کد خبر 1552804
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
حضور رئیسی در بهره‌برداری از مترو شهر جدید پرند

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد شده که قیمت بلیت تک‌سفره مترو پرند ۱۶ تومان و قیمت کارت بلیت ۱۸ تومان باشد اما هنوز به تصویب نرسیده است.

به گزارش مشرق، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز ۱۴ آذر در حاشیه جلسه علنی شورای شهر گفت:‌ امروز صورت‌های مالی بررسی و یکی از اعضا هم نطق پیش از دستور داده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه ۲۳ دستگاه در زمینه آلودگی هوا مسؤولیت دارند گفت:‌در مورد آلودگی زیاد صحبت کردیم و فکر می‌کنم دیگر به جا نباشد البته ضرورت دارد اما من نگرانم که عادی شود.

وی با بیان اینکه در جلسه گذشته یکی از اعضای شورا درباره سوخت نیروگاه‌ها مواردی را مطرح کرد گفت:‌در استان تهران مازوت‌سوزی نداریم اما سال گذشته در البرز در زمان کمبودها مازوت‌سوزی صورت گرفت و باز هم این آلودگی را به تهران می‌آورد.

وی ادامه داد: با مسؤولین پالایشگاه‌ها صحبت شده و با وزیر هم در این زمینه صحبت می‌کنیم.

وی در خصوص قطار ملی و انبوه‌سازی آن گفت: قبلا یک نمونه از قطار ملی ساخته شده بود در حال حاضر قرار است به تولید انبوه برسد و منابع مالی آن تهیه شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۱۳ دستگاه قطار ملی ساخته می‌شود گفت: کار آغاز می‌شود وزارت صمت باید میدان شود این واگن‌ها از موتور، بوژی و ... در ایران ساخته می‌شود.

به گفته وی چون ما تعداد واگن‌هایی که می‌سازیم زیاد نیست تولید برخی قطعات مقرون به صرفه نیست در دنیا چند کارخانه هستند که محصولات را می‌سازند و همه هم می‌خرند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه معاون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران روز گذشته اعلام کرده که عده‌ای مایل نیستند قطار ملی ساخته شود گفت: بنده نمی‌دانم نظر ایشان چه بوده اما گاهی اوقات ما جزیره‌ای عمل می‌کنیم باید کارها به نفع مردم و ملت باشد.

چمران همچنین در خصوص شکسته شدن کمر مسکن در تهران گفت: خدا می‌داند کمرش می‌شکند یا نه نمی‌دانم.

وی در ادامه در خصوص نرخ بلیت مترو پرند گفت: قیمت پیشنهادی ۱۶ تومان برای بلیت تک‌سفره و ۱۸ تومان برای کارت بلیت است این موضوع باید در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و در صحن تصویب شود. فعلا که مترو پرند رایگان است و باید حتما نرخ تصویب شود تا زمان تصویب یک نرخ موقت می‌گذاریم تا شهروندان بتوانند از مترو استفاده کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    همان اندازه مترو کرج باید باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس