کد خبر 1554558
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱
اولین واکنش داورزنی پس از وداع با والیبال بعد از ۱۷ سال

حالا که جدایی محمدرضا داورزنی از والیبال قطعی شده، این ورزش با میراث تلخ و سیاهی مانند بازیکن سالاری مواجه است.

به گزارش مشرق، سرانجام محمدرضا داورزنی که بازنشسته شده بود، مجبور شد از ریاست فدراسیون والیبال کنار رود. او که دوره چهار ساله مدیریتش به اتمام رسیده بود، دوست داشت همچنان بر اریکه قدرت بماند اما چنین نشد تا حتی به سرپرستی فدراسیون نیز نرسد. پایانی قطعی برای داورزنی که مدیری ناکام لقب گرفت.

داورزنی که فدراسیون والیبال را در اوج و مهیا از مرحوم یزدانی خرم تحویل گرفت، روزهای خوشی را تجربه کرد اما در دوره دوم مدیریتش که امضای اختصاصی اش را داشت، به عنوان یک ناکام رفت. در تاریخ از او به عنوان یک مدیر شکست خورده نام خواهند برد که حتی تیم ملی را که قدرت اول قاره کهن بود، به تیمی معمولی تبدیل کرد که حتی در رسیدن به المپیک پاریس ناکام بود.

میراث تلخ و سیاه بازیکن سالاری

اما این همه ماجرا نبود. می توان داورزنی را یکی از مسببین و مروجین اصلی فرهنگ بازیکن سالاری در ورزش دانست. این پدیده سیاه در والیبال، در دوران حضور این مدیر نهادینه شد و او نیز صرفا یک نظاره گر بود. داورزنی همیشه در سایه و پناه ستاره های پوشالی ماند و نتوانست بنایی محکم و اخلاق مدار را برقرار کند.

حالا که دوره داورزنی به اتمام رسیده، یک فدراسیون ناکام و ناموفق در حوزه رفتاری و فرهنگی مانده. او میراث بدی را بر جای گذاشت و شاید تا سال ها، تبعات این سوء مدیریت پابرجا بماند و نتوان شاهد والیبالی بود که در دوره ای، الگوی سایر فدراسیون در تمامی حوزه ها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 3
    ورزش حرفه ای یعنی بازیکن سالاری-مربی سالاری نمونش همه تیمهای بزرگ دنیا.بعد رونالدو رئال به یه تیم معمولی تبدیل شده-النصر شده تاج فوتبال-بعد مسی بارسلون نابود شد اینتر میامیه که هیش کی اسمشو نشنیده بود برا خودش اسم رسمی به پا کرد.منچستر سیتی با حضور پپ و هالند و اونهمه شد پادشاه فوتبال اروپا-برزیل بخاطر مربی و بازیکنای ضعیف شدن تیم درجه 2-امباپه به تنهایی هم پارسنژرمن و هم فرانسه رو بالا برد.پس قدر همون بازیکن سالارها و مربی سالارها رو بدونیم (در کل متخصصها) پیشرفت میکنیم.متاسففانه تو کشور ما همه متخصصها تو هر زمینه ای دارن فرار میکنن
  • ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    3 0
    گمان نمی‌کنم منظور از بازیکن سالاری توجه نداشتن ب سوپر آستارا باشه، بیشتر باند بازی و رشوه و گرفتن تایید از این بازیکن هاست که مورد سوء استفاده بعضی از مدیران قرار می‌گیرد.
  • ماتادور ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    همون بهتر که رفت بهترین کار رو انجام داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس