کد خبر 1555450
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
مجمع تشخیص لایحه اصلاحی عفاف و حجاب را تایید کرد

هیات عالی نظارت مصوبه اصلاحی مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را مغایر با سیاست های کلی نظام ندانست.

به گزارش مشرق، هیت عالی نظارت در بررسی پیشین این لایحه، پنج ابهام و مغایرت را با سیاست های کلی نظام اعلام کرده بود و مجلس با انجام اصلاحاتی در مصوبات خود، ایرادات را برطرف نمود.

در این جلسه که به ریاست دکتر محمدباقر ذوالقدر و با حضور اعضا هیات عالی نظارت و نمایندگان روسای سه قوه و نمایندگانی از دستگاه‌های ذیربط تشکیل شد، مصوبات جدید مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا، گزارش کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اصلاحات مجلس شورای اسلامی در رفع مغایرت های اعلامی هیات عالی بیان شد.

در ادامه اعضای هیات عالی نظارت، اصلاحات مجلس در بند ۳ ماده ۱۳ (در خصوص اعمال محرومیت ها برای مدیران شرکت هایی که بد پوششی یا کشف حجاب را ترویج می نمایند)، ماده ۳۲ (التزام عملی به عفاف و حجاب در محیط کار و انظار عمومی)، ماده ۴۱ (عدم همکاری دستگاه هایی از جمله صدا و سیما با افراد دارای شهرت و تاثیرگذار که دارای پرونده در حال بررسی یا محکومیت قضایی پرداخته)، ماده ۴۷( بد پوششی مردان در معابر عمومی) و همچنین ذیل ماده ۵۷ (مجازات توهین و تقابل کنندگان با امر معروف و نهی از منکر) را مورد بحث و بررسی قرار دادند که در نهایت با اعلام آراء جداگانه، تمام اصلاحات مجلس را رافع مغایرت های مصوبات مجلس با سیاست های کلی نظام تشخیص دادند.

مطابق آیین نامه نظارت بر سیاست های کلی، مصوبات هیئت عالی نظارت به جهت اتخاذ تصمیم به شورای نگهبان منعکس خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    به گزارش مشرق، صدرالحسینی، فعال رسانه در کانال ایتای خود نوشت: چرا تاثیر شکست ۷ اکتبر اسرائیل غیرقابل ترمیم است؟-// دقیقا همینطوره ما شکست سخت و تاریخی غیر قابل ترمیم پادوها و تجزیه طالبان و وطنفروشان و غربگداها منافقین اراذل و اوباش این موتور محرکه و ستون فقرات زن هر..ه گی بردگی را در 25 شهریور دیدیم که چطور لشکر و امید صهیون و ناتو و یانکیگاه به گِل نشست و کوه اورست!! وعده هاشون موش که نه ولی وزغ زائید. بیچاره صهیون که این همه میلیاردی از امریکا و بن اره گدائی کرد و خرج این عجب وزغ ها کرد منظور خرج این عجق وجق ها کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس