کد خبر 1555909
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
. - کراپ‌شده

تولید تیغ جراحی و جعبه سیاه هواپیما از جمله فعالیت های محققان پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس است که گوشه ای از آن در «بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌، فناوری و فن بازار» ارایه شد.

به گزارش مشرق، حسین نادری‌منش، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، ضمن حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌، فناوری و فن بازار که به مناسبت هفته پژوهش در مصلی امام خمینی برگزار شد، توضیحاتی در خصوص عملکرد این پارک و ظرفیت‌های آن ارائه داد.

از تیغ جراحی تا جعبه سیاه هواپیما+فیلم

نادری‌منش در ابتدا به بیان مشخصات فیزیکی و زیرساختی دانشگاه تربیت مدرس و پارک علم و فناوری این دانشگاه پرداخت و گفت: به راحتی می‌توانیم بگوییم که پارک تربیت مدرس یکی از سه پارک برتر دانشگاهی کشور و دارای چهار پردیس مختلف است. سه پردیس در تهران و دیگری در خارج از تهران قرار دارد. یکی از این پردیس‌ها در دانشکده کشاورزی واقع شده و حدود ۴ هکتار زمین و ۱۰ هزار متر مربع فضای آزمایشگاهی و اداری دارد.

وی ادامه داد: در سایت اصلی هم که در مرکز شهر است، دو ساختمان که هریک ۲ هزار و ۴ هزار متر مربع وسعت دارند در اختیار مرکز رشد و بخش‌های ستادی قرار گرفته است. در شرق تهران هم بیشتر از ۲۰ هکتار زمین و نزدیک به ۲ هزار متر مربع فضای شرکتی به پارک اختصاص داده شده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در ادامه گفت: نزدیک به ۲۰۰۰ نیرو در بخش‌های مختلف و در شرکت‌های متعلق به پارک مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد بیشتر از ۳۰۰ نفر آن‌ها دکتری، حدود ۷۰۰ نفر کارشناسی ارشد و ۷۰۰ نفر هم دارای مدرک کارشناسی هستند و گردش مالی خوبی هم به همراه داشته و دارند. باید این را هم گفت که پارک ما اولین پارکی بود که به درجه ۲ یعنی در حال توسعه تبدیل شد.

وی در خصوص این نمایشگاه که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد هم گفت: ما معمولا فضای خوبی را در اختیار شرکت‌هایمان قرار می‌دهیم. تعاملات خوبی در حال شکل گیری است و در همین تعاملات قراردادهای بسیار خوبی بسته می‌شود.

نادری منش ادامه داد: امیدوارم در سال‌های بعد، هفته پژوهش از فناوری جدا شود، زیرا در فناوری ما باید با شرکت‌های خصوصی وارد گفت و گو شویم تا بتوانیم قراردادهای اقتصادی را شکل دهیم.

از تیغ جراحی تا جعبه سیاه هواپیما+فیلم

نادری‌منش در خصوص افراد و شرکت‌هایی که در غرفه نمایشگاه حاضر هستند هم گفت: اکثر شرکت‌های ما، برگرفته از دانشگاه خودمان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف هستند که هم‌اکنون اساتید و دانشجویان ما در آن‌ها مشغول فعالیت‌اند.

وی افزود: در هر نمایشگاهی به فراخور فضایی که داریم، تعداد محدودی از شرکت‌ها می‌توانند حضور داشته باشند و در حال حاضر نزدیک به ۱۳ شرکت از ۳۰ شرکتی که درخواست داشتند در غرفه ما حضور دارند. حوزه فعالیت این شرکت‌ها هم متنوع است. یکی از شرکت‌های ما در زمینه تولید تیغ جراحی فعال‌اند، یکی دیگر از آن‌ها در خصوص جعبه سیاه هواپیما و اطلاعات اتو پایلوت و رادارهای محدود فعالیت دارد و مابقی نیز در بخش‌های مختلف کار می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس