طاهری: اندازه امکاناتی که به قلعه‌نویی دادیم باید از تیم ملی توقع داشته باشیم

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: توقع از سرمربی تیم ملی باید اندازه امکاناتش باشد.

به گزارش مشرق، بیژن طاهری در مورد دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بورکینافاسو و اندونزی پیش از جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: قبل از شروع جام ملت‌ها باید یک تا دو بازی دوستانه برگزار می‌کردیم. بازیکنان تیم ملی با هم هماهنگ هستند، اما به این دلیل که لژیونرها و نفرات داخلی به تازگی از بازی‌های باشگاهی بیرون آمده‌اند، لازم بود در آستانه جام ملت‌ها هماهنگ‌تر شوند. دیدار با بورکینافاسو و اندونزی هم فرصت خیلی خوبی است. البته دو بازی اول تیم ملی در این رقابت‌ها نیز شرایطی مانند دیدارهای تدارکاتی دارد. در مجموع این ۴ بازی تا قبل از دیدار با امارات را می‌توانیم فرصت مناسبی برای هماهنگی بیشتر جهت حضور در مراحل حذفی در نظر بگیریم. بورکینافاسو از لحاظ فیزیکی بازیکنان قدرتمندی دارد. شنیده‌ام این تیم در جام ملت‌های آفریقا هم شرکت خواهد کرد و اکنون در این قاره شرایط متوسط رو به بالایی دارد. تنه به تنه شدن با چنین بازیکنانی خیلی خوب است و می‌تواند سبب آمادگی بیشتر بازیکنان ما شود.

* بازیکنان باغیرت ما بدون امکانات هم شایستگی خود را نشان داده‌اند

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص شرایط این رقابت‌ها و اینکه با توجه به امکانات، زیرساخت‌ها و بازی‌های دوستانه مدعیانی مانند ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان آیا می‌توانیم ایران را مدعی اصلی قهرمانی به حساب آوریم، توضیح داد: سال‌هاست از لحاظ امکانات عقب افتاده‌ایم. در آن سال‌هایی هم که قهرمان جام ملت‌های آسیا شدیم، امکانات خاصی نداشتیم، اما بچه‌های ایران نسبت به بازیکنان تیم‌های دیگر عرقی دارند که در وجود نفرات ژاپن، کره و استرالیا نیست. بچه‌های ما باغیرت هستند و با همین امکانات کم هم شایستگی خود را نشان داده‌اند.

* به نسبت امکاناتی که داده‌ایم باید از تیم ملی توقع داشته باشیم

طاهری در پاسخ به این سؤال که آیا توقع بیش از اندازه برای قهرمانی روی تیم ملی فشار و استرس ایجاد نمی‌کند، توضیح داد: تیم ما از سال ۱۹۷۶ و حدود ۵۰ سال است قهرمان جام ملت‌ها نشده، باید به اندازه امکاناتی که به تیم ملی داده‌ایم، توقع داشته باشیم. ایران تیم خوبی است و بازیکنان بزرگی هم داریم. هر یک از آنها در گوشه‌ای از دنیا بازی می‌کنند. نسل خوبی در اختیار امیر قلعه‌نویی قرار گرفته و به تیم خیلی خوش‌بین هستم، ولی باید فشار و استرس را از آن دور کنیم. ۲ بازی دوستانه مقابل بورکینافاسو، اندونزی و همچنین دو بازی اول در مرحله گروهی برابر فلسطین و هنگ‌کنگ دیدارهای آماده‌سازی خیلی خوبی هستند. با رسیدن به هماهنگی می‌توانیم برای مراحل حذفی آماده شویم.

بیشتر بخوانید:

یک احتمال جدی؛ سردار بعد از فلسطین و میلان در قطر

* دو دستگی رقیب ایران است نه کره و ژاپن

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در شرایط فعلی حمایت کافی از تیم ملی را احساس می‌کند، عنوان کرد: هنوز مسابقات شروع نشده، می‌بینم از لیست تیم ملی ایراد می‌گیرند. مگر ۹۰ تا ۹۵ درصد این بازیکنان همان نفراتی نیستند که در سال‌های اخیر و در لیست کارلوس کی‌روش هم حضور داشتند؟ ۵۰ سال است که در فوتبال حضور دارم، اما همین کی‌روش برخی افراد بی نام‌ونشان را دعوت کرد. چرا در آن زمان انتقاد نکردیم؟ همه این بازیکنانی که قلعه‌نویی دعوت کرده، در لیگ برتر و خارج از کشور شاغل هستند. چرا باید از او به خاطر این فهرست انتقاد کرده و دو دستگی به وجود بیاوریم؟ دشمن و رقیب ایران دو دستگی و یکپارچه نبودن است، نه امثال کره جنوبی و ژاپن.

اندازه امکاناتی که به قلعه‌نویی دادیم توقع داشته باشیم

* اعتقادی به پیر بودن تیم ملی ندارم

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص انتقادات مطرح‌شده نسبت به میانگین سنی تیم ملی در شرایطی که قلعه‌نویی ۵ بازیکن جوان را به فهرست تیمی که پیرترین تیم جام جهانی لقب گرفته اضافه کرد، گفت: ناگهان که نمی‌توان تغییر نسل داد. هرچند بیشتر این بازیکنان در سال‌های پایانی دوران ملی خود حضور دارند، اما به پختگی و بلوغ کامل رسیده‌اند. خیلی از این نفرات در دوره بعدی جام ملت‌های آسیا نمی‌توانند شرکت کنند. نمی‌توانستیم تمام بازیکنان تیم امید را به جام ملت‌ها بفرستیم. امیر قلعه‌نویی برای جوان‌گرایی یک روند متعادل را آغاز کرده و قطعا اگر به او فرصت بدهیم، برای جام جهانی بعدی تیم خیلی خوب و جوانی می‌سازد. جوانانی مثل حسین‌نژاد، یوسفی، فلاح و... که در لیست ایران حضور دارند برای جام جهانی بعدی به مرز پختگی می‌رسند. من چنین اعتقادی ندارم که ایران تیم پیری است.

* قلعه‌نویی با خط زدن نوراللهی گوشی را دست سایر بازیکنان داد

طاهری در مورد قرار نگرفتن احمد نوراللهی در فهرست نفرات اعزامی به جام ملت‌ها، اضافه کرد: بازیکنان ما حرفه‌ای شده‌اند. نوراللهی را بازیکن حرفه‌ای و اخلاق‌مداری می‌دانم، اما گاهی مواقع یک اشتباه کوچک فرصت بازی در جام ملت‌ها یا جام جهانی را از فوتبالیست می‌گیرد و فوتبال ملی‌اش را از بین می‌برد. بازیکن باید بداند با چه کسی در تیم ملی به عنوان سرمربی طرف است. قلعه‌نویی با خط زدن نوراللهی گوشی را دست سایر بازیکنان داد.

اندازه امکاناتی که به قلعه‌نویی دادیم توقع داشته باشیم

* حیف است آزمون در جام ملت‌ها نباشد

وی در مورد نگرانی‌های ایجادشده نسبت به احتمال غیبت سردار آزمون در جام ملت‌ها تأکید کرد: قطعا خود آزمون نگفته که بند غیبت در جام ملت‌ها یا لزوم صدور مجوز باشگاه رم برای این رقابت‌ها را در قرارداد من بگنجانید. باشگاه ایتالیایی چنین کاری انجام داده و آزمون قولی به آنها نداده بود. رم به این شرط با آزمون قرار بسته که در جام ملت‌ها نباشد، اما می‌توان این معضل را با مذاکرات مناسب حل کرد. به احتمال زیاد آخرین او حضور در جام ملت‌های آسیاست. خودش هم باید ارتباط لازم را برای کسب این مجوز برقرار کند. حیف است سردار را در این مسابقات نداشته باشیم. زوج آزمون و طارمی خیلی می‌تواند به ما کمک کند و امیدوارم در نهایت کار به جایی برسد که سردار هم در جام ملت‌های همراه تیم باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 2
    بفرما هنوز هیچی نشده بهانه گیری ها شروع شد
  • اصغر IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    2 0
    حرف الکی نزن این بازیکنان هرکدام دههامیلیاردتومان فقط ازباشگاهشان می گیرند.. بازهم دوقورت ونیمشان باقی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس