به گزارش مشرق از انگجت، این شرکت با کارشناسان دانشگاه کرانفیلد همکاری کرد تا تأیید کند سوختی که تولید کرده ۹۰ درصد کمتر از سوختی که اکنون در صنعت هوانوردی استفاده میشود، کربن تولید می کند.
آزمایشهای تنظیمکنندههای مستقل هم تأیید کرد که آنچه این شرکت توسعه داده تقریباً مشابه با سوخت استاندارد جت است.این شرکت در سال ۲۰۲۱ یک کمک مالی ۲ میلیون پوندی از وزارت حمل و نقل بریتانیا دریافت کرد تا به توسعه سوخت پایدار صنعت هوانوردی ادامه دهد. اگرچه این سوخت ابداعی هنوز به صورت تجاری در دسترس نیست، اما این شرکت میگوید که در تلاش برای عرضه سوخت خود به بازارهای جهانی است و اولین کارخانه تجاری خود را ظرف ۵ سال آینده راهاندازی خواهد کرد.
این شرکت از قبل با شرکت هواپیمایی «ویز ایر» قرارداد همکاری بسته است تا سوخت جتهای آن را از سال ۲۰۲۸ تامین کند.
این شرکت منابع خود برای تولید این سوخت را از شرکتهای فاضلاب در بریتانیا تامین میکند و فاضلاب تصفیه شده را از طریق فرآیندی به نام مایعسازی گرمابی که زبالههای مایع را به لجن یا نفت خام تبدیل میکند، میگیرد. محصولات فرعی جامد هم میتوانند به کودهای گیاهی تبدیل شوند.