ورود سامانه بارشی به کشور/ کدام استان‌ها بارانی خواهد بود

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه اول دی‌ماه و وزش باد شدید در برخی استان‌ها اطلاع داد.

‌به گزارش مشرق، امروز (اول دی‌ماه) با ورود سامانه‌ای بارشی، در برخی نقاط شمال غرب، غرب، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی همچنین جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش در مناطق جنوبی گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۲ دی‌ماه) گستره بارش علاوه بر مناطق ذکر شده در روز قبل، مناطقی از نیمه شمالی فارس، جنوب و غرب استان اصفهان را نیز در بر خواهد گرفت. در این روز در برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز و شرق و شمال شرق کشور احتمال رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شنبه در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال شرق خوزستان، شرق لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه غربی چهارمحال بختیاری بارش شدت خواهد داشت.

یکشنبه (۳ دی‌ماه) در نوار غربی کشور و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش و وزش باد رخ می‌دهد. همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز نیز سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

دوشنبه (۴ دی‌ماه) سامانه بارشی تضعیف و در برخی نقاط غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، در شرق سواحل دریای خزر همچنین در برخی نقاط شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد قابل ملاحظه است

همچنین روز سه‌شنبه (۵ دی‌ماه) در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

از شنبه تا دوشنبه در شمال غرب کشور، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان، وزش باد شدید و در برخی نقاط وزش باد بسیار شدید خواهد بود. شنبه غرب خلیج فارس و دریای خزر مواج است

آسمان تهران روز شنبه (۲ دی‌ماه) کمی ابری و غبار صبحگاهی، در بعدازظهر به‌تدریج ابری و افزایش باد با احتمال بارش باران با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (۳ دی‌ماه) نیمه ابری، همراه با وزش باد در بعضی ساعت‌ها و افزایش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    6 0
    حیف اون حقوقی که به کارمندهای هواشناسی ایران می دهند
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    3 0
    امده داخل و بارش شده یا سر مرز مانده و خشک و بی بارش شده؟
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    3 1
    عجیبه که ابر تا مرز می اید ولی داخل نمیاید و وقتی بیاید باران نمی اید . میشود فهمید با لیزر از بالا ابر را گرم میکنند که باران نیاید و لازم است ریس هواشناسی را بفرستند بالا ببینند چرا باران نمی اید و ماهواره لیزری نابودگر مال کدام کشور است و احمق و دزد و جاسوس را پست ندهند که مردم ساده نابود شوند با اخبار کذب و دروغ
  • علی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    4 1
    یعنی همون ال نینو‌ که از تابستان میگید ؟؟؟!!! پدر مردم را در آوردید با این اخبار هواشناسی تان که همش آب دوغ خیاری هستش . اگر حرف نزنید که نمیگن لالید‌ !!
  • رضا IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    خراسان رضوی . مشهد هیچ خبری نیست از بارش
    • عصمت الله کنگر زاده IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      2 0
      دروغ است دروغ است تو غربگدا هستی به یاری خدا و امام زمان دانشمندان کشور دوست و رفیق عالی روسیه به یاری ما میشتابند مرگ بر اسرائیل مرگ بر جو بایدن مرگ بر نتانیاهو مرگ بر ناتو
  • عصمت الله کنگر زاده IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 2
    ملت جمهوری اسلامی ایران قطعا از پس قحطی و خشکسالی بر هم برخواهد آمد همچون ۸سال دفاع مقدس ما حاضریم الف حرز بخوریم اما منت جو بایدن مستکبر را نکشیم
  • فرهاد IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    1 1
    مثل یوزارسیف حکیم رفتیم تو قحطی ولی یه فرقی داره که قحطی ما به جای 8 سال 800 ساله . اینم از تدبیر سران مملکت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس