اوکراین احتمالاً تا تابستان شکست خواهد خورد

مقام‌های اروپایی و آمریکایی ارزیابی کرده‌اند که تداوم بن‌بست کنگره برای کمک به اوکراین به فاجعه‌ای برای کی‌یف در ماههای آینده تبدیل خواهد شد.

به گزارش مشرق، «هیچ تضمینی در خصوص موفقیت در کنار ما وجود ندارد اما قطعاً آن‌ها بدون ما شکست خواهند خورد» یکی از مقام‌های ارشد نظامی آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» این سخنان را در توصیف وضعیت اوکراین در نبرد با ارتش روسیه بیان کرد.

در شرایطی که بسته کمک نظامی به اوکراین همچنان در کنگره ایالات متحده آمریکا متوقف شده است، چندین تن از مقام‌های آمریکایی و اروپایی تأکید کردند که توقف این کمک‌ها، تأثیر تضعیف‌کننده‌ای بر دفاع اوکراین خواهد داشت و در ادامه چشم‌انداز بلندمدت شکست در جنگ را برای این کشور اروپایی متصور شدند.

یکی از دیپلمات‌های اروپایی در خصوص تأثیر کاهش کمک‌های نظامی بر ضدحملات کی‌یف در شرق و جنوب اوکراین گفت: «اگر به دنبال تصرف و حفظ قلمرو بیشتر هستید، تحقق این امر بدون حمایت آمریکا دشوار است».

از طرف دیگر، مقام‌های غربی نگران هستند که فقدان یا تأخیر بیشتر در حمایت ایالات متحده بر کمک‌های دیگر متحدان اوکراین نیز تأثیر منفی بگذارد. روز گذشته (جمعه)، اوکراین ضربه دیگری را از سوی اتحادیه اروپا متحمل شد زیرا مجارستان با ارسال کمک‌های بیشتر این اتحادیه به کی‌یف مخالفت کرد.

بنا به گزارش سی‌ان‌ان، بسیاری نگران‌ هستند که اگر آمریکا حاضر به ادامه حمایت اوکراین نباشد، کشورهای اروپایی نیز از واشنگتن پیروی کنند. «اگر به جنوب برویم، همپیمانان ما نیز همین کار را خواهند کرد»، این‌ها جملات رئیس جمهوری‌خواه انجمن حزبی اوکراین در کنگره آمریکا است.

در حال حاضر، سازمان‌های اطلاعاتی غرب در حال محاسبه هستند که اوکراین تا چه زمانی می‌تواند بدون کمک آمریکا و ناتو دوام بیاورد. یکی از مقامات ارشد نظامی ایالات متحده برآورد کرد که اوکراین تنها چندین ماه دوام خواهد آورد و گفت که بدترین سناریو از یک شکست قابل توجه یا حتی شکست این کشور تا تابستان وجود دارد.

نخست‌وزیر استونی کایا کالاس از بروکسل به سی ان‌ ان گفت: «ما در حال حاضر نمی‌توانیم از فرسودگی در جنگ صحبت به میان بیاوریم زیرا اگر این کار را کنیم و تسلیم شویم، پوتین پیروز می‌شود و این به مفهوم یک فاجعه برای همه است و به مفهوم جنگ‌ها و نبردهای بیشتر و کمبود بیشتر مواد غذایی است».

مقام‌های آمریکایی و اوکراینی به سی‌ ان ان گفته‌اند که کی‌یف‌ در حال جیره‌بندی مهمات است و بنا به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، فرماندهان اوکراینی بر این باورند که کاهش توانمندی ارتش اوکراین به واسطه کاهش مهمات به افزایش تلفات اوکراینی‌ها در میدان نبرد منجر خواهد شد.

مقامات غربی طبق گزارش سی ان ان برآورد کرده‌اند که بدون کمک‌های بیشتر ایالات متحده، در وهله اول موشک‌های دوربرد کی‌یف به اتمام می رسد و سپس نوبت به موشک‌های پدافند هوایی و پس از آن مهمات توپخانه‌ای و موشک‌های کوتاه‌برد چون موشک‌های ضدتانک «جاولین» و موشک زمین به هوای «استینگر» می‌رسد؛ تجهیزاتی که برای دفاع اوکراین حیاتی به حساب می‌آیند.

پیامدهای فقدان کمک‌های غرب به اوکراین موجی از نگرانی را در بین اروپایی‌ها و آمرکایی‌ها به راه انداخته است. یک دیپلمات اروپایی می‌گوید: «فکر نمی‌کنم مردم به ‌طور کامل متوجه شوند که سقوط اوکراین واقعاً چه معنایی خواهد داشت. شاهد رخدادهای هولناکی خواهیم بود.....اگر بتوانیم از چنین چیزی جلوگیری کنیم، یک پیروز به حساب می‌آید و به همین دلیل باید ادامه دهیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • عمیر ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    اگه کمک ها نرسه ممکنه جوونای بیشتری از اوکراینی های شجاع پرپر بشن و این روسیاهی فقط به پای روسیه و متحدای خاورمیانه ایش نوشته میشه 👎
  • عمیر ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 1
    وقت زیادی نداریم باید بشدت کمک به اوکراینو تقویت کنن ، تنها راه مبارزه با تروریستای روسی تقویت اوکراینه ، درود بر رزمنده های اوکراین ! 💛💙
  • mahdi ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ای بابا دوستان طرفدار اوکراین از اون دلقک منحرف زلنسکی حمایت میکردند که میگفتند امریکا تا ابد پشت اوکراین می مونه چی شد پس امریکا دیگه کمک نمیکنه امریکا بین بودن اسرائیل و اوکراین یکی رو باید انتخاب کنه اگه اسرائیل رو رها کنه دروازه اروپا سقوط میکنه کل غرب اروپا دوباره می افته دست اسلامگرایان و دوستان اگه اوکراین سقوط کنه کل شرق اروپا می افته دست روسها بین بد و بدتر یکی رو باید انتخاب کنه تا اخر ژانویه 2024 کمک نظامی به اوکراین قطع میشه و اوکراین خودش تنها با روسیه باید بجنگه چرا چون خود غربی ها فهمیدند اوکراینی ها همه فاسدند نزدیک صدمیلیارد دلار کمک شد به اوکراین این کمک رو به یمنی ها میدادند یمنی ها کل اروپا رو فتح میکردند کاخ سفید رو حسینیه میکردند گفتم اروپایی ها یک مثل دارند که میگه روسها چکمه هاشون رو پا کنند اروپا رو فتح میکنند این مثل گزافه نیست فاتح جنگ جهانی دوم ارتش سرخ بود نه امریکا و یا چرچیل و دراخر باید اضافه کنم اوکراین نه اذوقه داره نه تسلیحات منطقه صنعتی دنباس کامل افتاده دست روسیه کشاورزیش هم منحله بخاطر جنگ کلا باخت جنگ رو اوکراین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس