ویزیت پزشک؛ ارزان تر از یک سطل ماست!/ انتقاد از شورای عالی بیمه

تعیین تعرفه‌های پزشکی بر اساس قیمت تمام شده خدماتی که به بیماران ارائه می شود، آرزوی تقریبا دست نیافتنی برای جامعه پزشکی شده است؛ چون سنگ بزرگی پیش پای آنها قرار دارد.

به گزارش مشرق، داستان تعیین تعرفه‌های تشخیصی درمانی، همه ساله در چنین روزهایی آغاز می‌شود و در نهایت، پایان این داستان تکراری؛ همان می‌شود که جامعه پزشکی انتظارش را ندارد.

در این سال‌ها، همواره مهم‌ترین چالش جامعه پزشکی در ماه‌های پایانی سال، روند افزایش تعرفه‌ها بوده است که هیج وقت آن طور که انتظارش را دارند؛ پیش نرفته است.

آنچه را جامعه پزشکی از تعرفه‌ها انتظار دارد، در نظر گرفتن قیمت تمام شده خدمات است؛ موضوعی که هیچ وقت در این سال‌ها، مورد توجه اکثریت تصمیم گیران در شورای عالی بیمه قرار نگرفته است.

محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با انتقاد از ترکیب شورای عالی بیمه سلامت، گفت: این ترکیب باید تغییر کند، زیرا در تصمیم گیری های تعرفه‌ای، خریداران خدمت که همان بیمه‌ها باشند، وزنه سنگین‌تری نسبت به ارائه دهندگان خدمت که جامعه پزشکی است، دارند. در حالی که خریدار خدمت هیچ وقت نمی‌آید خدمت را به قیمت واقعی خریداری کند و در نتیجه، شاهد تعرفه‌های غیرواقعی هستیم.

یوسف کاظمی رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، با ناچیز خواندن تعرفه‌های پزشکی، آن را با هزینه ۴۵۰ هزار تومانی کاشت ناخن و دستمزد ۴۰۰ هزار تومانی جراحی پروتز زانو مقایسه کرد و گفت: تعرفه گذاری یعنی اعمال قیمت تمام شده خدمات که البته نه با سوءمدیریت سهوی بلکه با سوءمدیریت عمدی، قیمت واقعی خدمات را در تعرفه‌ها اعمال نمی‌کنند.

وی با عنوان این مطلب که افزایش تعرفه‌ها نباید از جیب مردم پرداخت شود، افزود: کعبه آمال پزشک این است که رابطه مالی او با بیمار قطع شود. بیمه‌های پایه و تکمیلی همه حق بیمه را از بیمه شده می‌گیرند ولی متأسفانه در انجام تعهدات و پرداختی‌ها کم کاری می‌کنند. بنابراین منظور از افزایش تعرفه افزایش سهم پرداختی بیمه‌ها است.

در همین حال، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که باید در حد مصوبات شورای عالی بیمه در مراکز دولتی تعرفه بدهیم، گفت: الان ویزیت یک متخصص قلب در یک مرکز درمانی دولتی، ۳۷ هزار تومان است که ۳۰ درصد این مبلغ هم برای بیمارستان است و با احتساب مالیات، کمی بیشتر از ۲۰ هزار تومان به پزشک متخصص می‌رسد که آن هم با تأخیر چند ماهه بیمه‌ها همراه است.

وی افزود: تعرفه به پاشنه آشیل وزارت بهداشت تبدیل شده که اگر اصلاح نشود دچار معضل می‌شویم.

محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که طبق قانون، تعرفه‌ها باید قبل از لایحه بودجه مصوب و قبل از پایان سال ابلاغ شود، ملاک تعیین تعرفه‌ها را قیمت تمام شده خدمات دانست و گفت: امروز لایحه بودجه در مجلس است، اما خبری از تعرفه‌ها نیست.

وی با طرح این سوال که چرا تعرفه سر وقت و طبق قیمت تمام شده خدمات تعیین نمی‌شود، اظهار داشت: مسئول اصلی کج روی‌ها در جامعه پزشکی، دستگاه‌هایی هستند که قانون را اجرا نمی‌کنند.

رئیس زاده گفت: عدم رعایت قانون در حوزه سلامت، باعث بروز نابسامانی در موضوعات مالی می‌شود که مردم آسیب می‌بینند.

وی با عنوان این مطلب که ما نگران آینده پزشکی در کشور هستیم، افزود: متهم کردن جامعه پزشکی به تعارض منافع، باعث می‌شود آینده نظام سلامت کشور تضعیف و تخریب شود.

به اعتقاد رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، اگر قیمت تمام شده خدمات، محاسبه و متناسب با نرخ واقعی تورم دیده شود، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت هم می‌توانند به شکل خیلی قاطع‌تر نظارت کنند که کسی خارج از حدود رفتار نکند.

در همین حال، جامعه پزشکی معتقد است که ترکیب شورای عالی بیمه باید تغییر کند؛ زیرا، بیمه خودش خریدار است و خودش هم قیمت گذار است. کدام خریداری قیمت واقعی می‌گذارد و اختیار هم دست خودشان است و پرداخت آخرش هم دست خودشان است.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که روند تعرفه گذاری در ۲۰ سال گذشته به شدت سرکوب شده است، گفت: اصلاح مسیر تعرفه‌های پزشکی به این معنی نیست که مردم از جیب بدهند، مردم وقتی کار کردند حق بیمه خودشان را داده اند و این بیمه‌ها هستند که باید تعرفه‌های واقعی را بپردازند.

وی ادامه داد: می‌گویند دستمزد پزشک و جراح را با دلار و کشورهای دیگر مقایسه نکنید، اما با حداقل دستمزد که می‌شود مقایسه کرد. چرا باید دستمزد جراح ما بعد از ۱۲ سال ۲ برابر شود، در حالی که حداقل حقوق ۱۵ برابر شده است. این یک سوال است.

جامعه پزشکی بر این باور است که بیمه‌ها موضوع تعرفه‌ها را طوری تفسیر و بزرگنمایی کرده اند که گویی قرار است با واقعی شدن تعرفه‌ها، مردم آسیب ببینند؛ در حالی که این خود بیمه‌ها هستند که می‌خواهند از زیر بار مسئولیت خود برای حمایت از بیماران فرار کنند.

آنچه تحت عنوان تعرفه‌های پزشکی از آن یاد می‌شود، نتوانسته جامعه پزشکی را قانع کند که خدمات آنها مورد قبول تصمیم گیران قرار گرفته است؛ زیرا، معتقدند که نرخ ویزیت یک پزشک متخصص در بخش دولتی، خیلی ارزان‌تر از نرخ یک سطل ماست است.

بخشی از مهاجرت جامعه پزشکی هم نشأت گرفته از همین تعرفه‌ها است که انگیزه خدمت را کم رنگ می‌کند و در نهایت، منجر به رفتن سرمایه‌های کشور می‌شود.

حالا، معاون درمان وزارت بهداشت، از پیشنهاد افزایش ۴۵ درصدی تعرفه‌ها برای سال ۱۴۰۳ خبر داده است؛ اما اینکه عدد خروجی از هیأت وزیران چقدر خواهد بود، باید منتظر ماند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 134
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    22 4
    حقوق تمامی افراد همین است مهندسین از نگهبان ساختمان حقوق کمتری می‌گیرند
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      27 3
      مشرق هم طرفدار پزشکان نجومی بگیر شده! برای یک سطل ماست چندین نفر کار می کنند و محصول تولید میکنند! برای 30 ویزیت توسط دکتر بیشتر از 100 هزارتومان کم است؟
    • مثلا مهندس IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      7 1
      مثلا منم مهندسم دولت روزی همین یه سطل ماست رو بهم حقوق میده با 25سال سابقه، اندازه یه پزشک عمومی هم درس خوندیم البته چون سرو کار پزشک با جون آدم هاست قبوله چند برابر ما بگیره ولی یه پزشک میتونه با این اوضاعی که از نحوه ویزیت کردن برخی می بینیم تا 200تا در روز بیمار ویزیت کنه
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      5 0
      تا حالا نگهبان ساختمون دیدی؟نگهبان ساختمون خیلی بگیره همون ۴،۵ تومنه ،
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      10 0
      بابا یه نفر داد بزنه قیمت اون سطل ماست زیاده ، قیمت اقلام خوراکی زیاده ، چرا حالیتون نیست اقتصاد بیمار همه رو به نابودی میکشونه ، درآمد دکتر باید با درآمد مردم دیگه مقایسه بشه نه با سطل ماست ، ای خداااااااااااا
    • سهیل IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      2 0
      نرخ دستمزد باید برای همه افزایش یابد از کارمند و کارگر ساده تا جراح! نمی‌شود همش دولت سوپسید نمی‌دهد و کالاها گران شده اند از لوازم خانگی تا خودرو و... همه با دلار وارد کشور شده اند، تا دستمزد ها 10 برابر افزایش نیابد مردم قدرت خرید ندارند
    • حامدی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      2 0
      دو مشکل اصلی باعث این بی نظمی شده اولا عدم تقویت پول ملی و کاهش ارزش پول و درآمد جامعه - عدم اصلاح نظام آموزشی کشور 19 تا 24 سال باید درس بخوانی تا پزشک یا متخصص شوی ، سال های آموزشی دیپلم باید خیلی کمتر بشود از 12 به 8 یا 9 سال و سال های آموزشی پزشکی حداقل دو سال کمتر شود تا حداکثر بعد از 15 سال برای عمومی و 18 تا 20 سال برای تخصص نهایتا نیاز باشد. روش تدریس خیلی از درس مانند جغرافیا، تاریخ، ادبیات، علوم، معارف و .... بصورت نوین و فشرده و سریع ارائه شود
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    47 1
    چرا نمیگی ویزیت دو دقیقه ای پزشک برابر با یک روز کامل بیل زدن کارگر؟
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      8 34
      کارگر روز ۸۰۰تومان می گیرد دکتر برای ویزیت مریض ۶۰تومان لزومی هم ندارد دکتر و کارگر با هم مقایسه شوند کارگر از همه می گیر عرف جامعه می گوید دکتر باید همه جا پرداخت کند و ببخشد ضمن اینکه دکتر خرج زیادی کرده و کارگر از همه ارگان ها طلب کار است
    • محسن .ف IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      23 2
      بیچاره کارگرا .(از دیپلم تا فوق لیسانس) به چه رویی از دکترا حمایت می کنید که برای هر ویزیتش بالای 200 میگیرن .
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      13 0
      60 تومن ضرب در روزی 60 تا مریض کن ببین چقدر میشه
    • US ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      3 18
      دکتر 20 سال درس خونده فرق اش اینه
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 14
      ویزیت پزشک در عراق 80 دلار در آمریکا پزشک عمومی 800 دلاره ،چقدر رو دارید شما واقعا.همه پزشکا باید دست از کار بکشن قدر اشون رو بدونید
    • یاسر IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      7 1
      آقایی که آمار ویزیت پزشک در کشورهای دیگه رو میدی مشاغل دیگه در اون کشورها چقدر میگیرن ویزیت اونا هم دو دقیقه ایه؟
    • یاسر IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      6 0
      آقایی که آمار ویزیت پزشک در کشورهای دیگه رو میدی مشاغل دیگه در اون کشورها چقدر میگیرن ویزیت اونا هم دو دقیقه ایه؟
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      2 2
      آقای یاسر مشاغل دیگه هم توی عراق و کشورهای همسایه خیلی پول نمیگیرن، قرار نیست همه برابر باشن،اینکه حقوق ایران کفاف زندگی شما رو نمیده بحث جداست ولی فکر نکن برای باقی شغلا فرش قرمز پهن کردن جای دیگه.پزشکی همه جای دنیا تاپ رنک بوده و هست
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    18 2
    باز به روزهای تعیین کارمزد سال بعد رسیدیم و حیله بازی های نظام پزشکی شروع شد. دیروز خبر جراحی زانو برابر با یک اصلاح سر زده بودن امروز هم این خبر.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    33 2
    دکتر متخصص 30 ثانیه هم ویزیتم نکرد ولی 250 تومن از من پول گرفت. حتی توضیحی درباره بیماری و عوارض و کارها و غذاهایی که باید بخورم یا نخورم نداد.
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 19
      اگر ویزیت واقعی بود و شما 2 میلیون حداقل پرداخت میکردی مثل آمریکا ،دکتر هم یک ربع برات وقت میزاشت و کامل به سوالاتت جواب میداد
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    26 0
    کمی هم درباره فرار مالیاتی و نصب عابر بانک در ساختمانهای پزشکان جهت کمک به فرار مالیاتی بنویسید. مالیات یک متخصص با روزی 30 میلیون درآمد برابر است با مالیات یک ماه حقوق یک کارمند دون پایه.
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 9
      چرا نباید بیشتر باشه از درآمد ماهانه یک کارمند؟ زحمت کشیده
    • مهدی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      3 0
      کارمند داریم تا کارمند کارکند مهندس نفت هم داریم اونام دکترا دارن بعضن. چرا شما خود را تافته جدا بافته می دانید؟ کشورای دیگر این گونه نیست پزشک و پرستار خیلی فرق نمی کنند نه حقوق و نه مزایا نه احترام. ولی ابنجا چی؟ فکر می کنند جایگاه خدایی اند نعوذبالله
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      1 1
      آقا مهدی چیزی زدی؟ تا حالا پاتو گذاشتی اونور دو راهی قم جمکران که میگی خارج اینطوریه؟ توی آمریکا هم پرستارا حقوقشون یک ۴ پزشکاست.پرستارا فقط مجری دستورات یک نفر دیگه هستن بدون کوچکترین مسیولیتی
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    31 1
    ایران بهشت پزشکان.
    • IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      6 0
      بهونه چیدن برای گرونی های جدید.اقا چرا خوب سطل ماستو ارزون نمیکنید تا ویزیت ازش ارزون تر نباشه؟
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      6 0
      از پررویی زیاد ناراضی هم هستن . جالبه. اونا و طلافروشا
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    15 2
    کمبود پزشک داریم. کمبود متخصص شدید داریم. کمبود پرستار داریم. کمی درهای کنکور را باز کنید. بزارید 20 درصد از این جمعیت 800 هزار نفری کنکور سراسری رشته تجربی شغل و رشت مورد علاقشان نصیبشان شود.
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      6 2
      آدمای با آی کیوی پایین نباید وارد بشن،جون مردم شوخی نیست
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      4 0
      چرا توهین میکنی؟ اگه اینجوری باشه توی هر رشته ای مثل عمران، برق، مکانیک، آهنگری، نجاری، بنایی و حتی ماست بندی هم وارد بشن با جونت بازی میکنن!
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    27 2
    دکترای ایرانی رو بذارید برن، مثل قدیم پزشک هندی و پاکستانی بیارید، اینا انتظار دارن هرچی در میاریم بریزیم تو جیب شون
    • حمیدرضا IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      9 0
      عمرا که بروند!!ایران بهشت مختلسین وپزشکان وفرار مالیاتی هست!طرف شش ماه ایران ویزیت میکنه شش ماه دیگه میره کانادا با پول حق الزحمه ویزیت بیمارانش سورچرانی میکنه!!
    • US ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      6 0
      نکته اش اینه اینقدر‌پول ملی امون بی ارزشه هیچ پزشکی نمیاد ایران، حتی از بورکینافاسو
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      1 0
      خیلی خوبم میان مثل کارگران افغانی
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    20 3
    مگه بقیه دارن چند میگیرن که چند روزه داری واسه پزشکان سنگ به سینه میزنی. به نسبت بقیه حقوق بگیرها دکترها درآمدشون خوبه
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 4
      با دوبی و عراق و افغانستان مقایسه کنین فقط! بخواد برابر بشه باید بشه ۴ میلیون هر ویزیت
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    20 1
    یک دبه ماست خیلی گران شده و دستمزد دکتر ها کم نشده بلکه بیشتر هم شده.مگه ما مهندسان چقدر حقوق میگیریم.
  • حمید IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    18 1
    ارزش ماست بیشتر از ارزش ویزیت بعضی از پزشکان هست. پزشکان دوزاری
  • بهروزی پور IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    12 1
    چرا در دانشگاه های علوم پزشکی به اندازه نیاز کشور دانشجوی دوره های عمومی و تخصصی پذیرش نمیشود؟
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      5 3
      برادر من صندلی های تخصص پزشکی خااالیه !!! کسی حاضر نیست بره!!! میدونید چرا؟؟!! چون درامدشون کفاف زندگی معمولی شون رو نمبده در حالی که آمریکا و انگلیس و اروپا خیلی راحت پزشکای تربیت شده ی ما رو با حقوق خیلی خوب جذب مبکنن.اگر بتونن خوب پول دربیارن محاله برن
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      1 0
      چه منتی میزارن این پزشکان سر مردم! ما جلوی پیشرفت کسی را نمیگیریم اگه فرش قرمز براتون پهن کردن به سلامت.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    6 3
    نه مقصر پزشک است نه کارمند ونه کارگر اگربرنامه ریزی دقیقی وجود داشته باشد وتورم پایین وارزش پول بالا باشد ومثل کشورهای پیشرفته آموزش وبهداشت رایگان رابطه مالی بین بیمار ودکتر قطع شود وهمه هزینه های درمان رادولت بپردازد آن وقت کسی ناراضی نیست وبه فکر مهاجرت هم نیست
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    6 2
    پزشک بابت تحصیل با پول مردم و رایگان باید سی سال رایگان ویزیت کند و مثل بقیه کارمندان حقوق ثابت دریافت کند نه اینکه یک پزشک عمومی تازه کار بدون استخدام حدود پنجاه میلیون درآمدش باشد ولی یک فوق لیسانس حدود 15 میلیون
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 4
      بابت اون تحصیل رایگان 2 سال میره منطقه محروم خدمت میکنه تازه اونم ناعادلانه است. شما مگه فوق لیسانس نشدی باید با حقوق اندازه کارگر تا آخر عمر باشی چون تلاش نکردی.اینجوری خوبه؟
  • مم IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    6 1
    انگار مردم بیسوادند. زیر اون 38 تومن ویزیت نوشته سهم بیمار. یعنی مابقی قیمت ویزیت از سازمان بیمه گر یا دولت گرفته میشه و تقدیم پزشک میشه. بعدم از 6 صبح اسیر باید باشی تا از 20 نوبت اون روز مرکز دولتی سهمی داشته باشی و موقع مراجعه هر 20 ثانیه یکنفر ویزیت میشه! نسبت به وقتی که می‌گذارند بیشترین پول ممکن را میگیرند
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 4
      نكته اش اینه که بیمه همه رو بالا مبکشه و با این تعرفه معلومه پزشک نباید ۲۰ ثانیه هم وقت بزاره.اگر مثل آمریکا هر عکس قفسه سینه ۲۰۰۰ دلار بود ، ۶۰۰ دلار نوار قلب معمولی اونوقت حساب کار دستت میومد دنیا دست کیه
  • نا شناس IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    5 1
    الکی مظلوم نمایی نکنید. هزینه ویزیت پزشک خیلی زیاد است‌. همیشه زیاد بوده. لااقل امسال به دست مزد این ها اصلا دست نزنید. کمی به فکر مهندس های جامعه باشید که پول ندارن ازدواج کنند ویا حتی زندگی فقط خودشون را بچرخانند.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    3 6
    دوستانی که میگن پزشک هندی بیارید فکر می کنن اونا مجانی میان کار کنن؟! همون پولی که به پزشک هندی میدن اگر به پزشک ایرانی بدن مطمئنا خیلی راضی خواهد شد! وقتی هزینه ویزیت از سطل ماست کمتر باشه پس پزشک هم به همون اندازه وقت میزاره.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    6 1
    درسته ماست دبه ای 100 تومانه ولی ارزش داره و حاللشون باشه ولی برو دکتر به زور باید از دهنش حرف بکشی به قول دوستان نه توضیحی نه چیزی گویا فقط واسه پول گرفتن نشستن
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    4 0
    به ریال حساب میکنید دکی جان یا به سطل ماست ؟ مرغ و خروس هم داریم میشه بیایم ؟
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    5 1
    ویزیت یک بیمار گرانتر از شام شب یک گارگر است. پزشکان با این درآمد های نجومی دنبال چه هستند؟
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 13
      نباید بیشتر باشه واقعا؟؟؟!!!! انگار بگی چرا یکی کارخونه داره وضعش خوبه یکی کارگره؟!!! طرفدار مارکسیستی کمونیستی چیزی هستی؟؟
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      معلومه وضعت خیلی خوبه که میتونی به خارج رفت و آمد کنی پس برای ما اشک تمساح نریز. خوب میدونی اونجا از پزشک مثل یه پرستار کار میکشن مثل پرستارهای که مثل بهیار باید سطل زیر بیمار بزارن. جیبت که حسابی پر بشه میری بعد هم میگی بیرونم کردن ناموس هم یادت میره.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    5 0
    میشه بفرمایید چند درصد پزشک های متخصص ۶۰ تومن میگیرن ؟
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 6
      باید بشه ۲ میلیون تومن حداقل که برابر با کشور های اروپایی‌ و ۴ میلیون بشه هر ویزبت مثل آمریکا که قدر کادر درمان ایران رو بدونید
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      2 0
      21:57 خب پاشین برید اونجا و اینجارو بسپرین ب اهلش ما اینجا ب شما نیازی نداریم
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 2
      اینجا کشور ماست ،تا امثال شما رو آدم نکنیم جایی نمیریم ، به خارج رفت و امد داریم ولی هیچ وقت نمیریم بمونیم ، آدم ناموس اش رو دست دزد نمیسپاره بره جای دیگه.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    7 1
    حقوق همه مشاغل مهم در همین حد است. پزشکان ۵ دقیقه بیمار می‌بینند و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار می گیرند ... یعنی ساعتی حدود ۳ میلیون و روزی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان این رقم از حقوق یک‌ماهه یک معلم بیشتره ... همین!!!
    • سلام IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 1
      نگفتی معلم چکار می کنه که همیشه معلم کم سواد رو با مهندس نفت و شیمی که شغل فوق تخصصی و پرمسولیتی هست مقایسه می کنند؟
  • م ل اراکی آلمان IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    6 2
    استاد گرامی اگه قرار باشه حقوق پزشک هم ۱۵ برابر افزایش پیدا کنه شکاف طبقاتی به شدت افزایش پیدا میکنه. مسئولیت دولتها و نمایندگان مجلس اینه که شکاف طبقاتی را کم کنند تا عدالت برقرار بشه.
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 5
      شكاف طبقاتی با کارهای طلافروشا و دلار فروشا و نمایشگاه ماشین دارها و دلال ها زیاد میشه نه قشر تحصیل کرده
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 0
      شکاف طبقاتی با هر چیزی که باعث فاصله بین طبقات شه زیاد میشه نه فقط طلافروشا و ... تحصیل کرده ها که مثلا تحصیل کرده هستن که دیگه نباید باعث بیشتر شدن شکاف طبقاتی بشن
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    5 1
    زمانی یک پزشک از بیمار قلب وفشار ونبض را معاینه می کرد وبرای آن دربرانکارد هم وقت می گذاشت تاکامل تشخیص دهد ولی الان درچندثانیه بیماران را ویزیت می کند حالابعضی مردم خودشان خوددرمانی می کنند تانیازمندچنین پزشکان طمعکارپولی نباشد
  • هومن IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    ناامید شدم از این همه مغالطه و برای این آقای مسئول
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    3 0
    کمی هم در مورد کم بودن‌حقوق‌کارگر و کارمند و‌ معلم‌ و‌ نظامی و کلا‌ اقشاری که حتی با مدارک فوق و دکتری منتهی غیر پزشکی، به ۱۵ میلیون در ماه هم نمی رسد، صحبت کنید، این انصاف است؟؟؟!!!چرا باید اینقدر اختلاف طبقاتی و درآمدی در کشور وجود داشته باشد؟؟؟؟؟!!!!
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    با سلام امنیت و سلامت از نعمت های عظیم الهی هستند. این نعم اگر با معیارهای تجاری و نظریه بازار ارزشیابی و سنجش شوند احتمالا نظام پزشکی و جامعه هر دو آسیب خواهند دید و بدلیل نرخ های تجاری مردم ناگزیر از دوری از آن می شوند. البته، هم اینک بخشی از مردم بدلیل بضاعت مالی از درمان رسمی دوری می کنند و با خود درمانی و یا انتظار مرگ به استقبال بیماری و نتایج آن می روند. عنوان این گزارش بسیار نگران کننده است همه کالاها با این منطق قیاسی تمایل به افزایش قیمت دارند و رقابت برخی از دستگاه ها در این مسابقه ها نیز مزید بر علت است. این وضعیت نشان می دهد که اقتصاد ملی کماکان بر پایه اقتصاد دولتی و میلی اداره می شود. این نظریه بحرانی است و در نهایت کل کشور را به بحران می کشد و این ره به ترکمنستان می رسد. مبارک تان باشد. بنظر می رسد همه این برنامه ها در جهت تضعیف اسلام و انقلاب است. خدایا شاهد و ناظر باش.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    4 0
    مشرق بخاطر رضای خدا یکبار هم شده از بدبختی کارگر و بازنشسته کارگری بنویس!!! همون پزشک بفرض روزی 30 تا ماست ویزیت میکن !!! کارگر و بازنشسته کارگری و.. با روزی ی ماست جه خاکی بسرش بریز؟؟؟!!!
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    3 1
    من رفتم دکتر قلب در بک دقیقه ویزیت ۱۵۰ هزار تومان گرفت وبرای سه دقیقه اکو ۵۰۰ هزار تومان در ۴ دقیقه ۶۵۰ هزار تومان . حداقل ۵۰ نفر نوبت بودند حساب کنید درآمد یک دکتر در یک روز چقدر می شود .مقاسه کنید با حقوق ماهانه ۱۲ ملیونی من معلم . آدم از بی عدالتی مغزش هنگ میکنه .ای کاش ما هم با این حقوق می توانستیم یک سطل ماست بگیریم. خدایا به این دکترها رحم کن یک وقت از حقوق کم غش نکنند
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 9
      واسه همون چند دقیقه کل جوونی و عمرشو درس خونده و همیشه شاکرد اول بوده توی‌ کلاس همون معلم.معلومه باید بگیره اینقدر
    • علی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 2
      بفرما اون دستگاهی که شما را اکو کرده باید آزاد بخره ۲ میلیارد ،و عمرشو گذاشته تا تو همون چند دقیقه سلامتی شما را تضمین کنه شب با خیال راحت از سلامتی قلبتون بخوابید
  • SG ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    3 0
    جون مادرت دیگه اینو زیاد نکن
  • محسن IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    ۱۸۰ هزار تومان دستمزد دستمزد یک روز گارگر پس دکتر ها اگه عرضه دارن برن کار گارگر متخصص رو انجام بدن
  • عدالت IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    8 1
    متاسفانه سالهاست در خصوص حقوق پزشکان جوری برخورد می کنند که انگار تفاوت پزشکان با صاحبان سایر حرف و مشاغل برابر با تفاوت خدا با بندگانشه. نه جناب مسئول اشتباه نکن پزشک هم بنده خداست نه بیشتر.
  • ایرانی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    حقوق یک بازنشسته چی دیروز در اردبیل به چشم پزشک رفته بودم از ساعت ده صبح تا ساعت چهارده پنجاه نفر را ویزیت کرد و از هر کدام یکصد و چهل هزار تومان پول گرفت وبعد از ظهر هم حداقل به دونفر عمل آب مروارید می کندشما حساب کنید د رامد یک دکتر با یک معلم
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    8 0
    ای بابا ما مریض میشیم از ترس هزینه ها دکتر نمیریم بعد این میگه از سطل ماست ارزونتره تعرفه پزشک . تو شهر ما تا ساعت 2 شب پزشکا ویزیت میکنن به خاطر کمبود پزشک هر بیمار هم دو سه دقیقه و پول حقوق ده میلیونی منو تو یه عصر در میارن
  • محمدی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    ویزیت یک پزشک که زمان متوسطش یک الی دقیقه است کمتر از یک سطل ماست است حقوق یکروز کارگر حدود ۸ ساعت هم حدود یک سطل ماست است دو دقیقه در مقایسه با ۸ ساعت
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 7
      کارخانه دار ساعتی ۲۰ میلیون تومن درمیاره ،چرا با اون مقایسه نمیکنی؟؟ یک ربع مساوی با حقوق یک ماه کارگر. پزشک کلی درس خونده کارخونه دار دلال طلا فروش چی؟
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      1 0
      کارخانه دار سرمایه اش را برده در تولید. همون سرمایه ای که پزشکان تبدیل به دلار و طلا و ملک میکنن
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    3 0
    چرا نمی گی که پزشک یک دقیقه هم بیشتر بیمار را نمی بینه !!؟ برای یک دفیقه صد و هشتاد هزار تمن می گیرد ! کدوم شغل یک دقیقه صد و بیست هزار تمن پول می گیرد ؟!! به فکر مردم باشید مردم موش ازمایشگاهی شدند که شما متخصص شدید . حالا هی دم از تعرفه بزنید ایران بهشت پزشکانه . به فکر مردم باشید در بیمارستان ها مردم را ادم حساب کنید و اخلاق را رعایت کنید از یک پزشک مسلمان انتظار بیشتری است . در این دولت انقلابی فشار بر مردم خوب نیست مردم از فشار گرانی تلف میشن به فکر باشید
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 9
      واسه همون 1 دقیقه 20 سال درس خونده تازه کم میگیره باید بشه هر ویزیت 4 میلیون تومن مثل عراق تا دستتون بیاد دنیا چجور میچرخه!!!
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      3 0
      یکی گفته برای ی دقیقه 20 سال درس خونده، کسی منکرش نیست ، اگر سودی نداره چرا هرصندلی دانشگاه‌های پزشکی را سرمایه داران و اشراف با قیمت‌های فوق نجومی برای فرزندان خود می‌خرند یعنی بدون کنکور... ؟؟؟!!!!! چرا پزشکان سهمیه دانشگاه پزشکی برای فرزندان خود دارن ؟؟؟!!! چرا چرا و چرا بس کنید به شعور ملت توهین نکنید
    • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      2 0
      طوری میگه برای همین یک دقیقه؛ بیست سال درس خونده، عزیزم مگه کسی که دکترای مهندسی میگیره کمتر درس خونده؟ الان که فقط دوره دکترای مهندسی( بدون ارشد و لیسانس) حدوداً بین ۶ الی ۹ سال طول میکشه، با چند سال ارشد و لیسانس، حدوداً ۱۵ سال زمان میبره تا شخص دکترای مهندسی بگیره؛ ولی حتی اندازه دندانپزشک عمومی هم درآمد نداره
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 1
      فرافکنی نکنید الکی ، کسی منکر این نیست که سهمیه ها و اشرافی گری وجود نداره که باید حذف شه حتما و یواش یواش هم یه سری کارها دارن میکنن برای حذف اون ها ،فساد بله وجود داره و باید حذف شه ،فساد در کشور ما سیستماتیک هست و‌ کسی هم منکرش نیست. در تمام بخش ها.ولی چه ربطی به تعرفه پزشکان و حقوق اون ها داره؟؟ آقایی که میگی مهندس فلان با دکترا نمیتونه دربیاره ،کی همچین حرفی زده؟؟ شما تو باغ نبستی عزیزم مهندسا با دکترای خودشون ده برابر یه پزشک میتونن در بیارن ،یه نیگاهی به صدها هزار شرکت خصوصی فنی مهندسی در کشور بنداز و فقط گردش مالی شون رو نیگاه کن
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    4 0
    پزشک و مهندس دیگه قدیمی شدن باید برین وکیل بشین ماشاالله خر در خروار کار و خلاف کار روسرتون میریزن بابت پول هم که قانون مانونی نیست هرچی عشق شون کشید میگیرن
  • Ti IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    4 0
    کسی برای شما پزشکان نامه فدایت شوم ننوشته ، کمه برو چند تا گاو بگیر و پرورش بده هم از شیر شون بهرمند میشید هم گوشت مفت میخوری ، مگه چیکار می کنید که ماست مجانی هم می خواهید ی سطل ماست هم برا شما با اون تشخیص و سواد زیاده
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 2
      شما احتمالا کنکور رتبه ات رو با اعداد نجومی نشون دادن که اینقدر کینه داری از پزشکان
  • US ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    3 0
    حنجرشون برای پزشکان ثروتمند دارند پاره میکنند که اکثرا برج ساز شدند با پول ملت میبینیم که با دروغ گویی تعرفه بیمارستان دولتی را برای ملت اعلام میکنند در صورتی که تعرفه مطب و درآمد های بسیار بالای پزشکان از مطب خود هزاران برابر از تعرفه دولتی است و اتفاقا دکتر ها مریض ها رو به مطب خود ارجاع میدهند که بیایند انجا پول بسیار بیشتری برای ویزیت مطب دهند و احیانا برای عمل چراحی چند ده برابر هم بیشتر از بیمارستان دولتی جدا از بیمار دریافت میکنند این فساد در پزشکی و مالیات ندادن اینها برای همین سیاسی های پزشکی است در نظام بعدی درست خواهد شد نظام درمان و آموزش تا آموزش عالی بصورت کاملا رایگان در خواهد آمد صبر راهبردی داشته باشید برای نظام بعدی که همه مفاسد گردن میزنیم و فساد ها را برخواهیم چید
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      2 1
      زهی خیال باطل ، در نظام بعدی آمریکایی مد نظر شما هزینه پر کردن دنداند۱۴۰۰۰ دلار ،نوار قلب ۶۰۰ دلار ، ویزیت پزشک عمومی ۸۰۰ دلار و... خواهد بود. نمیشه خربزه بخوری پای لرزش نشینی برادر. اگر ملاک آمریکا است الان اینطوریه اونجا
  • ایرج IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    2 0
    متاسفانه ظلم داره بیداد میکنه و هر روز بیش تر از روز قبل. این مسئولی که ویزیت پزشکان رو با سطل ماست مقایسه میکنه مردم رو چی فرض کرده؟؟؟ پزشکانی که در بیمارستان های دولتی دست به سیاه و سفید نمی زنند و فقط رزیدنت ها همه کار رو میکنند و باید همون 20_30توان رو هم بهشون ندن. پزشکان درامدشون از بیمارستان های خصوصی و مطب هاشون هست حالا زیرمیزی رو هم به این اضافه کنید البته بهتره بگم رومیزی.که گرفتن زیرمیزی رو حق مسلم خودشون میدونند و زد و بند با شرکتهای دارویی، تجهیزاتی، حواله دادن بیمار به یکدیگر، مشاغل دیگه ایی مثل بساز بفروش ها و.... خدا اون وزیری رو لعنت کند که مثلا طرح تحول سلامت (شما بخونید طرح تهوع سلامت) رو اورد. البته تا وقتی سیستمی که تصمیم گیر، ناظر، مدیر و مجری در وزارت پزشکان باشد وضع از این که هست بهتر نخواهد شد البته پزشکانی هم هستند که واقعا طبیب هستند ولی انگشت شمار.
  • حسن IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    4 0
    همه اینها به خاطر مافیای پزشکی هست وقتی چندین سال پزشک کمتر از نیاز جامعه پرورش میدن این میشه باید پرورش پزشک زیاد بشه و حالت رقابتی باشه که بیمار بتونه انتخاب کنه موضوع بعد اینکه باید جلوی مهاجرت اینها گرفته بشه
    • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 1
      هیج نادانی دیگه پزشکی نمیخونه ،اگرم بخونه واسه مهاجرت آمادع میشه
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    4 0
    فکر کن روزی هزار تا سطل ماست بگیری. میتونی شرکت پخش لبنیات بزنی
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    2 0
    چرا کسی از حقوق اون کارگر بدبخت که با مدرک دکتری وکارشناسی ارشد بیکار مونده چیزی نمیگه پزشکان از هر مریض در 3دقیقه وقتی که میگذارند میخواهند دستمزد دوروز یه کارگر را بگیرند کو انصاف
  • علی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    3 0
    پزشکان عمومی با بیمه دارن ۹۰ میگیرن .هر بیمار ۵دقیقه وقت میزارن.در یک ساعت حدود ۱م.ت حال یه کارگر ۴۰۰ میگیره برای ۸ ساعت کار
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    9 0
    در جواب اون بیشعور بگم کارگر خیلی خیلی بگیره روزی ۳۰۰ تومنه بی وجدان کلاه خودتو قاضی کن در صورتی ک هر روز واسه ش کار باشه،دوما الان یه سر به داروخونه ها بزن اکثرا میان دارو آزاد میگیرن ،سوما هفته پیش نوبت دکتر پوست داشتم کلا ۵ دقیقه هم وزیت طول نکشید ۲۰۰ هزار گرفت ،الان تو ایران بخور بخور شده هر کی به فکر خودشه ،فقط طبقه کارگر بدبخت
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 1
      بی شعور تو هستی کارگری مثل تو سطل ماست هم زیادش هست منتها بی شعور بدان کارگر خوب روزی 800دستمزد دارد پزشک عمومی هم 10تا18نهایت می گیره دارو ربطی به پزشک ندارد
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    3 0
    پزشک خوب پزشکی هست که تشخیص درست بدهد وجدان کاری داشته باشه که پول زیادی ازمردم نگیره همه مردم که پولدارنیستند وازناچاری مجبورندبه پزشک مراجعه کنند
  • *^* IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    3 0
    شما که آخرش بیحساب گران و از جیب مردم استخراج می کنید، پس لطفا با این استدلال ها و مقایسه های مسخره به شعور مردم توهین نکنید ...
  • رضا IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    دکتر توی ایرانه که از ملت میدوشه کجای دنیا این جوریه جون ملت هم براشون مهم نیست
  • علیرضا IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    مسولیت پزشک در مسولیت یک مقابل مهندس عمران مثل یک قطره در مقابل یک لیوان آبه. ولی درامد یک مهندس از یک کارگر تو ایران کمتره .واقعا جای تاسف داره .
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 1
      تو همه جای دنیا درامد مهندس عمران خیلییی کمتر از پزشکه الکی اشک تمساح نریز
  • یونس IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    ما ایرانی ها دچار مرگ تدریجی شدیمه دکتر میخوایم چیکار یه عده ادم پست و بدرد نخور
    • علی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 2
      ایام کرونا که همه فراری بودید از افراد خانوادتون که مریض میشدن چه کسائی از جون مایه میزاشتن تو بی‌شعور بدرد بخور شدی
  • سیاوش IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    آخی‌، پزشکای مظلوم بیچاره! بعضی از این پزشکای بیچاره صبح توی بیمارستان و عصر توی مطب پنجاه شصت‌تا مریض ویزیت می کنند. مگه یه پزشک روزی چند سطل ماست میخوره؟! شما رو به خدا یک کمی به فکر مردم باشید.
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 1
    پزشک عمومی حقوق 10تومان را می گیرد با 180ساعت شیفت آواز دهل شنیدن از دور خوش است
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    وظیفه سازمان بیمه گر هست که حق پزشک را به موقع پرداخت کند ولی همین حق را پس از ۸ تا ۱۰ ما پرداخت میکنه .کدامیک از شما حاضريد برید کار کنید ولی بعد این مدت بهتون حقوق بدن .
  • آیدین IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    سلام ،آقای پزشک شما علاوه بر حقوق ثابت هر روز ۵۰ تا ويزيت انجام می دهید و پول مفت حداقل ۵ میلیون به جیب می زنید و ماهانه ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون درآمد دارید این نهایت نامردی است که فقط یک مورد ويزيت با با ماست مقایسه می کنید یعنی شما هر روز فقط یک ويزيت دارید ؟؟!!!!!
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 2
      دمش گرم که روزی ۵ میلیون درآمد داره زحمتشو کشیده.طرف یه ماشین دسته دوم خربد و فروش میکنه روزی ۴۰ میلیون حداقل کاسب میشه اون دلال اشکال نداره قشر تحصیل کرده پول در بیاره اشکال داره؟ شما بابد از بیماری خودتون از دنیا برید و پزشکا هیچ کاری نکنن بفهمین همه مشاغل اندازه هم ارزش ندارن
  • احمد IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 0
    اکثر پزشکان کشک اند فقط پزشک تجاری و دزدند زیر میزی می گیرند درصد از داروخانه و آزمايش گاه و عکسبرداری و انواع دیگر دزدی‌ها، و در نهایت در سخت ترین مراحل مریض را به حال خودش رها می کنند تا بمیرد و احساس تعهد نمی کنند
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    4 0
    آقای کریمی، فرض کنیم حرف شما درست باشد، قیمت هر سطل ماست الان حدود 100هزار تومان است، یک پزشک در حدود چهار ساعت تعداد حداقل 30 بیمار را می بیند که حدودا می شود ماهی 90میلیون فقط با روزی چهار ساعت کار! این تازه پزشک مستضعف و زیر خط فقر شما پزشکان محسوب می شود! البته در مطب ها حداقل ۲۵۰ هزار تومان می گیرند که با شرایط بالا حدودا می شود ۲۲۵ میلیون! البته کارگر و کارمند و پلیس و آتش نشانی و نظامیان و مهندسان در این مملکت زحمت نمی کشند و همه هم بیسواد هستند و درس هم نخوانده‌اند فقط آسمان باز شده و شما پزشکان از آسمان پائین افتاده‌اند! البته در طبقه پزشکان، پزشکان عمومی جوان و رزیدنت ها واقعا مظلوم هستند و حق شأن توسط مافیای پزشکی اشرافی و عوامل آن ها در نظام پزشکی و وزارت بهداشت، خورده می شود!
  • دکتر تاج الملوک فرخی IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 4
    هزینه رنگ مودر حال حاضر ۵ میلیون تومن هزینه برداشتن ابرو ۱۰۰ هزار تومن .ویزیت پزشک۸۰ هزارتومن.دیگه چطوری پزشک رو میشه تحت فشار گذاشت.واقعا اف بر وزارت بهداشت
  • حسین US ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    وقتی که بیکاری وبی پولی بین مردم بیدادمی کند،ویزیت صدتومنی و۲۰۰هزارتومانی کم پولی نیست.لطفاآنراباسطل ماست نسنجانید شرایط معیشت مردم رادرنظربگیرید.معاینه ودرمان رابرای مردم سخت نگیرید.
  • Reza IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    3 0
    چرا نمیگی قیمت یک سطل ماست انقدر گران شده که با ویزیت پزشک برابر شده، چرا نمیگی یک راننده اسنپ با مدرک فوق لیسانس چقدر باید در ترافیک بمونه تا بتونه پول یک سطل ماست رو بدست بیاره
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    راه حل این مشکل افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های عمومی و تخصصی هست.
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      ده برابر هم بشن باز هم حقوق ویژه میخان، چون متاسفانه در جامعه ما این جماعت را ویژه معرفی کردن.
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 0
    بنده بیش از 40 سال است که دکتر نرفته ام و در ده سال اخیر هم حتی یک قرص هم نخورده ام در دوره کرونا هم حتی یک دوز هم واکسن کرونا نزدم فقط و فقط رژیم غذائی بسیار حساب شده ائی دارم. سالهاست که روغن و شکر و شیرینی و انواع فست فود و پیتزا و سوسیس کالباس و کنسرو را هم از رژیم غذائی ام حذف کرده ام.
  • عباسی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    عجب. پزشکانی که هر کودم چند خونه و ماشین دارن حالا مظلوم نمایی می کنن من هر وقت مریض میشم از ترس هزینه هاش سعی میکنم دکتر نرم . واقعا که خجالت آوره . مالیات که نمی دن . اشتباعاتشون هم که بی شماره . مطب اومدنشون دلخواهیه
  • امیر IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    فقط ویزیت نیست . یک متخصص قلب بری همونجا در ظرف چند دقیقه هم اکو میگیره هم تست ورزش و‌هم ویزیت بالای یک میلیون از شما میگیره روزی ۵۰ تا مریض ببینه میشه ۵۰ میلیون در یک روز به نظرتون کمه
  • مهدی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    پزشکا کلی هزینه جانبی میگیرن برای یک سونو ۵۰۰ هزارتومان میگیرن عرض دو دقیقه . تعداد پزشک متخصص هم خیلی کمه تو ایران مطبها شلوغ
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    اونایی ک ناخون میکارند یا پروتز و هر کوفت و زهرماری حتما دارند که اینکارارو انجام میدن ولی اکثر مردم فقیرن و بالابردن تعرفه های پزشکی بازی کردن با جان بیماران هست ک اکثرا فقیر هستن قیمت داروها ک سر به فلک کشیده
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 0
    دکتر متخصص میرم دو دقیقه من چک میکنه ۴۰۰ میگیره ماهی دوبار میرم هیچی کاری هم نمیکن فقط بلدن پول بگیرن مطبش هم روزی نزدیک ۱۰۰ نفر رد میکنه بعد مهندسا که یه ماه کار میکنه ۲۵ میلیون میگیرن اندازه یه روز کار دکتر حرومشون باشه دکترا این هم از سرشون زیاد دکترای خارجی هم با اینجا مقایسه نکنید اونا می‌فهمن کار انجام میدن اینجا میگن چندبار بیان ازشون فقط ویزیت بگیریم
  • جعفری IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 0
    مسئله اینست که یک سطل ماست الان دیگه ارزان نیست،پزشکی باانگیزه مالی نمی‌تواند به سلامت انسانها کمکی بکند.
  • کاربر IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    یه توضیحی اینجا لازمه بگم، شاید خیلی ها نمی دونند، الان پزشکانی که در بخش دولتی مشغول به کارند، از نظر درآمدی در حد مردم عادی و شاید پایین تر هم باشند چون دولت پولی نداره که بهشون بده، در نتیجه تعدادی از این پزشکان محترم به سمت زیر میزی و بخش خصوصی و بیمارستان خصوصی رو می آورند، البته نه همشون، چون اصلا یه عده هستند که رشته شون جوریه که نمی تونند زیر میزی بگیرن مثل تخصص داخلی
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    اصلاح ابرو که در حد 20 دقیقه طول می کشه صد هزار تومن، پشت بندش هم تحصیلات عالیه نیاز نیست رنگ مو و کاشت و اینا که دیگه جای خود دارد، چرا دولت به قیمت های اونها ورود نمی کنه، هر نرخی دلشون بخواد میگن، اصلا ایران بهشت آرایشگران، دلالان، سلبریتی ها، فوتبالیست ها و ... است، پزشک عمومی و رزیدنت ها جزء اقشار ضعیف اند، اون پزشکانی که می فرمایید متخصص و حتما حتما مطب خصوصی دارن و گرنه تو دولتی ها از این خبرها نیست
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 0
    دولت موظف هست پول ویزیت بیماران را پراخت کند مثل آمریکا ، وکانادا دکتر هم یک ربع برات وقت می گزارد و کامل به سوالاتت جواب میدهد شما دراین مملکت پزشکی را تجارت کرده اید چرا از زیر میز حضرات پزشکان حرفی نمی زنید وآن هم چند تا سکه تمام آزادی وچرا همه اش درمورد درآمد پزشکان وسواس دارید از بقیه هیچ صدای در نمی آید من که کارشناس مهندس هستم با 40سال سابقه از یک رفتکر شهرداری کمتر دریافتی دارم
  • سید محسن ذاکری IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    البته یک پزشک متخصص حق ویزیت 135 هزار تومانی از بیمار میگیرد و اگر همین مبلغ را هم از بیمه بگیرد میشود 270 هزار تومان که پول 10 سطل ماست یا یک تیان ماست است البته برای یک ویزیت 1 تا دو دقیقه ای ما برای یک عمل پروتز مبلغ حدود 25 میلیون تومان پرداخت کردیم با 6 ماه انتظار برای رسیدن پروتز و البته بیش از 15 بار مراجعه به دکتر هربار هم 135 هزار تومان گرفتند بعضی وقتها فقط یک دیدار 30 ثانیه ای هم با دکتر نداشتیم مثلا برای نوشتن تاریخ مراجعه به بیمارستان که 3 بار هم تعیین و سپس از سوی دکتر و یا بیمارستان کنسل میشد
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    یک سطل ماستی که کارگر در یک ماه هم نمی تواند برای اطفال ش تهیه کند
  • رعنا IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 0
    اگه تعرفه پزشکان کمه در عوض پزشکان هم بلدن چیکار کنن الکی تمام مریضا رو بدون استثا برای دستگاههایی ک تو مطبشان برای شناسایی بیماران تهیه کردن میفرستن چه نیتز باشه چ نیاز نباشه در وافع میشه گف چند برابر تعرفه دولت پول هنکف ب جیب میزنن هر مریض ساده یه ملیون خرج میکنه بابت یه ویزیت ساده
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    حقوق نفتی ها چی درآمد دولت. . نقدینگی کشور از کجاست؟ شغل ما هم تخصصیه چرا حقوق مون از بانکی و دادگستری کمتره
  • احمد IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    همین پزشکا که می نالند فرزندانشون که کنکور درنمیان با هزینه هنگفت و تمام ریسکهایی که داره بچه هاشون رو میفرستن خارج پزشکی بخونن و بعد برشون میگردونن ایران . نصف داروسازهاو تقریبا ۹۰ درصد دندان پزشکها مدرکشون رو از فیلیپین و مجارستان و .. گرفتن. اکثر هم پدر و یا مادرشون پزشک هستن
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    خدایی تا حالا شده برای یک مشکل تو یک روز بری دوتا پزشک و هر کدوم تشخیص کاملا متفاوت با داروهای متفاوت بدن ! کدوم پزشک وقت کافی برای معاینه بیمار میزاره ! من وقتی شنیدم برای بعضی تخصصها باید 20 دقیقه معاینه بشه بیمار تعجب کردم . خودم بیماری خاص دارم و به ندرت این اتفاق برام افتاده . هر وقت هم میریم پیش دکتر همزمان با ویزیت سه تا ازمایش می بینه و دوتا عکس و حرف با منشی و ... اگه وقت منه که اینا تو اتاق چیکار می کنن ؟ 90 درصد پزشکا همین هستن .
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    بعضی از دوستان احتمالا پزشک نوشتن که پزشکا خیلی پول کمی میگیرن اولا سواد و تشخیص پزشکا مخصوصا پزشکایی که این یکی دو دهه اخیر مدرک گرفتن واقعا پایینه و این برای تست این موضوع کافیه با علائم یکسان بری پیش دوتا پزشک هر کدوم یه داروی متفاوت میدن دوما ویزیت هیچ دکتری 60 تومن نیست و مابقی ویزیت رو از بیمه میگیرید . از بیمارستان و دولت هم به صورت جداگانه حقوق دارید . هیچ پزشکی دریافتی و درامد نهاییش زیر 50 میلیون نیست اینکه که میگید درس خوندیم خوب بقیه مشاغل هم میخونن و چیز عجیب نیست . طرف الکی مهندس برق و استاد فیزیک و ... نمیشه و کلی سختی داره .اتفاقا از پزشکا دست از کار مدیریتی و ساختمان سازی بکشن و به همون درمان اسهال و بواسیر ادامه بدن کشور اوضاع بهتری پیدا میکنه خیلی از شما وقت میاییم برای ویزیت و معاینه باید بهتون گفت عزیزم الان تو منو معاینه کن تا فردا برم پیش یه دکتر خوب
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    خدا لعنت کنه همه ظالمین رو
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    گاو + دامدار + راننده + بقال برای اون سطل ماست زحمت کشیدن ولی ویزیت دو دقیقه ای پزشک چی؟
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    پزشکان طاقچه بالا میزارن. اگه از درآمدشون ناراضی بودن مثل خیلی از مهندس ها قید میز را میزدن و میرفتن مسافر کشی میکردن،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس