تلاش ملونی برای ممانعت از وتوی الحاق کی‌یف به اروپا توسط بوداپست

براساس گزارش مطبوعات ایتالیا، نخست وزیر این کشور در تلاشی نافرجام سعی کرده بود تا همتای مجارستانی‌اش را متقاعد کند که در مسیر الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا سنگ‌اندازی نکند.

به گزارش مشرق، روزنامه «لیبِرو کوتیدیانو» ایتالیا مدعی شده است که جورجیا ملونی، نخست وزیر این کشور در جریان نشستی در بروکسل با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان از او خواسته بود تا مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا را وتو نکند.

به نوشته این روزنامه، دو سیاستمدار ایتالیایی و مجارستانی پیش از اجلاس هفته گذشته اتحادیه اروپا در بروکسل، نشستی را ترتیب داده بودند.

پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان امروز گفت که اگر مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا برای منافع بوداپست مضر باشد، این کشور مذاکرات را وتو خواهد کرد.

سیارتو گفت: در صورتی که بروکسل تلاش کند که در جریان تدارک مذاکرات جدی بر سر الحاق اوکراین، ما را تحت فشار قرار دهد، مجبور خواهیم شد که به ابزار وتو متوسل شویم.

اوربان نیز گفته بود که «آغاز مذاکرات برای الحاق اوکراین، در حال حاضر بی‌معنی است.» مجارستان به دفعات بر نیت و تمایل خود جهت حفظ کانال‌های ارتباطی با روسیه به منظور جستجو برای یافتن راه‌حل خروج از بحران اوکراین، تاکید کرده است. اجلاس اخیر اتحادیه اروپا ۱۴ و ۱۵ دسامبر(۲۳ و ۲۴ آذر) برگزار شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عمیر ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 0
    مجارستان یا سگ روسی مسئله اینه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس