سردار سلامی

فرمانده کل سپاه گفت: شاهد تکامل جهش وار قدرت در نیروی دریایی سپاه هستیم که محصول اراده و ایمان توامان فرزندان این ملت است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در دوازدهمین آیین الحاق ۱۰۰ شناور تندروی موشک انداز و شناور شهید ابومهدی المهندس به نیروی دریایی سپاه در بندرعباس اظهار کرد: خلاقیت و پیشرفت در نیروی دریایی به طور توأمان قابل مشاهده است.

وی با بیان این که نیروی دریایی ما در زیر سطح، در سطح و در فضای سه بعدی درگیر است و ذهن و عمل او درگیر است و برای نبرد در تمام ابعاد قدرت می آفریند، این الحاقات جدید را محصول ایمان و اراده فرزندان این ملت دانست و تأکید کرد: این تجهیزات کاملا ساخت ایران است و این یکی از مولفه های قدرت آفرین ملت ایران بشمار می رود.

سردار سلامی تأکید کرد: ما نمی توانیم ناقص بجنگیم و باید کامل بجنگیم و لذا تأثیر راهبردی ما بر توسعه قدرت اهمیت ویژه می یابد و راهبرد ما این است که تا هر کجا که منافع ملی داریم باید قابلیت دفاع از منابع حیاتی را داشته باشیم و این یک راهبرد، فراتر از دکترین است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به این نکته که باید قادر به تأمین امنیت خطوط دریانوردی خویش و تأمین منافع سیال خود باشیم، خاطرنشان کرد: خطوط عزیمت ما مشخص است اما نقاط نهایی نبرد در دریا نامحدود است و این یک اثر راهبردی برای توسعه قدرت دریاپایه به شمار می رود.

وی، بلند شدن دستان و برد این نیرو برای حضور در دریاها، استمرار نبرد و نبرد طولانی در دریا را بسیار مهم و با اهمیت خواند و افزود: اینها همه به قالب هایی برای تقویت قدرت تبدیل می شود و این ایده ها و عقاید که گاه به صورت دکترین و گاه راهبرد خود را نشان می دهد، نیروی دریایی ما را به جلو می راند و پیش ران حرکت اصلی ما برای دستیابی به یک قدرت بزرگ دریایی است.

هر چه قدرت پیدا می کنیم، دشمن عقب می رود

سردار سلامی همچنین تأکید کرد: ما با این راهبرد توانستیم به دشمن نشان دهیم که ایستایی در شعاع های نزدیک و یا نیمه دور برای دشمن آسیب زا است و باید از این منطقه دور شود. هرچقدر ما قدرت پیدا می کنیم، دشمن به عقب می رود و خوشبختانه دشمن ما منطق قدرت را خوب می فهمد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما هم اراده داریم و هم قدرت و هم راهبرد و در حلقه وصل این سه مفهوم، ما از منافع مان دفاع خواهیم کرد و دشمن هم این را در صحنه های محدودی متوجه شده است و کاملا اراده ما را درک کرده و ما هم او را شناخته ایم، می شناسیم.

دشمن برای ما یک واقعیت شناخته شده است

سردار سلامی گفت: دشمن یک واقعیت ذهنی برای ما نیست، دقیقا یک واقعیت شناخته شده است چون نمی تواند مولفه های شخصیت خود را پنهان کند و این یک واقعیت است. او هم بخشی از واقعیت ما را شناخته و بنابراین این یک راه توقف ناپذیر است.

وی با بیان این که قدرت سازی، نقطه انتها ندارد. قدرت یک موجود زنده است که مدام باید در معرض تکامل و رشد قرار داشته باشد، اضافه کرد: این راهی است که ما در حال پیمودن آن هستیم و صمیمانه از همه آنهایی که در آفرینش این قدرت، نقش ایفا کرده اند، قدردانی می کنم.

فرمانده کل سپاه همچنین عنوان داشت: این الحاق های ۱۲ گانه تجربه یک جهش در قدرت است و در آینده های نه چندان دور، بازهم با پدیده های جدیدی مواجه خواهیم بود. این ها پدیده هایی کاملا ایرانی هستند و به آن افتخار می کنیم چرا که حیات یک ملت به قوی بودن او مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    4 5
    جهش وار هم خوبه بشرطیکه علیه اسراییل باشه خیلی سریع
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    13 0
    شما اول رفت وآمد داعشی ها از مرز افغانستان رو رصد کن تا ببینیم چی میشه
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    3 1
    تروریست فقط یک زبان می فهمه اونم زوره جماعت داعش مثل گرگه کوتاه باید حمله می کنیه ...یکبار برای همیشه به همه کشور های دنیا بفهمانیم ریختن خون یه ایرانی چه معنی داره ...داعش خراسانی جاش معلومه ....این همه مدارا تا کی ...
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    4 3
    وقتی استفاده نمی‌شه به چه دردی می خوره خون شهدای مظلوم هنوز خشک نشده باید انتقام گرفت مرگ یک بار شیون یک بار
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    4 1
    منافع ملی! منافع ملی دشمن آینه که نقدا بزنه منافع ملی ما نسیه انتقام بگیریم
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    واقعا برای خانواده سلطانی با 9 شهید چند ساعت گریه کردم مردی 58ساله از کرج
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    توانائی به فعلیت رساندن خواسته ها و اهداف را قدرت میتوان قدرت نامید هرچه قدرت بیشتر باشد، محدوده خواسته ها افزایش می یابد. قدرت در ابعاد نظامی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تعریف میشود. قدرت جمعی قدرتی عدالتگرا متکی به اراده اکثریت جامعه است و برخلاف ان، قدرت فردی یا گروهی، ظلمتگرا و موجب بی ارزش شدن جان و مال اقشار خارج از طیف حاکمیت میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس