد.

به گزارش مشرق، یازدهمین رزمایش دریایی «امداد و نجات» به منظور ارتقا آمادگی رزمی و اجرای توافقات به عمل آمده مرتبط با سناریوهای امینت دریایی در کمیسیون‌های مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، بر اساس طرح‌های عملیاتی دریا پایه، به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش و با مشارکت شناورهای رزمی و واحدهای پروازی نیروی دریایی ارتش، نیروی هوایی ارتش، نیروی دریایی سپاه پاسداران، اداره بنادر و دریانوردی، دریابانی فراجا و نیروی دریایی سلطنت عمان، در محدوده آب‌های شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز، صبح پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این رزمایش یک روزه، بالگردهای نظامی دو کشور، همزمان با عملیات رصد و پایش تردد شناورهای نظامی و تجاری توسط پهبادهای جمهوری اسلامی ایران و هواپیماهای شناسایی نیروی هوایی ارتش در شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز در حضور رؤسای کمیته مشترک دوستی نظامی دو کشور در صحنه رزمایش، از یگان‌های رزمی سطحی پشتیبانی نمودند.

طرح ریزی، هماهنگی و یکنواختی در اجرای موفق سناریوهای مختلف فی مابین واحدهای رزمی شناوری و پروازی دو کشور و اشراف کامل اطلاعاتی و اثربخشی فرماندهی و کنترل مشترک بر عملیات پیش بینی شده، نشان دهنده توانمندی و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در تأمین امنیت شاه راهه انرژی جهان تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان، بدون حضور نیروهای فرامنطقه‌ای دارد.

حضور اثرگذار ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوشکن تمام ایرانی سهند در کنار دیگر واحدهای رزمی سطحی، جلوه زیبایی از خودکفایی ملی در حوزه تجهیزات دفاع دریایی به نمایش گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس